I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Brittiska UFO-filer har släppts via The National Archives

Övrigt - Blandat

   
Manager

2008-10-21 07:23

Brittiska UFO-filer har släppts via The National Archives

Tydligen har britterna suttit och klämt på massvis med dokumentation om UFOs och liknande grejer i sina arkiv. Nu har de blivit tillgängliga för vem som helst via deras hemsida och det finns en guide som hjälper en att hitta de få "godsakerna" bland filerna (myclet av innehållet verkar vara folks inskickade brev där de beskriver bortföranden och andra stereotypiska grejer som jag självanser vara struntprat). Det finns även en film där en snubbe förklarar lite av innehållet.

Vad tror ni? Har vi blivit besökta av utomjordingar? Eller handlar det om vapen som vi inte känner till (finns ju snack om att nazisterna ska ha tagit fram flygande tefat redan under andra världskriget). Allt kan ju knappast vara humbug, eller?

Länk till http://ufos.nationalarchives.gov.uk/




(En kul grej är att jag fick nys om det här via Rapport imorse på SVT klockan 05:30. Följande två inslag nämnde ingenting om det och ett annat inslag hade kastats in rätt abrupt istället. Nyhetsankaret var märkbart förvirrad över det hastiga bytet av inslag. Det känns som att någon ringde in och såg till att inslaget stoppades, men det kanske bara är jag som förstorar saken).

Redline!