I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Falafel no 1 blir nu en franchise

Övrigt - Blandat

Poet

2008-11-18 00:57

Falafel no 1 blir nu en franchise

Ganska ballt ändå att detta har blivit ansiktet utåt för Malmö. Tror ingen Malmöit hade trott det för 20 år sedan. Grattis får man väl säga! :)

Sydsvenskan.se

Love!

At the gates of Eternity...

2008-11-18 01:34
Oh! Och gott är det. Länge leve Falafel no1

2008-11-18 01:36
Jisses, det kunde jag fan aldrig tänka mig.
saknar dock tiden med 12 kr för en stor falafel med läsk.

2008-11-18 01:47
Rallare: damn! när var detta? 25 är ju inte så farligt heller med tanke på att det är jävligt gott :D

Graffare

2008-11-18 02:04
Hoppas att de öppnar fler ställen i Sverige. Där har dom horribla priser på dålig falafel í pitabröd för 65 fucking kronor.

Och skit smakar den också. Inte en falafelkulturen i København är bra. 25-40 DKK för en halvdan falafel. Trodde jag skulle uppleva fin falafel kultur när jag var i Bremen. För hutlösa 6,50 € fick jag en torr falafel, men EN mesig sås. Inga grönsaker utan bara sauerkraut! Malmös falafel är bäst i världen. Men å andra sidan har jag ju aldrig varit i Libanon där Falafel no.1s grundare kommer ifrån!
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Manager

2008-11-18 07:31
Nattugglan: I Holland och Barelona har jag käkat falafel som tar Malmös. Jag tycker att man lätt tröttnar på falafeln i Malmö, det är så några pålägg att välja bland.

Men jag hoppas ändå på ett par ställen i Stockholm med tanke på hur den falafeln vi har här oftast smakar.
Redline!

2008-11-18 10:49
Haha...fan vad lustigt...

Lär ta ett tag innan det tar sig till Stockholm dock. Av många olika anledningar. Men Danmark och Tyskland lär gilla det.
•pave paradise•

2008-11-18 10:57
Danmark och Tyskland? Vill ha Stockholm som sagt...
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2008-11-18 10:58
Refused:

Vilka har Stockholms bästa falafel?
Jag tror att priserna i Stockholm kommer att bli löjliga, som vanligt. Heja skepticism.
•pave paradise•

2008-11-18 11:17
lhabia:

jag har faktiskt inte ätit falafel på ett tag, men senast jag åt där var den på Kebab Kitchen på Valhallavägen väldigt saftig och med god sås.

Jo, det kan nog stämma... blir väl i stil med Orontes (Odenplan) priser.

2008-11-18 11:21
Refused:

Hm...där har jag nog inte varit på ett par år och bara käkat falafel hos Kebab & Pizza Bar på Kungsgatan, helt okej där. Annars förväntar jag mig alltid att Falafelkungen ska vara bra på falafel men där är mixtallriken det enda som är värt att ha.
•pave paradise•
Manager

2008-11-18 11:24
I Stockholm är det nice på Folkets Kebab på Folkungagatan.
Redline!

2008-11-18 11:50
lhabia:

Har inte provat den på Kungsgatan. Falafelkungen (på sveavägen) har jag ätit på en massa, men gillar den eg inte. Torra falaflar och sjuka mängder lök, ingen speciell sås heller.

octagon:

Är det samma kedja som Orontes på Odenplan va? Eller blandar jag ihop.
Manager

2008-11-18 11:54
Refused: Jag hoppas inte det för Orontes serverar bajs som de kallar mat.
Redline!

2008-11-18 12:07
octagon:

Jag tänkte på Folkets kebab på Hornsgatan. Är de olika alltså?
Manager

2008-11-18 12:09
Refused: Folkets på Horsnsgatan är en helt annan sak än Orontes.

Båda Folkets har rätt liknande menyer men jag har inte ätit falafeln på Hornsgatan så jag vet inte om det är exakt samma tyvärr.
Redline!

2008-11-18 12:14
Aha, mkt möjligt att det är så, har inte ätit på någon av dem på bra länge.

Men jag hade för mig att båda hade de där munk-formade, torra falaflarna med sesamfrön, tex? Finns ju andra aspekter också såklart.

2008-11-18 12:53
Dr.Octagon - maos/maus? falafel!
lätt bästa falafeln jag ätit
"kan jag säga att jag snusar till polisen eller kommer dom blir arga då?" - jirno P18 (15)
Manager

2008-11-18 13:01
Refused: Jo, de är munkformade med sesam. Jag tycker de är de bästa jag hittat i sthlm. Alla andra ställen verkar ha såna där färdiga frysta jävlar.

statushysteri: Maoz till och med :) Jo, de hade jävligt nice. Men det finns liknande ställen i Barcelona också som mer eller mindre snott hela Maoz koncept med att man får göra falafeln själv :)
Redline!

2008-11-18 13:04
octagon:

Men om de har samma falafel som Orontes (även om tillbehören är andra) låter det orimligt att Folkets är bäst i stan och Orontes är bajs?
Manager

2008-11-18 13:09
Grejen med Orontes är att de har kass kvalité på grönsakerna och riset, det är skabbigt i lokalen och personalen är otrevlig.
Redline!

2008-11-18 13:28
Ok, låter inte så mysigt iofs.

2008-11-18 13:47
folkets kebab på folkunga är grymmare än ngn falafel jag ätit ngnstans, även i malmö.
men malmö hade falafel för 15 som jag levde på där nere, och de finns inte här.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-18 14:42
Dr.Octagon - så var det ja! bra skit hur som helst!
"kan jag säga att jag snusar till polisen eller kommer dom blir arga då?" - jirno P18 (15)

2008-11-18 15:13
Azziz > Det var längesedan, runt -00.
Fanns en dålig falafelvagn vid möllan, man blev konstig i magen ofta, men det var billigt :)
Graffare

2008-11-18 20:47
Peppis F25

Nja, exakt var har du ätit falafel i Malmö? Och hur är folkets falafel bättre?

2008-11-18 21:27
Malmös falafel tar allt.. Nuff said.
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO
Toastare

2008-11-18 23:39
Malmös falafel tar allt ja.. och lite tillbehör? Inte på Falafel no1. allt och lite till!

Hoppas nu bara inte det förstörs av dumbasses som inte vet hur man gör falafel. Jag menar ska det åka runt och kvalitétskolla den?

folkets kebab... pffffffffffft säger jag. Ni är förblindade i smaklökarna!
Jag skyller allt på Emma!
Graffare

2008-11-19 00:48
Dr.Octagon

Berätta gärna om falafeln Holland och Barcelona! Mums!

2008-11-19 07:33
Nattugglan- var jag ätit falafel i malmö? heheh....de handlar nog om de flesta falafelställena i malmö stad.

folekts kebab har hemgjorda, nyfriterade stoooooora falafels med sesamfrön , som helt enkelt är bäst. fräscha knapriga, bäst!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-19 09:06
ouff, i jerusalem finns de bästa falaflarna lätt, och de billigaste. tvåa måste hammarkullefalafeln komma. paris har smarriga också, men svårhittade. sthlm måste ju komma riktigt långt ner på listan
http://www.kommandot.se/wp/

2008-11-19 10:34
Expandera till gbg vettja!

Finns iförsäg rätt göttiga falaflar här med...

Kul som fan att se att det går så bra för han iallafall!
Manager

2008-11-19 11:00
Bounty: Vilka ställen har bättre i Sthlm?

Nattuggla: Som tidigare nämnt så finns det en kedja som heter Maoz i både Holland och Spanien (även andra länder t.ex. som USA, Australien och Frankrike). Själva falaflarna smakar som en bättre falafel men det coola med Maoz är att man får ett bröd med ett par bollar i (finns liten och stor) och så får man fylla själv med vad man vill ha. Och det finns sjukt mycker grönsaker att välja bland + typ sju såser.

Sen har både Amsterdam och Barcelona (de ställen jag varit på och ätit) kopior av Maoz med samma koncept fast med lite olika ingridienser etc.
Redline!

2008-11-19 13:12
nattugglan - det är som ett buffébord med andra ord där du får plocka hur mycket du vill!

2008-11-19 13:46
Falafel e fett snuskigt XD
www.myspace.com/verbalvandalmuzic

2008-11-19 14:02
Snuskigt är väll det sista det är... en rulle med grönsaker, känns sjukt osnuskigt.

2008-11-19 14:06
nu äter jag iofs inte falafel särskilt ofta men som några tidigare har nämnt så är maoz-kedjan i nederländerna riktigt bra!

Toastare

2008-11-19 15:02
dr octagon, inget.. men det finns ju inget falafelställe som kan mäta sig med malmös och möjligtvis nått av de gamla ställena som fanns i Lund i Sverige..
Manager

2008-11-19 15:14
Bounty: Om det inte finns nåt bättre än Folkets i Sthlm så förstår jag inte varför du jiddrar.
Redline!
Toastare

2008-11-19 15:42
Dr. octagon, jag "jiddrar" inte.. nu sa Peppis ju att folkets var bättre än all falafel i malmö vilket är en skymf mot alla falafel i malmö.

till dig sa jag att det finns hur mycket tillbehör som helst ju.
Toastare

2008-11-19 15:43
och jag vet inte om det finns nått bättre i sthlm, bara ätit falafel på folkets och blev inte nöjd.. så jag har lärt mig att jag sparar falafelätandet tills jag är hemma i skåne igen. Gällde göteborg också som faktiskt har sämre falafel än sthlm.

2008-11-19 15:49
Vikktorius P21: Jo de e fett äckligt..
www.myspace.com/verbalvandalmuzic
Manager

2008-11-19 16:02
Bounty:

folkets kebab... pffffffffffft säger jag. Ni är förblindade i smaklökarna!

Du sa ni! :P

Vilket fall, hur mycket som helst är en klar överdrift. Visst, det finns fetaost och friterad halloumi...annars är det rätt samma lika tillbehörsmässigt. Feta finns på Folkets också.

Problemet är att jag inte kan spara mitt falafelätande. Vi vegetarianer har det problemet att det finns inget annat för oss att äta på kebaberian :(
Redline!
Toastare

2008-11-19 16:07
Dr.Octagon, ja alltså "ni" som i "ni som gillar det" :)

Ja, men jag menade att det inte finns MINDRE tillbehör som du skrev :)

och jag förstår vad du menar. Och ska sanningen fram äter jag mest pizza för att här i sthlm envisas det med att läggas röd sås på kebaben fastän man ber om vitlök! Jag får hela tiden säga "ingen rödsås" ..för mig är rödsås när man säger stark sås. Eller är detta typ nån ajvar relish som de lägger också utöver såsen?
Manager

2008-11-19 16:13
Bounty: Jag skrev att det fanns mindre tillbehör jämfört med Holland och Spanien.

Röd sås är standard här ja. Men hur gott är det utan den?
Redline!
Toastare

2008-11-19 16:21
Dr.Octagon, jaha då missförstod jag..

Det är jättegott utan! Det ska istället vara en klick aioli i och även då en vitlöksås på!

2008-11-19 16:47
Jag står för vad jag tycker. folkets kebab har varit bäst de gånger jag ätit där. fö de enda stället där jag inte kan käka upp en falafeltallrik. jag blir för mätt. de är bra storlek anser the fat kid.

2008-11-19 16:47
Jag står gärna motbevisad :-)
tar gärna en falafelguide i malmö när jag flyttat ned igen.
Graffare

2008-11-19 17:14
Mina favvoställen är:

Värnhems falafel, super falafel vid stadsbiblioteket, damfrifalafeln och mobiliafalafel!

2008-11-19 20:21
palmyrish
Batman (during a bat-climb): "Careful, Robin. Both hands on the Bat-rope." <br> Robin: "Sorry, Batman."
Manager

2008-11-19 20:59
äppleone: Palmyras kebab är skitgrym men deras falafel är under all kritik.
Redline!