I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Förhållandehjälp - yay :)

Övrigt - Blandat

2008-11-17 12:35

Förhållandehjälp - yay :)

Min whoa-höga ålder till trots har jag inte haft jättemånga seriösa förhållanden, så jag tänkte be om panelens åsikt i en fråga.

Blev tillsammans med min tjej i februari, då bodde hon i Malmö och jag i Sthlm. Hon flyttade upp hit för att plugga och bo med mig för ca tre mån sen och vi delar nu alltså lägenhet i Sthlm. Har gått förvånansvärt friktionsfritt (första gången för båda oss vi bor med partner), men på sistone har jag märkt vad jag anser vara problem med tilliten. Det började lite smått med klagomål över att jag en gång träffat ett ex (åtta år sen vi var tillsammans) som jag numera är kompis med. Nu har det eskalerat i att hon är väldigt upprörd över att jag ska åka till Paris med tre killkompisar (ingen singel) över en långhelg. Erbjöd henne naturligtvis att följa med men hon avböjde.

Jag är väldigt osvartsjuk av mig, och förväntar mig att min tjej ska vara likadan på den punkten. Därför ser jag det som ett problem med tilliten när hon inte vill släppa iväg mig på en sån här resa (som natuligtvis kommer innehålla en hel del fest). Hon vill inte säga rakt ut att hon inte litar helt på mig, men det är uppenbart att det är en stor del av problemet.

Jag inser att hon är lite utsatt just nu med relativt ny kille (vi kunde ju inte träffas jätteofta innan hon flyttade upp), ny stad och få vänner här. Men jag tycker ändå inte hon beter sig okej när hon vill försöka kontrollera mig såhär. Vad tycker ni, grabbar och tjejer?

Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår