I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Huskurer mot långvarig halsont

Övrigt - Blandat

2008-09-13 22:15

Huskurer mot långvarig halsont

Har haft halsont i snart 2 månaders tid nu, och jag börjar bli riktigt trött på det. Har varit på vårdcentralen och tagit halsprov, men de hittade inget fel. På morgonen och eftermiddagen är hostan inte så farlig, men så fort jag lägger mig i sängen så hostar jag tills jag somnar i stort sett. Det "kliar" i halsen varje gång jag tar ett andetag, och varje gång det kliar så hostar jag.

Någon som har tips på bra huskurer mot halsont alt. effektiva, receptfria läkemedel från apoteket?

Måste bli av med det här eländiga besvär snarast möjligt.

2011-02-15 22:04
Till Ene192 P26

Jag har haft ont i halsen två månader nu och tänker inte åka till någon läkare (av de enkla orsakerna att de är inkompetenta och idioter) så har du några fler råd som inte borde följas? ^^

Förövrigt är det väl visst normalt att ha ont i halsen i två veckor?
Hur korta förkylningar har du egentligen människa? O_o

2011-02-15 22:39
En tesked salt i ett glas ljummet vatten, gurgla hela glaset i klunkar varje morgon.
Har ALDRIG haft halsont mer än 2 dagar max när jag gjort detta
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-02-15 22:42
Ginsengte brukar göra underverk när jag har halsen from hell.

Poet

2011-02-15 23:16
ät en mogen avokado med säd på
"life's a garden, dig it."

2012-08-09 21:17
Jag har testat många huskurer mot halsont och den jag tycker fungerar bäst är de klassiska honungsvatten & ingefära-te, men jag har även testat andra kurer, t.ex. att gurgla saltvatten eller den lite ovanligare ‘varm mjölk med Vicks blå’. Jag gillar att testa lite olika huskurer innan jag ev. köper dyra läkemedel…

Här är lite samlade trix mot halsont så ni klara kvällens spelning ;) ... och ja, det finns kurer med whisky!

http://halsont.blogspot.com
kör tills halsen ryker på http://halsont.blogspot.com

2012-08-09 22:03
Jag har haft ont i halsen två månader nu och tänker inte åka till någon läkare (av de enkla orsakerna att de är inkompetenta och idioter)

asså, visst är dom alla skojare dom där utbildade idioterna. skatt ska dom äta upp och en rejäl avgift för besöken tar dom också men dom kan ju inte sitt jobb. inte någon av dom!

...men helt ärligt, någonstans måste du väl ha en överlevnadsinstinkt som säger att en utbildad iaf kan skicka dig till en expert som kan sin grej? för man hamnar till slut hos såna om vårdcentralen står med öppen käft och inte fattar.

men för all del låt experterna på whoa hjälpa dig. jag kan be till en liten hustomte att du blir frisk. känns som att det har större sannolikhet att lyckas än att du blir frisk tack vare whoa iaf.

lycka till och se till att fånga ditt förnuft ikväll!
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2012-08-09 23:00
Jag har lindrig pollenallergi,
den visar sig endast genom lite irritation i hals/ svalg samt att jag blir snorig när jag varit ute för länge.

Du borde nog faktiskt ta och kolla upp varför du får ont i halsen,
det är ju endast ett symtom på något annat som är fel

Även om du nu tycker att alla läkare är inkompetenta idioter.

Admin

2012-08-10 01:02
Den här tråden har fyra år på nacken, så vi får ju hoppas att trådskaparen inte har ont i halsen längre. Varför en användare vid namn "Halsonde" har orkat regga sig igår för att bumpa tråden och göra reklam för en blogg om halsont vet jag inte.

Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.