I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tv-Licens (Radiotjänst)

Övrigt - Blandat

   

2008-11-08 16:03

Tv-Licens (Radiotjänst)

ja, jag vet, vi hade en tråd om detta för ett tag sen.. men jag tar upp det här ämnet igen.

Det är nämligen så att det var en kontrollant och plingade på hos mig för nån vecka sen. Jag släppte inte in honom i lägenheten. Då fortsatte han plinga på några gånger och la tillslut i en lapp i min brevlåda. På lappen var det förkryssat Tv-innehav som jag då kunde välja att skicka in till dom. Jag slängde givetvis lappen och tänkte inte mer på detta.

För några dagar sen får jag en räkning ifrån Radiotjänsten där det står "Vi har tagit emot en anmälan om tv-innehav och har beslutat att sända en faktura enligt lag (1989:41) om en finansiering av radio och tv i allmänhetens tjänst."

HUR kan dom ha tagit emot en anmälan om tv-innehav? Jag har då inte anmält nåt. Det skulle i så fall vara kontrollanten som jag inte släppte in, som anmälde skiten åt mig. Så kan han väl knappast göra?

Jag tänkte ringa och bråka med dom men skulle behöva lite tips. Det känns som att jag kan utnyttja det faktum att dom betett sig klantigt i det här fallet. Det borde väl till och med vara olagligt för någon utomstående att anmäla tv-innehav i mitt namn? Kontrollanten har som sagt inte kommit in i min lägenhet, och kan heller inte ha vare sig sett eller hört någon tv.

Om jag lyckas få dom att stryka fakturan kommer dom säkerligen vara här och störa ofta framöver, men jag behöver ju inte släppa in dom i lägenheten.


I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac