Misshandlad hur gör jag?
Hej. Jag åkte på rejäl snyting i lördags (helt utan anledning) som skickade mig på en 8 timmars lång sjukhus vistelse till både SöS och St:eriks ögon akut. Slaget resulterade i 1 . Orbitafraktur* 2 . Lätt hjärnskakning. 3 . insjunket öga (med tillhörande mörk lila svullnad). 4 . ca 800kr i utgifter och undersökningar, Samt en veckas frånvaro från mitt nya arbete. Så min fråga till alla whoa användare är: Hur får jag ersättning för all min sveda och värk, vilka ska jag vända mig till, kontaktar jag försäkringsbolag etc.. Har du eller känner du någon med samma/liknande erfarenhet så skriv här eller i ett medelande till mig. Tacksam för seriösa svar / Tibrotibro. * Länk till http://sv.wikipedia.org/wiki/Orbita
* Gör en anmälan om det inte redan är gjort. * Kontakta ditt försäkringsbolag. Inte roligt att åka på stryk utan anledning.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
oprovocerat våld är skit, speciellt om inte båda parter hetsar, börja med att göra en anmälan och gå vidare därifrån.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Gör en polisanmälan snarast (försäkringsbolaget kan anmärka om anmälan dröjer utan anledning). Om det inte gjordes på akuten, se till att skadorna dokumenteras och journalförs ordentligt. Sen tar du kontakt med det bolag där du har din hemförsäkring, det är den som täcker sånt här om du inte har en specialförsäkring. De kommer närmare gå igenom processen med dig, men i princip blir det inga pengar förrän 1. de fått ta del av sjukjournaler (de kommer skicka en fullmakt du får signa). 2. polisutredningen är klar (trots att det kan ta tid). Om polisen mot förmodan hittar någon som kan dömmas kommer det skadestånd du kan kräva från gärningsmannen i princip vara det du får. I ditt fall är det dock mest troligt att det läggs ner snabbt i brist på spaningsupplag/bevis och då ska din försäkring täcka din sveda och värk. Hur och vad som avgör vad du får är skadornas omfattning, om skadorna kommer läka till fullo och till viss del hur du framställer dem. Utebliven inkomst vet jag inte hur det värderas, men rena sjukvårdskostnader ersätts i regel inte, däremot skadade kläder/prylar i samband med händelsen, dock är dessa föremål för värdeminskning och separat självrisk som brukar ta ut varandra ändå. Har du andra frågor så är det bara fråga, jag har kört det här race:t själv...
Negative, negative. Our destination is Gaza.
Fota de synliga skadorna också, el importante.
-Vakna Johnny, vakna! Du glömde ta dina sömnpiller.
Ha sex med sjuksköterskan <3
dokumentera skador på sjukhus, anmäl till ditt försäkriongsbolag.
Dokumentera som sagt, mycket viktigt. Vet inte hur dom gör nu, men när jag hade en sådan polisanmälan hittade dom givetvis inte gärningsmännen, således fick jag ersättning via försäkring för sveda och värk. fick 8.200:- för en svullen kind med brännblåsa från gympa doja. Klart värt det.
Rock out with your cock out!
håller med kaneida, kan nog vara smartast.
Mannen tror att han väljer kvinnan, men det är nästan alltid tvärtom. Det är kvinnan som väljer den man som skall välja henne.
Hej igen. Vill först börja med att tacka för alla svar! Snällt. Min mor har någon försäkring på mig som går ut då jag fyller 25(om ca 6mån), hemförsäkringen är på gång men har inte en sådan just nu...Problem? Allt är dokumenterat och journal fört, jag har sparat alla kvitton osv. ang. polis anmälan har jag för mig att det gjordes på sjukhuset (var ganska berusad) men ska ringa alldeles strax och bekräfta att det är gjort.Kaneida. Det gjordes ett seriöst raggnings försök på en AT-Läkare vid namn Carolina som var ytterst delikat till utseendet, hon svarade med ett blygsamt fniss samt visade sin vigselring, haha. / Tibrotibro.
Hur bor du? Bor du hemma så gäller ganska säkert dina föräldrars hemförsäkring. Vad för försäkring är det du har till 25? Fett bra försök om det gick så långt som till en visad vigselring, hyll!
helt utan anledning var ganska berusad Den var ny ;) Jag fattar helt ärligt inte hur folk orkar hålla på och anmäla varandra till höger och vänster och sedan sitta och whina om att polisen inte ägnar sin tid åt vettiga saker. Med en hemförsäkring har man råd att åka på lite däng.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
det jag undrar över är hur alla som åker på stryk ALDRIG har gjort någonting. Helt plötsligt är alla värsta helyllekillarna som aldrig har varit otrevliga eller drygat sig. Kom igen nu! 99% av gångerna man har sett/givet eller fått stryk så har personen ifråga förtjänat det
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
det jag undrar över är hur alla som åker på stryk ALDRIG har gjort någonting. Helt plötsligt är alla värsta helyllekillarna som aldrig har varit otrevliga eller drygat sig. Kom igen nu! 99% av gångerna man har sett/givet eller fått stryk så har personen ifråga förtjänat det Nej. 99% är det dummaste jag hört. Du är en dum, dum människa. Det är folk som du som spöar på oskyldiga människor
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga
blabla. Varför ska man inte stå för det man säger? Varför ska man dryga sig och vara otrevlig och sen tro att alla människor i världen ska förstå att man skojade och bara var så där charmigt smådryg. Det är inte särskillt svårt att undvika bråk man ber om ursäkt om man går in i nån men är trevlig och man stöter inte på folks respektive om man nu skulle göra det sistnämnda så kan man faktiskt bara säga sorry jag visste inte att ni var ihop. Jag har inte varit i ett slagsmål på snart två år. Det värsta som finns är folk som frontar och sen när man ifrågasätter dom så kissar dom i byxan och går och grinar. Dom gångerna jag har åkt på en smäll så har jag förtjänat det, jag har aldrig nekat till det och jag har inte lipat över det. Så ska det va. Nu säger jag absolut inte att trådskaparn är en sådan person jag har inte en aning vad som har hänt med dig och du ska absolut inte ta det personligt
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
R0feman P22 Snyggt tacklat.
R0feman P22
Oprovocerat våld är ju en ganska stor faktor dock!
Jag har åkt på stryk utan att förtjäna det, om inte åka spårvagn själv till bergsjön räknas som att förtjäna det.... 2 ggr, av grupper om minst fem personer mot mig.
Bara för att JAG råkat ut för det, betyder det inte att det alltid är så, men det är en ganska stor samhälls fråga just nu och den har inte kommit upp bara för att folk inte står för att dom "förtjänar" stryk.
F.ö.
Det är inte särskillt svårt att undvika bråk man ber om ursäkt om man går in i nån men är trevlig och man stöter inte på folks respektive om man nu skulle göra det sistnämnda så kan man faktiskt bara säga sorry jag visste inte att ni var ihop. "Normala" människor, alltså de med en hjärna, bankar inte skiten ur någon för sådana skitsaker som du nämner.
Givetvis ska man be om ursäkt osv och respektera varandra, men det är INTE en ursäkt att slå någon, framför allt är det jävligt pubertalt och töntigt.
Rofeman: Vanligtvis brukar jag hålla med dig om saker-å-ting(om det inte gäller lil wayne). Men nu är du ute och cyklar..
Slog mig nyss att Orbita -fraktur nästan vore ett perfekt anagram av Tibro, bortser man helt från a:et skulle det vara att läsa baklänges bara. Var tvungen att kolla registreringsdatum, 2002, är detta ett dåligt omen? Tur att du inte nickade AtokkcanAtokkcan...
Varit med om en liknande händelse, fast jag blev skallad... Ta kontakt med polis och gör en anmälan (kommer säkert leda till rättegång) sedan när han har blivit dömd så kontaktar du försäkringsbolaget. oh, och var inte lika dum som jag och tacka nej till brottsofferjouren (=om han fälls så får han utbetala en viss summa till dig). Jag fick ut 4.500:-, det var tydligen det minsta man kunde få ut men ändå helt klart bra. Sen om det var en invandrare så kan du nästan glömma att du får något från han, de har helt enkelt råd enligt rättsstyrelsen.
rip stephen perry
A.S.N.O.M
Lyricist
2008-09-26 14:15
Jag var med om samma sak när jag skulle vara duktig och gå emellan för att ta bort min kompis. Killen hade en ring på fingret och jag fick samma skador som du nämnde. Det har dock gått nästan ett år, utan att någonting har hänt. Så. Ha inte höga förväntningar.
Var med om liknande. Gör polisanmälan, dokumetera skador och spara alla kvitton för utgifter etc. En vanlig hemförsäkring har oftast en självrisk på ca 1000:- Mina utgifter gick på 12.000:- och det fick jag punga ut med själv för att sedan skicka kvitton till försäkringsbolaget, som sedan ersatte allt. Ofta har dom oxå ett givet belopp för hur mycket man kan få ut extra, vissa har runt 4000:-. Efter ett år kan du yrka på mer ersättning om du har bestående men, fysiskt eller psykiskt. Detta gäller om gärningsmannen är okänd alltså, annars är det han som får casha skadestånd efter rättegång. Men vid våldsbrott krävs en polisanmälan som klart framgår här ovan. Sen kan du också få ersättning från brottsoffermyndigheten. Finns blankett på deras hemsida för utskrift.
Kolja Gillis trapphus luktar arsle!
Råkade ut for något liknande för bara några veckor sen. Lång historia kort så gick jag i mellan när en snubbe kom stormandes som ett ånglok för att nita en polare och fick båda framtänderna utslagna. Har kontaktat försäkringsbolag och gjort polisanmälan. Vet dock inte vad jag har för försäkring och dem kommer betala sjukhusräkningarna och tandvården. Polisen haffade snubben samma kväll och nu sitter jag och väntar på rättegång.
haha vilken smäll, försökte du slicka tyson i örat eller?
fullfjädrad när jag kickat en gås..
jag har fan fått stryk många gånger och har fan aldrig gjort nånting. helt oprovocerat av okända. otur antar jag. dessutom haft otur så försäkring inte gällt. trist men ja är glad ändå
Det va bättre förr, svenskunderjord!
pigglaen sa det, vilken jävla smällare. hur fan han du inte reagera på en sådan kraft?
Våld är för de som inte har hjärna nog att äga vokabulärt
-Vakna Johnny, vakna! Du glömde ta dina sömnpiller.
CosaNoztra P25 Eller för att sätta dit mr know it all's. Gillar inte våld, men det är fan värre med "hjärna nog att äga vokabulärt".
Graffare
2008-09-28 19:56
orbitafraktur!? fan var det tyson som spöade dig? men frågan som alla tänker på: vad hände, mer i detalj!
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
om du var full så kan du glömma ersättning. det sa mitt försäkringbolag efter jag fick en flaska i huvudet. fucked up world
SUCK SHAFT
har åkt på så mkt stryk...efter ett tag lär man sig deala med det... meen a...polisanmälan e väl första steget antar jag?
vi är överallt!
om du kollade dig för det lilla får du skylla dig själv om du klagar på kostnaderna
Som kanske sagt innan, få skadorna dokumenterade(dvs bild på dem o sånt, som du säkert redan gjort) för dessa kommer försäkningsbolaget kräva. sen när du polisanmält händelsen så kontaktar du ditt försäkringsbolag och förkarar vad som hänt, då kommer de be dig skicka in dokumentationen du fått av läkaren. sen äre bara att vänta o så dimper förhoppsningsvis ett brev från polisen/försäkring o hela cirkusen är igång. sen om du inte slog tillbaka så tror jag det är bättre för dig: )
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt