I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Grejen med bloggar

Övrigt - Blandat

   

2008-10-11 12:29

Grejen med bloggar

Jaa jag har nyligen upptäckt det här med att blogga och har själv börjat blogga i samband med det som en kul grej. Men jag fattar verkligen inte vad som är grejen med det. Och nu talar jag inte om t.ex. politiska bloggar och dylikt utan dom här "dagboksbloggarna". Visst, kan förstå att det kan vara skönt att få "skriva av sig" lite och skriva till en tänkt publik och låtsas som att folk bryr sig, men det jag inte kan förstå är att folk verkligen följer dessa bloggar dagligen och tycker det är jätte intressant.

Var inne på den 17-åriga tjejen Kenzas blogg som har ett par 1000 träffar dagligen. Den här tjejen är visserligen jätte söt och jobbar som modell vid sidan om skolan, men hon skriver verkligen om inget, som jag skulle klassificera det, intressant. Ett inlägg kan vara typ "sitter i datasalen och har en äcklig huvudvärk men fick bra betyg på rättskunskapsprovet jag fick tillbaka osv.." På ett sånt inlägg får hon ca 200 kommentarer.

Vet att det finns många andra bloggar som liknar den här och min fråga är då, varför är det så intressant att följa, i många fall, okända människors rätt händelselösa vardag? Kanske är det just det som lockar, att det är vanliga människor med vanliga liv?