I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hogskoleprovet giltigt utomlands?

Övrigt - Blandat

2008-11-14 03:21

Hogskoleprovet giltigt utomlands?

Har googlat, hittar inte svaret, ar hogskoleprovetsresultatet giltigt vid antagning till utlandska (brittiska i detta fall) hogskolor och universitet, ngn som vet?

2008-11-14 18:03
Nej, det är det inte.
Unweaving the rainbow.

2008-11-14 21:19
Såvitt jag vet finns ett internationellt prov som fungerar utomlands som högskoleprovet i Sverige.
Opus är tvivelsutan sjukast på whoa och dessutom stolt över det. I verkliga livet är han nästan som alla andra, bortsett från att han är smart som fan. På internet gömmer han sig bakom hemliga identiteter för att ostraffat kunna göra det som han gillar allra mest: att driva folk till vansinne.

2008-11-14 21:20
Jag kan emellertid inte erinra mig dess namn (G-någonting...). Det lär ju kosta betydligt mer än högskoleprovet dessutom.
Opus är tvivelsutan sjukast på whoa och dessutom stolt över det. I verkliga livet är han nästan som alla andra, bortsett från att han är smart som fan. På internet gömmer han sig bakom hemliga identiteter för att ostraffat kunna göra det som han gillar allra mest: att driva folk till vansinne.

2008-11-15 01:05
Tänker du på någon av graduate schools testerna? Det finns t.ex. GMAT då, men de är inte för undergradstudier. För undergrad bör man i USA satsa på SAT eller ACT, i England verkar de generellt sätt ha specifika test på universitet och kolla på betyg.
Unweaving the rainbow.

2008-11-15 13:38
Hm. Själv går jag IB och kommer således ha behörighet till vilket som helst universitet efter studenten.

2008-11-16 13:51
Stylusdef
Njäeh, vad jag vet så har inte amerikanska universitet lika stor fascination över IB-studenter som vi européer har. Alla elever i Sverige som har läst natur kan ju med TOEFL och lite annat få behörighet till England och USA, sen är frågan om de kommer in. Samma med IB egentligen, fast TOEFL är inte alltid nödvändigt.
Unweaving the rainbow.