I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför får man låtar på huvudet?

Övrigt - Blandat

2008-09-19 23:12

Varför får man låtar på huvudet?

Frågan framgår i rubriken och behöver inte förtydligas.

Varför får man låtar på huvudet?!

Opus är tvivelsutan sjukast på whoa och dessutom stolt över det. I verkliga livet är han nästan som alla andra, bortsett från att han är smart som fan. På internet gömmer han sig bakom hemliga identiteter för att ostraffat kunna göra det som han gillar allra mest: att driva folk till vansinne.

2008-09-19 23:44
Dom som upprepar samma jävla ord hela tiden får jag på skallen iaf...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-19 23:57
Nånting jag också har funderat på. Ibland kan det ju vara helt värdelösa låtar som man inte ens vill ha i skallen.
i'll make you disapear like gas in the air...

2008-09-20 00:02
haninge_graff

så jävla sant, eller meningar ur låtar som man en gång tyckte var bra och som man nu inte kommer ihåg varken namnet på låten eller artisten.
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"

2008-09-20 03:10
HEJ HEJ MONICA!!!
-- Mellanslagsanvändare --

2008-09-20 03:54
HEJ PA DIG MONICA!

fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2008-09-20 04:03
Usch ikväll på jobbet så hade jag en jobbig jävla Thomas Di Leva låt på skallen. Det gick fan inte att bli av med skiten.
puss

2008-09-20 12:08
därför hjärnan behandlar låten som om den vore viktig information och därför upprepar den. Om du lyssnar på låten som fastnade på hjärnan en gång till så kan hjärnan inse att det var värdelös information och det slutar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-20 15:08
Jag är inne på mellons spår, tydligen så är större delen av all tankeverksamhet vi har bara upprepningar av gammal information.

Toastare

2008-09-20 16:44
Ofta är det också att man inte kan texten har jag hört och då hakar en viss bit upp sig, tydligen ska det som Mellon skrev hjälpa att lyssna på hela låten.
Jag skyller allt på Emma!

2008-09-21 00:51
Fan tror inte min hjärna att det är viktigt information när jag läser böcker
och dylikt som jag sedan blir hörhörd på ???!!!
Highfive anyone, anyone?
Producent

2008-10-08 16:00
ju mer man nynnar på låten i huvet ju värre blir det också
är jag trött kan jag ha extra svårt att sluta. inte så kul å ha en jul eller dansbandslåt som går på repeat hela tiden

just när jag börjar inse att jag fått en låt på hjärnan så blir jag medveten om att det vore bäst att sluta för att inte göra det värre, men då blir det extra svårt
ungefär som när man vet att man inte får skratta så skrattar man

2008-10-08 16:07
Varför är jorden rund?
Varför snöar det på vintern?
Varför dagdrömmer man?
Varför har tomten skägg?

2008-10-08 16:10
Fredrik Lindström tar upp detta fenom i sin bok vem är Björn och vem är Benny?

har dock glömt vad han komer framtill =)
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2008-10-08 16:17
jag har hört att det handlar om tvångstankar bara.
Producent

2008-10-08 16:25
felixnr2 F20: japp

2008-10-08 22:51
A-well-a bird, bird, bird, well the bird is the word
A-well-a bird, bird, b-bird's the word
A-well-a don't you know about the bird?
Well, everybody knows that the bird is the word!
A-well-a bird, bird, b-bird's the word
One chapter a day

2008-10-08 23:16
lol senaste family guy avsnittet, some visserligen sög men iaf :P

o aldrig att man får en bra låt på hjärnan, utan bara riktig skit musik dessutom.

2008-10-08 23:23
Detta har jag läst om , självklart kommer jag inte ihåg exakt hur detta funkar.

1 anledning var något i slag med att när man känner någon form av obehag (pinsamheter etc) så focuserar och letar gärnan gärna efter något annat att "tänka på" som en slags undanflykt eller trygghet eller liknande. Musik är en sak som lätt då kan fasta på skallen!

(något i den stilen , rätta mig om jag har fel)
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....

2008-10-09 10:37
Kemisk reaktion!

Vissa låtar har nånting som etsar sig fast nå fruktansvärt...

2008-10-09 11:35
NITO det är för att du läser och inte upprepar samma grejj 1000ggr på treochenhalv minut.
Fucks your life up crew
Tjabo!

2008-10-09 15:18
just nu: The Coral - Dreaming Of You - sjukt, replay hela tiden.
what's good for the goose is still good for the gander.
Poet

2008-10-09 21:48
Superman that ohhhh!!!!!!!!!

Den jävla linen ur Soulja Boy's "Crank That" har förföljt mig i en snart en månad, bara för att jag råkade vakna upp till den! :(
At the gates of Eternity...

2008-10-09 21:55
revolutionären P24: å fy fan! tack! den där låten hade jag i huvudet för c:a 2år sen, visste inte vad den hette, någon spelade upp det å berätta vilka det var,
men sen glömde jag bort igen, å nu har jag undrat i ett år om jag ska någonsin få höra den igen. TACK! *sätter på spotify*
http://www.sthlmmd.se

2008-10-09 23:22
Jag tkr att upprepande är det som fastnar i hjärnan , rihanna är ett bra exempel på den saken. Hennes låtar har väligt ofta sådana som tex "ella-ella" skiten eller som på
"live your life" (ni som hört den) , så sjunger hon/dom Ehhhh-eh-eh-eh-eh typ... hur som helst sånna saker tkr jag fastnar på hjärnan.För att inte glömma hennes nya låt "disturbia" som suger så jävla mkt ! men det där "bum-bum-bedum-bum-bum-bedum-dum" fastnar likt förbannat på hjärnan. det var vell allt jag hade att tillägga
Redaktionen

2008-10-09 23:50
It's a bag in a box..
namaste

2008-10-10 10:53
puszel P22

anytime:)
what's good for the goose is still good for the gander.

2008-10-10 16:46
för att hörselns minne är sjukt stort.
MIXTAPES: www.djcrilloh.com