Alla ni som flyttat utomlands
Ja, alla ni som har flyttat utomlands permanent eller liksom för ett år eller mer. Vad och hur mycket av era ägodelar tog ni med er? Berätta gärna vart ni flyttade och hur det fungerade osv.Love!
At the gates of Eternity...
nästna ingenting... laptop kamera dyk utrustning en väska med kläder... det man behöver för att överleva går att köpa i alla länder:P
goda råd är dyra, jag ger dig rätt gratis...
Volt : Bodde du själv eller hemma när du väl flyttade? Glömde att skriva det. Ni som bodde själv, sålde ni rubb och stubb eller la ni allt i ett storage room?
Allt jag äger, vilket är ganska mycket iom att jag har en son. Skickade en hel del saker med flyttfirma. Planerar man att stanna permanent är det ju lika bra att skicka allt. Möbler och så är ju lite overkill kanske.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Redaktionen
2008-10-27 23:31
Jag bor själv och ska flytta snart. Håller på att sälja allt och det känns hur bra som helst. Ska ha med mig laptop och deo ungefär. Har väl inget o göra här i tråden men jag vill väl hävda mig lite.
namaste
glöm inte skriva vart ni har flyttat/ska flytta!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
2004 till Australien. Tog med mig en høg kläder samt lite campingprylar och mitt pass. Lallade runt där ett år och det funkade fint. 2006 till Norge. Tog med mig kläder samt tax free cigg och sprit. Bor fortfarande här även om jag bytt stad ett par gånger och det funkar fint. Man sammlar på sig en hel del møg när man bor på ett ställe ett längre tag så jag brukar lämna/kasta en hel del av mina grejer när jag fyttar.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
hade en monstruost stor vaska som jag fyllde varje gang jag akte hem med klader + random shit typ keyboards, gitarrer, glas. tog kanske typ 4 resor? smartare ar nog att packa en stor lada och skicka.
BC99 P25 bodde sj. drog ner grejer i typ 10 flyttkartonger och sen stacha det hos morsan och farsan. sen hyrde ut möblerat.
Tog med mig kläder och mp3 när jag åkte till dublin. Stannade sex månader och trivdes riktigt bra.
spliff macht frei
Sa upp lägenheten i Sverige och flyttade sakerna till morsan.
spliff macht frei
Hyra ut sin lägenhet möblerad är rätt bra faktist, manb kan ju ta en hel del extra i hyra...oavsett om man får det eller inte...folk behöver ju nånstans att bo. Jag hade typ 10 pers som ville ha lägenheten direkt o detta är ändå bara lund. Fast man får ju ta bort liter personal stuff osv såklart.
Hur gjorde ni med electronics? Funkar allt utomlands med en bra adapter eller?
vart ska du flytta...e lite olika...vissa länder funkar till och med utan asapter ananrs går det att köpa på allt från teknikmagasinet till din lokala handlar där du hamnar(om det finns lite turister)
Klader, Sneakers, Ipod, Kamera o Labtop resten av mitt liv packde jag ner, ( en hel lagenhet) o har alla mina grejer i ett forad.. Behover 4 olika apapters btw, kopte dom nar jag kom hit..
Maybe sometimes, we feel afraid, but it's alright <br> The more you stay the same, the more they seem to change. <br> Don't you think it's strange?
åå jag vill också flytta utomlands!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
men vi gör det då! februari kanske? vi drar till västindien. nederländska antillerna. kall öl. snorkla. vill också utomlands.
Käft då.
Jag flyttade for tre manader sedan och ska stanna sa lange pengar finns. Det enda jag tog med var laptop och klader. Riktig skon kansla till en borjan obehaglig frihet liksom. Landet ar Estland och staden heter Narva. An sa lange fungerar det battre an vantat, har traffat trevligt folk dock inte i min alder hehe. Men men. Tradskaparen sugen pa att lamna? :)
okej!
Jag skulle gärna vilja ha lite mer information om detta. - Hur mycket pengar hade ni med er typ? - Hur bodde ni? - Fixa ni ett random jobb så ni fick en stabilare ekonomi? - Vilka jobb borde man söka direkt man kommer ner? Tack på förhand // fanta, peajz :)
1. typ till depostion och ströpengar för några månader runt 30 2. Andrahand kollade på lokala sidor 3 Yes, bäst att fixa direkt så man inte blir stressad.4 4 Sök alla skitjobb där dom alltid söker folk, Bensinstationer,barer resturanger. Skaffa dig ett jobb fort för du kommer fortare in i samhället vilket betyder att du får mer polare och kan festa och gå på konserter, resa osv
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
Jag hade och har fortfarande runt 40000 kronor i "nodpengar" sa att saga, men utover det hade jag 5000 till forsta manadshyra plus mat... Gick val sadar.. Fick rummet genom en ingift slakting och jobb som lite av varje pa lager fixade jag sjalv. Har inte direkt galet mycket cash, men jag klarar mig latt plus att jag spelar poker. Rummet ar en 2-rumslagenhet, men vladigt stor om man jamfor vanlig tvaa i stockholm. Och folk ar trevliga tycker det ar intressant med en utlanning som flyttat hit utan att ha nagot egentligt syfte haha.
okej!
Volt & Olaglig : Känns inte som om jag har något i Sverige kvar att hämta, och att jag inte hittar ett endaste sketet jobb, så ja! :)Olaglig : What made you move to Estonia of all places? Inte för att jag ser något fel med Estland, men det brukar inte vara det vanligaste stället vi svenskar skulle vilja flytta till :)
Alla mina underkläder o strumpor. Laptop. Kläder som täcker de flesta väder dvs - jeans - mjukisbyxor - hoodies - en mössa Och ett visa kort. Norway here I come
CasOne