Sjukligt svartsjuk...
Jag har en jättefin tjej och allt är sjukt bra mellan oss. Förutom min svartsjuka.. Jag fattar inte varför jag är så jävla svartsjuk, hon har aldrig gett mig en anledning till att vara det. Jag kan tom bli svartsjuk när hon är med sina tjej kompisar (!!!???) Det har gått så långt att jag skäms för mig själv. Nu för tiden pratar jag aldrig om hur jag känner osv när det gäller svartsjukan och det resulterar i att jag håller inne allt tills jag blir så irriterad att jag nästan spricker, och oftast kommer allt ut på fyllan.. Ett väldigt dåligt mönster som måste brytas! Är jag verkligen så sjukt (omedvetet) osäker på mig själv? Känner mig som en väldigt stark person med väldigt många bra sidor osv! Skulle gärna vilja ha tips från folk på bägge sidorna svartsjukan, hur löste ni/du problemet? Någon bra psykolog i gbg som skulle kunna rekommenderas? Vill verkligen ta itu med detta problemet!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
370HSSV : Det är verkligen exakt samma här, man målar upp helt ologiska scenarion i huvudet och tror stenhårt på att det faktiskt skulle kunna vara sant.... Sjukt jobbigt ja
Redaktionen
2008-11-25 16:51
Fan.. Låter precis som mig.. :( Jag har verkligen ingen anledning till at va det men är det iaf.. Berättar i princip allt för henne (inte dom sjukaste tankarna).. Men hon vet att jag är galet svartsjuk och så. Tror det hjälper lite.. Hoppas nån kommer med en grym lösning.. Så man slipper skiten.. :S
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com http://www.danielmeyer.se
Redaktionen
2008-11-25 16:52
Har aldrig fattat varför folk är svartsjuka.....
What would Brian Boitano do?
Jag var svartsjuk precis som dig när jag var i 15års åldern.. Jag skämdes över det alltså.. det var skitjobbigt. Jag tränade bort ovanan med "de omöjliga scenariona".. Sen så fick jag mycket bättre självförtroende med åren också. Nu är jag inte de minsta svartsjuk.
Sätt henne på plats visa vart skåpet ska stå så ordnar det sig, visst hon kan umgås med vänner, tjejer som killar men visa vart hennes plats är direkt i förhållandet så kommer de inte vara några problem. Om du ger henne för mycket frihet i början så kommer allt gå åt helvete, som ja sa visa henne vad hennes plats är i början, vad du tål och vad du inte tål, då kommer hon veta och anpassa sig efter det, tror hon att hon kan göra vad fan som helst så kommer de bli så, even om du älskar denna tjej måste du sätta gränser. Nu är ni redan i ett förhållande och du har kanske varit för "lätt" med hur du vill ha det, då finns de inte mycket att göra hon kommer aldrig respektera dig om du börjar sätt såna gränser nu du skulle gjort det från början, det är bara dumpa bruden eller vänta tills hon är otrogen det är upp till dig och ja önskar dig lycka till, hoppas bara du dumpar henne och börjar om med nån ny och gör som ja säger, jag kan garentera det fungerar, even om du tror hon är den rätta skit i den där tänk det som övning ta en ny nu och börja om. Lycka till mannen!
This is some Cody Vernon shit
lillskipp du verkar inte riktigt klok. sättet du tänker på gör att det kryper i min kropp. varför tror du att hans tjej kommer vara otrogen?
frankieLamps : varför ja tror hon kommer vara otrogen? Joo låt mig berätta herrn, ja märker på hur killen beskriver hur han är att hon kommer vara det, asså seriös, visst man kan vara svartsjuk men då ska man visa det och visa man tolererar inte sånt beteénde, om du ska gå runt och hålla på så där så kommer hon tröttna och ta nån som är säker på sig själv och hur man vill ha det. OCH att det kommer ut på fyllan är ett tecken på att du inte vågar ta det med henne annars du har alldeles för höga tankar om denna tjej, säg som det är när du är nykter
This is some Cody Vernon shit
LillSkipp Har du ens läst vad han har skrivit? hon har INTE gett honom några anledningar till att bli svartsjuk. Det här är trådstartarens problem och bara hans, inte tjejens.
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik
Lillskipp i ain´t the 50´s anymore.
lillskipp precis som kallemio säger så har inte tjejen gett några tecken på att hon är intresserad av andra. det är antagligen bara för att du själv har haft dåliga erfarenheter och får för dig att alla är så.
Wank P19 Vad du än gör. Gör inte som lillskipp säger, han verkar va en idiotpajas som inte vet vad han snackar om.. Det jag skulle säga är att snacka med någon, vem som helst, men snacka ut om dina problem, och inse att det just är Ditt problem, och försök lös det.. Och samtidigt, försök att inte låta problemet gå ut över din tjej.. Då kanske du kommer ur situationen utan svartsjuka o me en jävligt bra tjej ? =)
jag kan garentera det fungerar, even om du tror hon är den rätta skit i den där tänk det som övning ta en ny nu och börja om. haha dr phil
RATED R!
Wank P19 några små frågor: hur länge har ni varit tillsammans? har du alltid varit såhär svartsjuk eller är det något som dykt upp nu? hur har din tjej reagerat på det hon sett av svartsjukan?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
...och som tidigare sagts, lyssna inte på Lillskipp, han måste ju vara någon sorts troll, alternativt helt verklighetsfrånvänd.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
wank: vill bara ge dig props för att du nått självinsikt. det är et stort steg på vägen. jag tycker vidare att du borde söka profesionell hjälp hos någon kurator, psykolog eller samtalsterapeut. lite svartsjuka är helt okej, men när det blir tvångsmässigt bör man söka hjälp.
Finns en tråd i vardagsfilosofi som jag starta..Ståår bra grejer där!
Highfive anyone, anyone?
Producent
2008-12-05 16:23
svartsjuka lär väl hänga ihop med dåliga erfarenheter av tidigare förhållanden där ens partner varit otrogen/inte gått att lita på etc. själv har jag haft SKIT-tjejer innan jag träffade på världens bästa tjej som jag vart ihop med snart ett år har vart galet svartsjuk på henne utan större anledning jag med men det har blivit bättre med tiden eftersom jag nu känner mig mycket mer trygg och säker på att hon är bra på riktigt!
Det kommer väll en dag då man inser att svartsjuka är så sjukt onödigt, och man bara bestämmer att ignorera den.. SJÄLVKLART kryper den på än heeela tiden, men man får helt enkelt hålla den för sig själv för annars förstör det bara relationen. Det handlar väll om självförtroende,tillit och självkontroll..
xlnt Måste inte vara dåliga erfarenheter av tidigare förhållanden.. Jag är också väldigt svartsjuk av mig. Riktigt irriterande, men för min del tror jag faktiskt det har att göra med min rätt kassa självkänsla. Men igentligen tycker jag det kan vara rätt bra att visa lite svartsjuka istället för att hålla allt inne. Känns mer som man verkligen är orolig och bryr sig om sin partner om man visar det än är helt iskall. Sen visst, kan det gå till överdrift. Men hellre en svartsjuk partner i ett förhållande än en som verkligen inte bryr sig vad man gör eller tycker. Så ser jag det iaf :-)
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...
Magnetism : Du har helt klart en poäng med att man ska visa att man är lite svartsjuk, för som du säger vill man ju verkligen inte verka iskall.. Sålänge man inte hindrar ens partner från att göra saker som hon/han vill göra pga av svartsjukan så är det ju ko-lugnt!
Lillskipp, du verkar rätt efterbliven. Med den synen på förhållanden och kvinnor så lär du inte komma långt... Medoria : Tack för propsen:) Jag har övervägt det alternativet. Känns bara så stort, eller vet inte hur jag ska förklara. Känns konstigt att säga att man går hos en psykolog? Då förväntar man ju sig att de e ngt allvarligt, och så e de för svartsjuka...Men det är faktiskt ett starkt alternativ Misery_chick : Vi var tillsammans i 1 år, sen gjorde vi slut i 8 månader och pratade inte med varandra, nu är vi tillsammans igen och har varit det i 4 månader! Jag har alltid varit svartsjuk, men inte så som jag är nu. Det har gått överstyr! Hon tycker självklart att det är skitjobbigt och känns inte så förstående. Alltså, jag vill ju jobba på det, jag är medveten om att det är ett problem, känns som att hon kunde varit ett lite mer stöd än vad hon är... Det är drf jag aldrig säger ngt eller tar upp en diskussion om ämnet, för att hon inte riktigt förstår att jag gör det för mitt och hennes bästa. Inte för att vara jobbig och jävlig. Det är nog därför det går ut över henne på fyllan.. En jävla ond cirkel! tack alla andra för tipsen...
wank: jag vet att det är asjobbigt att gå till psykolog eller likannde, men det gäller bara att avdramtisera det hela. att du gör det behöver du inte berätta för någon om du inte vill, och du kommer märka sen, när du mår bättre att det är värt det, även om folk klassar dig som galen. själv har jag fått frågan om jag är galen eller sjuk i huvudet eftersom jag gått till psykolog men det är ju för att inte bli det som jag gör det.
ni har en anledning till att vara svartsjuka, fin tjej som kan få andra killar som ser bättre ut har bättre jobb är roligare osv vad ska en jävla psykolog göra åt det, de får betalt för att lyssna inte komma med lösningar
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor
pointdexter: har du gått hos en psykolog? jag skulle vilja hävda att man tillsammans med psykologen försöker jobba sig fram till en lösning.
På grund av att jag har blivit sårat många gånger med bland annat otrohet så blev jag också jättesvartsjuk av mig och jag berättade det för min sambo så för att det skulle underlätta för mig så är han öppen om allt så det är bara be din tjej vara det också. Tex att hon inte döljer något alls för dig . Efter bara någon månad så kunde jag lita på min sambo till 100% och det kan jag än och både jag och min sambo mår bättre av det speciellt jag själv då jag mådde riktigt dåligt att hela tiden "tro" saker och ting och rita upp en bild i huvudet på att det var så Lycka till
Grundar nog mycket i självförtroende... det jobbiga med svartsjuka är att man VET att man är fullständigt galet ologisk, så även om man tränar upp sig till att veta att man bara är svartsjuk och irrationell så försvinner inte känslan... hurr.
Superflajj. http://aakermans.wordpress.com
Producent
2008-12-08 16:19
okej, jag har aldrig påstått att det BARA är dåliga erfarenheter sedan tidigare som orsakar svartsjuka, dålig självkänsla är nog minst lika stor orsak, samt att man är en väldigt känslig person och är väldigt kär i sin partner
svartsjuka är bajs. enda sättet att aldrig bli svartsjuk är att älska sig själv mer än någon annan. om du älskar någon annan än dig själv och erkänner detta för dig själv riskerar du alltid att bli sviken, det är ett faktum som är väldigt tufft att tackla för många. det är att släppa kontrollen över en del av sitt eget liv och lägga den i någon annans händer. men man får mycket tillbaka och enda sättet att göra det är att uppskatta allt som är bra och leva i nuet. lycka till! :)
Vafan är du så jävla svartsjuk för?. Ta vara på tiden när du får den och hon är med andra! Gör hon något med någon så får du endå veta det, o då slår man snubben, säger dumma saker till bruden och sen går man hem och kanske dricker lite alkohol eller så, o sen fortsätter man bråka me snubben så fort man ser honom o man är full, tills en ilska har gått över och man kanske hittat någon annan eller så, sen porrsurfar du också o hittar gärna mycket kränkande porr o sen känns det bättre sen..
shupp shupp! pilliwillie!