I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

T-shirt tryck, marknadsundersökning

Övrigt - Blandat

2008-09-15 14:42

T-shirt tryck, marknadsundersökning

Vi är 5 brudar som ska starta ett UF-företag. Vi heter "Pump It Up Streetstyle" och kommer att göra och sälja t-shirtar med eget tryck till så billigt pris som möjligt men med bra kvalité. Vår målgrupp är killar/män i 15-30 års åldern.
Nu har vi lite frågor för att kunna göra det här så bra som möjligt.

Vad skulle ni vilja ha för tryck på tröjorna?

Skulle ni kunna tänka er riktigt färgstarka T-shirts? Tex. Lila med ett lime grönt tryck eller text? Eller vill ni hellre ha vita T-shirts med färgstarkt tryck?

Ska tröjorna vara lite lösare eller vill ni hellre ha halv tajta?

Kom med kommentarer och andra förslag/åsikter så vore vi jätte tacksamma.

/MVH Pump It Up Streetstyle

[email protected]

2008-09-15 19:45
Coola anime (svart/vit), robot, gorilla

färger beror ju på... vad som passar in. Nej usch tajta är bögit... lite baggy exempel jag använder egentligen M men använder helst L/XL

2008-09-15 21:48
Sen när blev " halv tajta" bögigt, snyggt med passform enligt mig. Alltså grejen är En "hip hopare" lär ju inte köpa en tight T-shirt. Och låt oss säga en "popare" köper nog inte en baggy t-shirt om personen i fråga inte är överviktig.

Jag gillar fyndiga motiv, typ som den hederliga: Good Bush och Bad Bush, I like sushi etc.
Men tryck i imaginary foundation anda är också trevliga. Det här med färger är ju en smaksak, det är inte bara att trycka upp T-shirtar och förväntas att alla ska gilla dem :). Det kommer bli svårt men jag hoppas att ni grejar det, kul att folk tar initiativ.
Lycka till tjejer.

Kan tillägga en sak, vit t-shirt med tex limegrönt tryck/text är väl ingen hit? Inte enligt mig, men som sagt smaken är ju som baken, delad.
Dags att ta in folk på min "kompislista" igen så bara att lägga till mig. (förutsatt att vi snackat då).

2008-09-16 17:38
:) upp till var och en... men vissa personen som har lite tajta är faktisk bög:P

fast beror på hur dem klär och beteer sig... dem får vara bög om dem vill gör inte mig något. Jag bara tycker att det är bögig så är det bara.

2008-09-16 23:45
gör ett collab med nån på www.monorex.com så kommer det inte misslyckas.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-17 12:59
:) upp till var och en... men vissa personen som har lite tajta är faktisk bög:P

Du kan inte vara mer än 14?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-17 13:21
Om jag får säga vad JAG tycker så är "pump it up streetstyle" ett riktigt kefft och alldeles för långt namn. Iofs kan förkortningar fungerar men P.I.U.S, mjaa jag vet inte. Och passform ska vara normal/bra som de flesta "street" märken kör med. Men det är ju bara vad jag tycker som sagt.
Forumssignatur...<br>

2008-09-17 21:24
dåligt namn på "företaget" får mig att tänka på t-shirts som kunde säljas på JC boys & Girls eller Cubus, passformen får gärna vara "smala och längre" inte oversize men lite längre än den vanliga tee´n
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone

2008-09-17 21:26
"En "hip hopare" lär ju inte köpa en tight T-shirt. Och låt oss säga en "popare" köper nog inte en baggy t-shirt om personen i fråga inte är överviktig"

- fördomarna haglar.
http://www.sthlmmd.se

2008-09-18 22:34
puszel
måhända fördomar, dock är det så det ser ut i dagens samhälle.

2008-09-19 08:33
Men va?, vilken hip hopare idag har inte en tight t-shirt?
Baggy har ju liksom fallit ur modet även inom hip hop för dom flesta.

2008-09-19 12:21
Ja, långa och halv-tighta tee's är snyggast!
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö

2008-09-19 21:32
Blaze_We P22 är du upprörd för att din pappa är bög och bor ihop med en bög... därför du är paranoid

2008-09-20 21:10
Hålle rmed steal, gärna med några färgstarka orginella tryck. Fixa och jag haffar lätt!
www.erikbergstrom.se

2008-09-25 02:31
Vad sägs om att köra ert eget race, istället?
Gör det ni själva tycker är snyggt, det ni själva tycker saknas på marknaden.

Även om jag gillar någorlunda färgglada t-shirts osv, så skulle jag hellre vilja se något eget.. Såvida ni inte är inne på just pastellfärger, eller neon eller whatever! Det jag vill ha sagt är; skit i vad andra tycker, slopa marknadsundersökningen och gör undersökning inom gruppen istället!

Det är vad jag tycker att ni ska göra iaf!
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN