Din egen tid
När på dygnet, och hur har ni er egen tid? Då ni låser in er i er själva, stänger av allting och bara andas. Min tid spenderas på morgonbussen. Gärna med musik, då jag bara sitter och tittar ut och drömmer mig bort. Fan, tanken på det får mig nästan vilja ta morgonbussen, på en fredag! haha
duschen. står nästan alltid mellan ½-1 timme såvida jag inte har bråttom. dra på med varmvatten och koppla av.
I don't want to cause no fuss, But can I buy your magic bus? I don't care how much I pay, I'm gonna drive that bus to my bay-by. iwant it...I want it...I want it...(You can't have it)
miljövänligt ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ja jag håller med trådskaparen. På morgonen när jag sitter de 30 minuterna på bussen på väg till skolan. Den tiden är nog den skönaste på hela dagen. Få vakna ifred, med musik i öronen och låta tankarna flyga iväg på vad som helst..
http://www.tweenerpie.blogspot.com
Graffare
2008-10-17 20:54
mh minns den tiden på bussen, nog det skönaste på en dag. numera är det väl när ska somna, ligga där i sängen och tänka på allt mellan himmel och jord.
They called me Mr. Glass
När man komm hem efter jobbet, om man inte umgås med flickvän eller polare. Bara få slå sig ner framför dator eller film o bara dö i nån bekväm stol..aahh
Bussen hem på kvällen, övrig tid på dygnet tillhör jag INTERNET
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Graffare
2008-10-17 21:00
virre, så jävla sant..jävla internet
They called me Mr. Glass
om jag är hemma själv och har en lugn kväll är det timmen innan jag somnar. jag går runt och plockar och pysslar, duschar, smörjer in mig och kryper ner under mina täcken med en bok. behöver ha några såna kvällar i veckan. annars älskar jag min morgonpromenad till skolan genom humlegården och eriksbergsgatan.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
Toastare
2008-10-17 21:20
Jag bor ensam så min egen tid är utanför arbetstiden. Den tiden då jag inte måste. Och då jag väljer att inte spendera den tiden med vänner eller med sysslor som måste göras. Jag brukar som Lia bada nån timme och sen ta hand om mig själv. Jag läser iof mycket också och det anser jag vara egentid. Eller om jag sitter och ritar eller pysslar med nått annat. Morgonresan/hemresan på Arlanda Express använder jag till eftertanke, om jag inte sover.
Jag skyller allt på Emma!
Jag gillar att tänka att all min tid är min egen, men så är det såklart inte. Håller med om morgontimmarna där, särskilt vägen till jobbet. Inga människor som pratar, promenad och höst. Det ska va ångest, det ska va mörker, för att citera min far.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare
2008-10-17 21:25
Det gäller ju bara att förvalta sin tid rätt och lära sig att göra saker ensam ibland, om det nu känns rätt. Det är skönt att få behålla sina egna intryck utan att någon annan pratar och delar med sig av deras intryck och på så sätt påverkar en.
Jag skyller allt på Emma!
Bussen ja. Det är det enda stället jag har helt själv. Det är som en tidlös zon. Man åker från punkt A till punkt B. Ingen kan komma i kontakt med dig , ingen kan störa. Man bara sitter där tittar ut genom fönstret. Tittar på miljön man ser varje dag , men det känns ändå nytt varje gång pga att man faller iväg i tankar. Det är på bussen till/ifrån jobbet jag ofta gör mina val. Det är där jag får alla snilleblixtar. Det är där jag filosoferar, musiken är fruktansvärt viktig.Det blir verkligen inte samma sak som när man glömt mp3n eller skräckexempelt när batterierna tar slut och du har ingen i reserv! En resa med buss utan musik är som en körv med bröd utan senap och ketchup.
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
När jag sätter igång en bra skiva medan jag sitter och beundrar min skivsamling, läser försiktigt igenom alla booklets och sörjer över mikroskopiska kantskador på vinylfodralen. Alternativt spenderar en hel dag med att spela något engagerande spel och glömmer omvärlden totalt.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
längtar efter morgonbussen :( surt o köra bil till jobbet, varannan vecka tar ja dock bussen men det är på dagen så det är inte alls samma känsla som morgonbussen...
Haters gon' hate...
vroksjab: håller verkligen med dig. på bussen får jag också mina snilleblixtar, där strukturerar jag dagen osv. och som du säger, en bussresa utan musik är hemskt!
Det finns många låtar som bara låter bra på bussen <3
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
dreggelpaj oh ja! Ibland äre så illa att jag gömmer mig längre bak ifall någon går på bussen jag känner litegrann. Enbart för att jag vill ha min jävla tid för mig själv. (självklart inte alltid) haha , men det har faktiskt hänt.
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
vroksjab: det värsta hände ändå i onsdags.. klockan var åtta på morgonen. TOMT på hela bussen. jag sitter rätt långt fram (blir illamående annars) lyssnar på någon bra låt och planerar dagen i mitt huvud.. så kommer det en tjej i min ålder, tittar på mig med en blick som säger "ska du ta bort väskan så jag kan sitta eller?" VAD FAN. bussen är TOM så varför ska hon sitta bredvid just mig? klockan åtta på morgonen vill jag INTE HA NÅGON MÄNNISKA BREDVID MIG. haha fan vad sur jag var...
Önskar halvtimmen på tunnelbanan till jobbet kunde va lika lugn som ni beskriver bussen. Men det är bara HEMSKT. Massa människor som trängs och knuffas och hysterin när en sittplats blir ledig, folk som luktar illa/stinker parfym, viktighetspersoner som pratar i telefon, Metro-tidningarna flyger överallt och den onödigt höga volymen på "NÄSTA: T-CENTRALEN. BYTE TILL ÖVRIGA TUNNELBANELINJER, SAMT TILL PENDELTÅÅG"-tanten. Fy.
One chapter a day
Producent
2008-10-18 00:03
är inte "egen tid" sådant som reklamare har kommit på för att göra extra manliga reklamer genom att få män att dra paraleller med känslan av ensamtid när ni skiter och deras produkter?
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
Jag har också ganska mycket egen tid då jag bor själv. Sen har jag iofs en pojkvän som i princip lever sitt liv och bor här så jag är inte lika ensam som där jag bodde innan denna lägenhet som låg lite längre bort från skola, hans hem etc. Men jag ÄLSKAR att vara ensam. Det kan vara bland det bästa jag vet nästan. Som ensambarn i familjen lär man väl sig den hårda vägen ; ) Men jag kan göra verkligen ingenting. Jag kan sitta och glo ut genom fönstret och göra absolut inget mer i typ 1 timma för att jag tycker det är så skönt. Den bästa egen tiden som jag har då och då just nu i mitt liv är ibland när jag slutar tidigt efter lunch i skolan och bara går hem. Behöver inte tänka på mat för lunch är redan kirrad, behöver inte höra av mig till någon eftersom de flesta fortfarande är i skolan etc. Ibland kan jag tycka att det är grymt skönt att gå runt på stan i gallerior och sådär ensam, utan sällskap, bara lite musik i öronen. Gå och titta i butiker, fönstershoppa, få inspiration och idéer. Finns mycket att göra ensam.
brukar ta med mig skissblocket, pennor och mp3 spelare och sätta mig ute nånstans när det är fint väder, bra för inspiration och rensa skallen
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone
jag vet inte om jag har något direkt behov av att vara helt själv. jag känner aldrig att "åh, vad skönt det skulle vara att vare HELT ENSAM ett litet tag ", lika lite som jag känner att "åh, vad skönt det vore att ha massa folk omkring mig ".
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Påväg hem från mina träningar, då har mitt busskort oftast slutat fungera och jag måste gå hem ensam mitt i mörkret med min mp3 o bara tänka, har inte sett det som "egen tid" förens nu
AIK ARSENAL "Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
På väg till skolan har jag i regel sällskap, när jag kommer hem från skolan brukar det dock bli lite me-time, musiklyssnande, serie-kollande osv. Sjukt skönt med lite tid för sig själv på helgen dock. Som idag, när jag fick något ryck och vaknade 03:00, lät bli att somna om, stack iväg till Harajuku för att gå loss med kameran lite runt 05:30, det var otroligt harmoniskt :) Kom hem vid 09:30 och hade redan uträttat hur mycket som helst.
Look with your own eyes - See with your own mind
Ingen skola, inget jobb - hela mitt liv är egentid!
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...
Förr hatade jag egen tid mer än nått annat på hela jorden. Sen flyttade jag till Göteborg och jag kunde inte längre gå till en vän såfort jag kände mig ensam, nu VAR jag ensam! Och det första året när jag flyttade hade jag typ inga direkta nära vänner och det var sjukt skönt på nått sätt. Jag hade INGEN att ta hänsyn till, den enda som skulle vara glad det var jag! Och då insåg jag rätt fort vad jag gillade och INTE gillade.. så helt plötsligt gjorde jag inte massa saker längre som jag brukade och vice versa. Men varje helg kunde man alltid träffa några vänner och så vilket alltid var skönt, men vardagarna var MINA dagar! Sen dess kräver jag fan egen tid... jag behöver inte ens göra nått, jag kan tacka nej till roliga erbjudanden bara för att jag ska lyssna igenom en skiva typ.. haha.
ensam tid på cyklen på morgonen eller kvällen. När man cyklar till och från jobb/buss/tåg så underbart visst man svär lite på rödljus och folk som cyklar två så man inte kommerförbi men när man är själv och swishar ner för någon gata är det skönt. Plus att det är motion. Ibland kan jag cykla en halv mil och helt plötsligt oj är jag redan här. Nej det är bra egen tid
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
dreggelpaj hahaha ja fyfan va irriterande!
Morgonbussen, lätt. Det mest irriterande som kan hända, och helt förstöra ens dag är när någon man känner kommer på bussen, och envisas med att prata. Mina närmsta polare vet ju att vi inte behöver prata, de vill också hålla käft och lyssna på musik. Men andra människor som ska kallprata om ingenting på morgonen ska dö.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
förr när jag alltid hade någonting för mig och alltid var upptagen var det som många andra i tråden har svarat: morgonbussen. Det är seriöst något magiskt med morgonbussen. min varar dock endast 15 min. Numera har jag äckligt mycket tid. Så idag har jag de senaste 3 timmarna snurrat skivor på skivspelaren med 5 ljus och en rökelse tänd i rummet. SÅ jävla chillmode. Borde testas. ORD på mephisto!
http://storiesaboutbarcelona.blogg.se
Jag har för mycket egen tid, var glada att ni inte har de!
my name is xelly smelly
när man,som idag, börjar jobba 7.15 är dom 40min på tunnelbanan samt spårvagnen ovärderlig tillsammans med en ipod..
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
bussen jaa..så jävla najs..om det är en fin höstdag typ..d ska va lite kallt så går man in i bussen så e d varmt..o så sitter man o chillar me musik...
vi är överallt!
Zoned a ja vet va du menar..åker den jävla tuben varje morron... om man står upp så hinner dom inte ens säga nästa station innan det kommer nån kärring o ska knuffa sig ffram o nästan hångla upp dörren för o komma ut först.... stör mig så hårt.....varför e d mest äldre som e störiga på tuben?? jag lämnar alltid plats om det kommer nån äldre som behöver sitta men tillbaka får man bara armbågar
vi är överallt!
man blir så jävla lurad...d e ju typ en miljon % i ränta....
vi är överallt!
_NoVA_ just deal with it. pensionärer har alltid varit "jag ska vara FÖRST" och kommer alltid vara. spelar ingen roll om det är ut från tunnelbanan, i kön till buffén på Birka Cruises-båten eller om det är armbågarna som tar dem längst fram till 10 kronors-lådan på ÖB. vi kommer bli likadana vi också.
One chapter a day
mephisto : HHAHAHAAHAHA det där känner jag verkligen igen från förr när jag fick ta morgonbussen till skolan.
Memphisto jag håller med dig till 100%
på väg till jobbet på bussen är oftast soft. synd bara man är svintrött då. annars är det ju trevligt att röka en fet o sen snöa in på att göra musik i några timmar.
när jag är ledig, då är det jag, en falska rom med ginger ale o lime, tillsammans med plura jonsson..då är jag så lycklig...
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här