I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Är du PK eller?

Övrigt - Blandat

   

2008-11-18 10:17

Är du PK eller?

Skulle du tro att jag med PK i det här sammanhanget menar Politiskt Korrekt så är du kanske 80- eller 90-talist. Eller är det så att det här skämtet fortfarande lever och frodas? För den som inte känner till det så var det en ständigt återkommande attack under typ mellanstadietiden. Angriparen frågar sitt offer: "Är du PK? Va? Är du det? Är du PK?" och svarar vederbörande då "Ja" så blir följden - "Va! Är du privatknullare?" och svarar man nej blir den istället: "Vadå! Är du inte påklädd!" Båda svaren följdes av stor munterhet och hån mot den stackare som kanske var, kanske inte var PK.

Själva kärnan i skämtet är alltså att vad man än svarade var man körd. Det var ett skruvstäd. Antingen var man privatknullare eller så var man inte påklädd. Men låt oss då titta lite närmare på respektive alternativ. Jag vill ifrågasätta förargligheten och skammen i båda anklagelser. Skulle man svara nej på frågan och därmed utsättas för "Är du inte påklädd!" så torde det påståendet falla platt till marken eftersom man sannolikt är fullt påklädd, vilket också tydligt framgår för alla med ögon. Skulle man ändå inte vara påklädd, i ett duschrum till exempel, så bär skämtet rimligen liten sprängkraft eftersom det redan före både fråga och utrop om att inte vara påklädd borde vara tydligt för alla närvarande hur det ligger till. Det går alltså inte att avslöja någon fullt synlig persons klädsel eller avsaknad av klädsel.

Nu till nesan av att kallas Privatknullare. För det första: Vad i helvete är en privatknullare? Skulle jag ändå försöka gissa så låter det ju som någon som knullar privat, alltså i avskildhet. Jag har svårt att förstå det pinsamma i det. Jag har i en stor del av mitt liv varit en privatknullare och har inga avsikter att bli en offentlig knullare.

Till sist undrar jag varför min kompis från Motala känner till det här lika tydligt som jag. Hur kan det här retarderade lilla barnskämtet ha spridits över landet? Vi hade inte sett det på Youtube när jag gick i mellanstadiet i slutet av 80-talet, direkt. Någonstans, någongång så har det suttit en liten jävel och hittat på det här skämtet och tyckt att det varit lysande material, trots att det helt saknar rimlighet att anklaga folk för att vara icke påklädda eller privatknullare och trots att man för fan inte kan förkorta påklädd till PK.

Känner folk från olika delar av landet till det här eller är det bara vi örebroare och Motalabor som har retat varandra med det? Lever det fortfarande, kommer mina framtida barn bli kallade för privatknullare av nån gapig rödhårig elvaåring på Södermalmsskolan om femton år?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.