I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad gör jag i detta läget?

Övrigt - Blandat

   

2008-11-18 23:16

Vad gör jag i detta läget?

Tjena,

Köpte en SE c 902 idag på Siba.


Allt jag bad försälajren om var en telefon med Wi-fi uppkopling. Förklarade att jag ville kunna surfa trådlöst med den på öppna nätverk i city samt hemma hos mig utan att behöva koppla sladdar o.s.v

Endligt honom om hans kollega fanns det 2 telefoner som skulle passa mig, antingen 905 eller 902. Dessa telefoner skulle endligt deras mening vara helt i linje med vad jag var ute efter.
Bestämmer mej för att köpa 902. Betalar 4190 kr + en heltäckande försäkring 740 kr. Gick till kassan, fick mobilen och var glad.

Detta varade i ca 2 sekuder, då ja snabbt märker att jag fått en helt annan mobil när jag kollar i min påse. Går tillbaks och efter massa jidder från deras sida får jag min c 902, men denna gången med en förpackning som verkligen inte ser ok ut. Sliten i alla kanter o.s.v

Kassörskan förklarar att det är så mobilkartongerna ser ut och hon vill ej byta även fast jag betonar att det ser ut som den åkt framåtillbaks till afrika i 2 månader (d.v.s reklamerad). Hon visar 2 klisterlappar som skall vara någon sort garanti på att kartongen ej vart öppnad och lapparna sätts dit på fabriken så det finns ingen chans att den är beg.

Nöjjer mig med detta men på utvägen ser jag att mobilen säljs för 3600 kr i skyltfönstret, går tillbaks och förklarar detta och efter en massa gnäll ger dom mig 500 kr tillbaks.

Känner mig rätt sne så pilar ner till en annan Siba i närheten och visar kartong + kvitto. Frågar om det är såhär telefonerna levereras nuförtiden. Kassörskan bryter perforeringen (klisterlapparna) och ger mig en ny kartong och till min fasa hade hon en hel rulle med exakt samma perforerings lappar att fäsa på kartongen, dem som endligt första siba enbart tillverkarna tillhandahöll :(


Kommer hem, sätter igång mobilen (har ett likadant hemma som redan var uppladdat). På mobilen ligger för mig 3 helt okänt uppringda nummer;

Norda
Ett företag ca 20 mil härifrån
En privatperson

Dock finns inga datum för dessa nummer då jag ställde in datumet när jag satte på min lur. Har ej ring något samtal med mobben alls och speciellt inte dessa nummer, och som grädde på moset finns det givetvis inte Wi-Fi stöd på telefonen.

Vad kan jag göra nu? Hälst vill jag bara gå loss på hela siba men det lär ju knappast ge mig något förutom en polisanmälan. Så kära läsaare, vad tar jag mig till? Vill inte ha telefonen, men endligt sibas regler (som står på kvittot) gäller ej öppet köp på mobiler om man öppnad kartongen, oavsett vilken skit som ligger i.