I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Goddämn! "Svarta änkan etablerad i Sverige" =|

Övrigt - Blandat

2008-09-14 19:12
Hela livet har jag fått höra att man är död om den typ andas på en, men nu känns det snarare som att det är värsta bedriften att lyckas dö av deras bett.

Exakt vad jag har trott också

2008-09-14 19:48
som nån uppåt nämnde, har inte denna spindel några fiender i Sverige!? Annars blire ju inte kul...

Tjadu, dom vanliga spindelätarna lär väl inte gnälla.. fåglar osv käkar väl spindlar?
cry me a river!
--> thcrew

2008-09-14 19:51
Jag mår illa. Det sista jag behövde nu var fler spindlar det spelar ingen roll att jag förmodligen inte kommer dö. Giftig eller ofarlig så är en spindel lika vidrig att stöta på.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2008-09-14 19:55
joda - De fåglarna är nog dels inte inriktade på svarta spindlar med röd varningsmarkering och kan nog dels åka på rikligt med spö om spindeln får in en träff ;)
Skillnaden mellan en korsspindel och en svart änka i giftighet är ju ganska markant : /

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-09-14 20:54
svarta änkan är överhypad
-

2008-09-14 22:33
ayatolla: sarkasm är din vän.

2008-09-14 22:59
Lustigt hur alla på whoa verkar ha missat livslektionen om hur man tar hand om insekter och skadedjur som man stör sig på.
•pave paradise•

2008-09-14 23:20
HJÄLP!!
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....

2008-09-15 00:39
oj, 10 spindlar i år?... chansen att stöta på en är altså typ som att vinna på lotto? :D lite slött uträknat på sveriges areal och antal invånare hehehe
mama said knock you out

2008-09-15 01:13
Har alltid haft för mig sen barnsben att svarta änkan var ett av världens farligaste djur, ett bett och du är dödens! Tur att det inte låg till så.

Hoppas bara man slipper dem i sängen...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-15 02:07
mabande
ähh.. fågelfan tar den i munnen så var den matchen över.. känns som spindlars försvarsförmåga är rätt överskattad i den här tråden..
cry me a river!
--> thcrew

2008-09-15 02:18
Spiderman 4 (based on a true story)
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"

2008-09-15 10:26
mabande, altså en grej jag inte fattar.. är att du har mottagit nåt paket från utlandet och SÅG när det kröp ur spindlar ur paketet, men tänkte typ "vad kul, jag låter dom krypa iväg och dödar dom inte"...?
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

2008-09-15 12:17
Som nuss sade, varför då?

Fan ser jag ens en bananfluga i mitt hem jagar jag den med blåslampa.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!

2008-09-15 13:33
nuss - Du kan ju haja att jag gick loss med industridammsugaren! Det var säkert ett 30-tal som mötte kvävningsdöden i byggdamm ;)
Dock kan ju nån ha hunnit kravla undan innan dammsugaren kom på plats, plus att kartongen hade stått ett par månader, vilket ju ger möjlighet för utflykter och bostadssökande för några av dem : /

10-4, over...

2008-09-15 14:45
Anti-Cimex hjälper en vän i nöd, precis som Zorro...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-15 15:38
Mabande: vart skedde detta? Säg inte Malmö. Säg inte Malmö. De har säkert förökat sig och spridit sig och kommer att bosätta sig i mitt kök.

2008-09-15 15:47
Soul_Almighty - Anticimex är så dyrt att jag helst vill få bekräftat att änkorna finns innan jag ringer, dock kan det ju vara för sent då (placera ödesmusik här)...

Azziz - Om de finns så finns mina minst 5 mil bort från ditt kök, men risk finns ju att de hängt på i bilen till Malmö :P

10-4, over...

2008-09-15 16:01
Jaha, nu har Reinfeldt ännu ett argument för FRA-lagen..
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2008-09-15 16:11
Jaha, nu har Reinfeldt ännu ett argument för FRA-lagen..

haha va?
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-09-15 16:15
Ja, nu kan ju regeringen avlyssna alla telefonsamtal som spindelsmugglare har sinsemellan varandra inför kommande smugglingsplaner av överskattade spindlar till Sverige. Duh?

Haha...
•pave paradise•

2008-09-15 16:21
marvingaye: Ja, FRA måste ju avlyssna all vår trafik via internet och telefon för att skydda landet mot livsfarliga spindlar. Resonemanget är i samma klass som de bästa för-argumenten jag hört, så varför inte? :)
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2008-09-15 16:32
ok, när jag hörde först om detta blev jag lite "aaaa nooo, I will die", men så läste jag om giftet:

Although their venom is extremely potent (it is also reported to be much more potent than the venom of cobras and coral snakes), these spiders are not especially large. Compared to many other species of spiders, their chelicerae are not very large or powerful. In the case of a mature female, the hollow, needle shaped part of each chelicera, the part that penetrates the skin, is approximately 1.0 millimeters (about .04 in) long, long enough to inject the venom to a point where it can be harmful. The males, being much smaller, inject far less venom with smaller chelicerae. The actual amount injected, even by a mature female, is very small in physical volume. When this small amount of venom is diffused throughout the body of a healthy, mature human, it usually does not amount to a fatal dose (though it can produce the very unpleasant symptoms of latrodectism). Deaths in healthy adults from Latrodectus bites are relatively rare in terms of the number of bites per thousand people. Sixty-three deaths were reported in the United States between 1950 and 1990. On the other hand, the geographical range of the widow spiders is very great. As a result, far more people are exposed, world-wide, to widow bites than to bites of more dangerous spiders, so the highest number of deaths world-wide are caused by members of their genus. Widow spiders have more potent venom than most spiders, and prior to the development of antivenin, 5% of reported bites resulted in fatalities. The venom can cause a swelling up to 15 cm. Improvements in plumbing have greatly reduced the incidence of bites and fatalities in areas where outdoor privies have been replaced by flush toilets.

så det är ingen fara :D

2008-09-15 16:43
fattar inte varför somliga oroar sig så mkt. om ni nu lyckas trotsa oddsen (jämför med oddsen att dö i tex trafiken) och dö av en sån här ofarlig liten spindel kan ni la iaf dö med vetskapen att ni förmodligen gjorde det först i sverige! alltid något?

2008-09-15 16:47
mabande fyyfaan.. ett 30-tal altså? helt sjukt, hur fan kan såå många vara i en liten låda.. okej 1 eller högst 3.. men dom måste ju typ byggt bo i lådan och sen raserade du deras värld då du öppnade lådan.. fan vilken PANIK jag hade fått om 30 spindlar kravlade ut!!!!! :S nu ska jag öppna framtida beställda grejer från utomlands ur lådor, -utanför min dörr. jag lider med dig. satan jag hade fan inte kunnat sova på natten...
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

2008-09-15 16:56
nuss - Det var vanlig ingen liten låda, utan en 40*60*90-låda till en luftvärmepump och ja, jag var "en aning" spattig ett par timmar efter det :6

10-4, over...

2008-09-15 17:02
Mabande: Då vet du vad du ska göra ikväll då, gå runt i lyan med ficklampa och leta i alla vrår du kommer åt. Sen så vet du nog lite mera säkert ;)

2008-09-15 17:05
Funderar på att sätta eld på den delen av huset för att vara på den säkra sidan ;)

Nackdelen är ju att jag inte skulle ha nånstans att bo : /

10-4, over...

2008-09-15 17:23
hahah klockrent att svarta änkan byggt bo hos mabande.. försök banna dom, din djävul!

2008-09-15 17:24
I och för sig kan jag nog fånga ett gäng och skicka till folk jag bannar, så akta dig! ;(

10-4, over...

2008-09-15 17:39
Vänta här nu... *konspirationsteri-moment* Det är MABANDE som sett till att svartänkan etablerat sig i Sverige iom hans "mystiska oskyldiga låda"... fy faen asså, hur ska man nu kunna lita på admins/politiker och annat löst folk?

2008-09-15 17:51
marvingaye: Ja, FRA måste ju avlyssna all vår trafik via internet och telefon för att skydda landet mot livsfarliga spindlar. Resonemanget är i samma klass som de bästa för-argumenten jag hört, så varför inte? :)

haha fair enough

jag är faktiskt mer orolig över skumma spindlar än terrorist attacker :)
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-09-15 18:22
Det är MABANDE som sett till att svartänkan etablerat sig i Sverige iom hans "mystiska oskyldiga låda"... fy faen asså, hur ska man nu kunna lita på admins/politiker och annat löst folk?

SENASTE NYTT:

Whoa-användare knäcker konspirationsteori, dödas i svart änke-attack!
•pave paradise•

2008-09-15 18:24
HaHa!! eller vänta... kommer jag dö nu?

2008-09-15 18:26
Mohahaha....
•pave paradise•

2008-09-15 18:31
Men!... Jag vill inte vara med och leka längre!
Don't!

2008-09-15 18:55
reinfeldt vill veta varför människor blir kriminella,
Ja vad ska man svara? Vi blev mobbade och utfrusna av de som senare i livet blev poliser...

2008-09-15 18:56
Ja vad ska man svara? Vi blev mobbade och utfrusna av de som senare i livet blev poliser...

2008-09-15 20:09
Vafan.. jag hade förväntat mig en något mer imponerande kroppshydda.
Walking the street of dreams

2008-09-15 20:11
Du kanske har hört det förr, men: det är inte storleken, utan vad som görs med den ;)

10-4, over...
Moderator

2008-09-15 22:54
Fan den var mycket större än jag trodde den skulle vara.
Men som andra har skrivit, betydligt mindre farlig än jag trodde.

En bug buster med roterande blad i botten hade varit trevligt. Inte direkt som att jag känner för att släppa ut en svart änka genom fönstret för grannens ungar att leka med.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2008-09-15 23:25
Jag måste skaffa mig en! :)

2008-09-16 00:55
men hanarna är ju mycket mindre än dom stora honorna.. .. honorna äter upp hanarna efter dom haft samlag också..
 www.RekFoto.se

2008-09-16 01:18
Jag tror att jag råkade på ett bett utav den, hann inte se jäveln innan jag krossade den, men det sved som in i h* hela dagen...Aldrig haft så ont, men det var lugnt sålänge man inte tog runt om bettet. Gick över efter en dag men sådan homosapien som man är gick man ju och pillade hela tiden även om man fick ont...
RAWMUSIC.se - myspace.com/TMK6 - myspace.com/RAWMUSICLABEL

2008-09-16 08:27
finns filmer på youtube om the aftermath of a blackwidow bite, tänker inte posta den här för det var bland det vidrigaste jag sett men checka själv.

Storleks mässigt har jag alltid trott att den skulle ha varit mindre. men den där på filmerna var ju större än vår korsspindel inte myket dock. Det är ju iofs till fördel då det blir lättare att upptäcka den.

2008-09-16 09:00
Oh.. *Håller koll i skorna*

2008-09-16 15:55
"finns filmer på youtube om the aftermath of a blackwidow bite"

Gaah.. nu har jag nog återfått respekten för den där spindeln :(
Walking the street of dreams

2008-09-16 15:57
Shit, det där såg inte alls kul ut...
•pave paradise•

2008-09-16 18:28
Ja, det där var ju ganska äckligt : /

10-4, over...

2008-09-16 19:09
har inte läst i tråden eller nått men svarta änkan bitts väldigt sällan i usa typ i califonien finns det såna överallt i husen och dom bryr sig inte så är nog inget större fara :)
 www.myspace.com/friphmusic