I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Polis skjuter man i foten

Övrigt - Blandat

2008-10-04 03:50

Artikeln

Det här var bland det mest korkade, patetiska, oansvarsfulla jag någonsin läst. Jag syftar givetvis på sista stycket i artikeln. Vad vill människan få fram genom sitt sensationellt korkade påstående? För hon kan ju knappast tro att någon går på att det var så det var.

"Hon nekar till att polisen skulle ha skjutit den skadade mannen direkt i foten.
– Han gjorde utfall mot polisen med kniv, varför man sköt ett varningsskott i luften. Om mannen träffades av kulan beror det på att den har vänt ner efter varningsskottet. Tyngdlagen säger ju så – kulan vänder ner förr eller senare."

"Göteborg - Ett gruppboende för efterblivna fiskare" - Magnus Betnér

2008-10-04 05:27

Japp det gör man.

reinfeldt vill veta varför människor blir kriminella,
Ja vad ska man svara? Vi blev mobbade och utfrusna av de som senare i livet blev poliser...

2008-10-04 05:35
helt omöjligt är det iofs inte.

undrar vilken hastighet en kula har som högst på väg ner. Det går ju o kolla ingångshålet i foten, är den rakt ner i foten kan det ju stämma men om den är från sidan e det knas

Ja vad ska man svara? Vi blev mobbade och utfrusna av de som senare i livet blev poliser...

2008-10-04 09:26
Varför neka en sådan sak? Om polisen nu sköt snubben i foten så är det rätt skillat. Bättre att han får en kula i foten än en kula i bålen. Polisen måste ha varit en rätt bra skytt om hon nu skulle ha lyckas skjuta gärningsmannen i foten i en sådan pressad situation.

2008-10-04 10:01
ja inte helt omöjligt men låter ju skumt ifall mannen gjorde utfall mot snuten undet tiden, känns som han får stå en bit bort om kulan ska gå i en sån bana att den träffar honom i foten..

iförsig om han skjutit lite lite snett framåt och upp över huvudet så går ju kulen i princip rakt uppåt pga pipans vinkling och då går den ju rakt upp och sedan rakt ner eller en pytteliten bit framåt.. kan ju hända helt klart men låter ju ganska otroligt.. sedan ska ju varningsskott skjutas i marken så att man kan kontrollera vart kulan hamnar inte i luften..

kulor kommer ju ner med en jävla kraft inte om de skjuts exakt rakt upp kanske men om de går i lite i en rundad bana så håller de en jävla hastighet..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-04 10:10
Dom kollade upp det där på mythbusters förut och det visade sig att man inte kunde bli "skjuten" av en kula som var påväg ner...

Förstår inte varför polisen vill förklara bort situationen. Är snubben hotfull och dessutom hänger på Stureplan förtjänar han ett skott i foten...
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2008-10-04 10:16
Omöjligt att kulan går i en båge och träffar snubben på foten. Inte möjligt utan Omöjligt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2008-10-04 10:28
de visade video på ingripandet på tv4 nyheterna, skottet som träffade siktades lågt och var antagligen en ricochet som tog honom i foten.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2008-10-04 11:17
Går man mot en polisman med dragen kniv skall man vara glad att kulan bara tar i foten.

2008-10-04 12:32
en kula som går RAKT upp dödar inte,men en kula som skjuts i båga dödar när den kommer ner..man skjuter i båge 99,9% av fallen.
...

2008-10-04 16:27
^^ beror väl jävligt mkt på hur mkt båge det är isf? kanske om du skjuter a la medeltid pilbågs-båge.
terminal velocitet osv.
som nån sa testade dom det där på mythbusters förrut me lite olika vapen o skit.
/Cash Hunter aka DJ Rufus

2008-10-04 16:46
Påståendet om att den skulle gått genom foten efter att ha vänt i luften var bara löjligt.
En blyklump på ett par tiotal gram i fritt fall kan göra ett magnifikt blåmärke och kanske bryta något ben i foten, men inte orsaka någonting som liknar en regelrätt skottskada.
Det är en jäkla skillnad mellan mynningshastighet och fritt fall.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-10-04 17:41
Som jag förstod det så sköt polisen ett varningskott i luften, men mannen fortsatte hetsa mot polisen, då sköt dom honom i foten/benet, har fortsatte efter det, då kom en vakt från en klubb och slog honom på andra benet med en batong bakifrån. Då fick dom honom
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik

2008-10-04 17:47
kallemio P24
En kille jag jobbar med såg händelsen på plats och han sa att det var så det gick till. Först muntliga varningar. Sedan varningskott och sedan sköt dom han i foten eftersom han fortsatte.
Han hade tydligen uppmanat polisen att skjuta också. Något i stil med "Skjut mig då era fittor".

2008-10-04 23:40
här har man ju gått och trott på alla skräckpropaganda om att en en krona från typ taket på wtc i new york (när det fanns) skulle typ tränga in i hjärnan o döda en snubbe. hahaha

ja fy fan asså. bara för det ska jag resa till paris med en kasse med stålkulor upp i eifeltornet o ut med pärlorna.

Tänk det vuxna lurar i sina barn kan sitta i så länge

2008-10-05 03:55
Mabande: klart det inte går igenom om det skjuts rakt rakt upp men en pistol har rätt kass räckvidd oftast så ett skott snett uppåt kan ju slå ner rätt nära.. men ja i den här situationen kändes det ju jävligt otroligt att det skulle vara så.. inte som att polisen skjuter varnigsskott från 100 meters avstånd..

2008-10-05 14:02
ayatolla - Om de träffar fel så kan de säkerligen döda, men oavsett vilket så lär du ju i alla fall åtminstone åka dit för grov misshandel.

Joel413 - Precis: ett luftskott på Stureplan lär ju inte varit så långt ifrån snubben att kulan hamnat i fothöjd med bibehållen hastighet :)

10-4, over...

2008-10-05 15:05
jag va där en meter ifrån. vet vem killen är.

jag har allt på film. dom skjuter han rakt av fega horunge snutar. dom va säkert 8 grisar och ännu flera vakter och dom tog till pistol mot en roppad snubbe med kniv? det va en publik på flera hundra bara på några meters avstånd att ens avlossa ett skott i den situationen är det mest oansvariga nånsin!

och här får man se vad svensk gris går för. dom va helt livrädd skrek o studsa runt som yra höns..

dom borde ha lite verklighetsövningar. så dom slipper skita ner sig o skjuta i panik nästa gång

skicka grisarna till slakten.

killen med kniven hade klart psykproblem han behöver hjälp av samhället. att skjuta honom är inte lösningen.

grisarna e sköna som sen mörkar och säger att dom sköt i luften. dom håller varandra om ryggen äckligt folk. det visar bara att vi har ett knullat samhälle.

ledsen om det är osammanhängade men jag blir upprörd av den här grejen.

2008-10-05 15:09
* "dom tog till pistol mot en roppad snubbe med kniv?"
- Ja, vad skulle du gjort om du hade i uppgift att ta hand om honom? Bjudit på en bärs och ett par frihugg? :)

Att det var löjligt att säga att de sköt i luften är vi dock helt överens om.

10-4, over...

2008-10-05 15:16
har haft kniv mot mig flera gånger och har inte skjutit nån av dom och inte heller blivit huggen. hade jag varit polis med tårgas batong och väst och 8 vänner på plats så hade jag garanterat inte skjutit eller blivit huggen! e man polis så ska man fan våga ge sig in i en sån här strid utan att dra fram sitt järn och skjuta vilt mitt på stureplan.

snubben va helt väck. det hade räckt med att göra som vakten gjorde han smög upp bakom slog bort kniven med sin batong..vilket en vän till mig sa åt vakten att göra

helt handlingsförlamade

vi erbjöd oss till och med att hjälpa till för att han skulle slippa bli skjuten
sa till en vakt locka dit honom så klipper vi han bakifrån..vakten kolla på oss o sa va? jag ger mig inte in i det där! modiga killar vakter och poliser...

2008-10-05 16:52
Är ganska skadat att ha med sig en kökskniv när man går ut.

Är ganska skadat att ta roppar överhuvudtaget.

Jag förlåter honom för han föddes säkert inte ond.

Men beter man sig så får man nog räkna med att inte få kramar tillbaka.

2008-10-05 17:57
Diggs1650

e du for real?
hade jag vart snut o de kommer en "roppad" kille me kniv mot mej hade ja mest troligt satt en kula i torson på snubben... att polisen va så pass cool att dom sköt han i foten visar juh fan på extremt kallt huvud. annat var de här i lule förra veckan då polisen avgav rapport om att två skott avlossats mot en beväpnad man men grannar hade hört skottsalvor och det fanns kulhål i hus och bilar.

ashärlig vakten förresten i aftonbladet.
"ja slog han med batongen över armen. Den är nog rätt bruten nu..." hahaha seriös kille.

2008-10-05 20:11
MCKrillah: Jag skulle vilja se den rejäla bågen som lär bli på ett par meters avstånd:)
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2008-10-05 20:14
cash

du va inte på plats så du kan inte säga att dom hade huvet kallt!? dom va hysteriska och sprang omkring o hade inte en aning om hur dom skulle hantera situationen. polisers uppgift är inte att skjuta nån. okej om dom måste för d inte fanns nån annan väg ut men så är inte fallet. det fanns massa andra vägar till att han skulle oskadat kunna tas från platsen och sen stå till svars för sitt betende.

det jag stör mig mest på är hur det tystas ner efteråt.

äckligt folk!

2008-10-06 04:20
förändrar inte faktumet att snubben viftade med kniv mot snuten och då e de bara att panga.

Som jag sa he got away lucky för jag hade satt ett bromsskott i killen i överkroppen.

2008-10-06 09:02
Diggs1650: Du verkar ju inte ha en helt sund syn på polisen, det du skriver är antagligen precis lika vinklat som allt annat man läser...

2008-10-06 12:12
Askin P21

Jag lovar att du kan bli dödad av en kula som skjutis upp i luften.

2008-10-06 13:55
med tanke på de härliga vindförhållanden vi haft sista tiden kan vi nog konstatera att kulan omöjligt kunde förflytta sig så lite under sin färd i luften att den skulle träffat honom.. men alltid roligt med lite science fiction läsning från aftonbladet
Orale!

2008-10-06 15:50
Valfritt annat land och polisen hade satt en kula i bröstet på han. Karln ska vara glad att han lever.
mama said knock you out

2008-10-06 21:19
Kom ner di precis efter att det hade skett vi kom från kungsgatan och skulle gå till tuben. Det var ju ett jävla resursslöseri att ta dit 20 polisbilar/polisbussar plus ridande poliser bara för att de sköt en på Stureplan.
 DIF!