I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Betalning till skatteverket

Övrigt - Blandat

2008-10-12 11:23

Betalning till skatteverket

Tju! Tänkte kolla om någon kunde hjälpa mig här.

Har en skattebetalning att göra på nästan 16k (sålde aktier förra året) och jag kan bara få fram hälften av pengarna till förfallodatumet (12e november). Hur lång tid har jag på mig innan det blir knas och inkasso och skit kallas in ? Jag kan troligtvis betala av allt fram tills slutet av året, men kommer dom att gå med på det ?

2008-10-12 11:25
ja ring dem i god tid, förklara ditt läge och att om ni kan göra upp en avbetalning på resterande summa.
Fucks your life up crew
Tjabo!

2008-10-12 11:25
Ring till banken, dom är aldrig omöjliga.

(Inlägget ändrat av whatone 2008-10-12 11:25:37)

Jaja, sloppy second.

2008-10-12 11:26
Tack för snabba svar. Jobbar brevid skatteverket i stan, så jag har tänkt gå in där imorgon och prata med dom om det.

2008-10-13 08:09
Jees, begär att få dispans eller en avbetalningsplan. Kolla även hur du vill göra, du kan även begära avbetalningsplan för hela summan så slipper du lägga ut en stor summa på en gång om ekonomin inte är i toppform. Btw grattis till och sålt aktierna innan den ekonomiska krashen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-13 17:16
Vet inte om det gäller samma sak som för mig men jag hade en restskatt jag inte hade betalat och då tog det typ 2-3 år innan det gick över till kronofogden. Skatteverket är aldrig omöjliga men dom är snurriga som fan. Min restskatt va från ett sommarjobb jag hade 2005. Hade inte fått någon påminnelse eller nått förens allt gick över till kronofogden.