Vill börja samla på sneakers, vart början man?
jag vill börja samla på sneakers, lite mer limited's och exclusiva par. vart får man tag på sånt eller överhuvud taget håller sig uppdaterad om släpp osv? har ni några tips? jag vet att ebay är ett riktigt bra ställe där man kan göra kap. köpt en del skor där. jag kanske har runt 10 par just nu men det är mest af1 och air max 90. börjar tröttna på att ha samma fast olika färger som alla andra har hehe. har ni några tips på andra märken/modeller? inte så mycket som faller mig i smaken förutom nike, har sätt lite Asics Gel Lyte par som är schyssta, lite Adidas och Reebok som är i samma still som Air Max 90. New Balance är lite halvtråkiga.. vet inte vart man ska börja.. ge mig tips på schyssta skor, priset spelar ingen större roll hehe! Tack!
FAU
nsb och solecollector är väl en bra början
nikeskateboarding.org solecollector.com
jag gillar inte nike SB :P
FAU
Man kan hitta annat än nike sb på nsb. Om du vill börja samla limited får du väl börja göra en lista över kicks som du vill ha, sen är det väl bara att börja jakten. Själv bryr jag mig föga om jag går runt i skor som alla andra har. Mina absoluta favoritskor är AF1 mid white on whites, svårt att vara originell i dem men vad ska jag göra, sluta älska dem? Klart att det finns en del limiteds som jag vill ha men ofta är det för att de är limited och hype som jag vill ha dem, när jag tänker efter. Köp vad du gillar.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
aight, jo precis af1 white/white och air max 90 white/white är mina favoriter också! men nu till saken, att göra en lista på kicks jag vill ha, eller se kicks som e schyssta. det jag vill hitta, överhuvudtaget. sidor med skor. rls dates, limited's osv..? jag måste ju ha något att utgå ifrån, sidor, bloggar, forum osv! klart jag köper det jag gillar. skiter igentligen fullständigt om det är limited eller om det är en vanlig sko, men en del limited's är snygga då är det bra o veta rls datumet ett tag innan så man får sig ett par innan saker säljs slut! tack!
FAU
hmmm. Jag kollar typ sneakerfiles.com och sneakernews.com för att hålla mig uppdaterad om släpp. Det är ju iofs väldigt sällan du kommer ha en möjlighet att köpa något som är väldigt limited eftersom du bor i Sverige (antar jag). Inte mycket limiterat nike som släpps här. För att hitta limiterade skor som redan släppts kan du kolla solecollector eller nikeSB, du får läsa runt lite och skapa dig en bild om vad som finns.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Sns ju släpper faktiskt ganska mycket limiterat. De har ju Tier 0 konto hos nike bla. Det gäller bara att man har koll på när det släpps för ofta, beroende på hype inför släppet, så tar de ju slut på 5-10min. Nu senast släppte de ju Hanon x NB och de är i typ 120 ex per par.(tror jag det var). Och de släpptes i 3(tre) butiker i världen(dock ganska ohype:at). Nike har väl alltid mest hype runt sina släpp. I sommras släppte de ju Pigeon NB och båda Puma blaze of glory med. Tror många underskattar sns. Flummigt inlägg men ni fattar poängen ;)
Forumssignatur...<br>
Mjo infraredsen tog ju slut sjukt snabbt på sns.
Jag tycker märket Alife kan träffa rätt ibland när det gäller skor.. Om du vill variera dig lite från nike vill säga.
www.karmaloop.com har massor av sneakers också, dock måste man beställa från USA. feta kläder på köpet å andra sidan :)
weezie Crookedtongues har ju en hel del saker som man gärna skulle vilja ha men ägnar man lite mer tid åt att söka kan man hitta samma saker billigare.
tack för alla tips!:)
FAU
åk till New York!
SKU - SKU - SKULASON!
Och du måste ju naturligtvis dela med dig av vad du köper här på whoa, förslagsvis i Sneakerfreaker tråden.
candide jo. men iom de har forum och "news" om sneakers osv så är det en ganska bra sida om man vill hålla sig uppdaterad ;)
:P först samla pengar.... samla skor... :P annars lär det inte bli några
weezie Ja, sant, de funkar för att hålla koll. Pengar är viktigt ja. Många skor som man vill ha kostar ju en hel del. Särskilt om man är ute efter hypade kicks. Jag själv letar just nu efter ett par Jordan V Grapes och/eller (har inte pengar till båda tror jag) ett par Dunkles.
satsa på jordan femmorna.. dunkles kan vara en av de fulaste dunksen nike släppt..
realidad P23 Haha! Det håller jag inte riktigt med om. Jag letar mest efter Grapes dock, har ingen lust att lägga så mycket för ett par dunkles så det är svårt att hitta ett par.
Dunkles antar att det är ett roligare ord för ett par unkles vad får man pröjsa för dem? 3-4 papp? Grapes såldes väl på footlocker för något år sedan? Synd att du inte haffade dem då :)
Forumssignatur...<br>
Grapes såldes väl på footlocker för något år sedan? Synd att du inte haffade dem då :) Håller jag med om.
Nike Dunk Unkles =Dunkles. Runt 300-400 dollar, inte så farligt men jag vill nog hellre ha Grapes för tillfället.
Om man ska betala för 3000-4000kr för ett par såna där skor så ska det vara iD.... annars tycker jag det är värdelös. ;) eget namn tryck på skor är också trevligt.
m man ska betala för 3000-4000kr för ett par såna där skor så ska det vara iD.... Nike kommer aldrig släppa ett oar iD som jag vill betala så mycket för. Jag hade betalat 3000 för iD AF1or om jag fått göra precis vad jag ville med dem.
varför ska man betala 3-4000 för ett par iD då dessa redan är mycket billigare?
Appro på ID så såg jag nu att man kan göra 90current på Nikesportswear ID. Om man vill det, 150 dollars det är fan billigt. :)
Forumssignatur...<br>
;) där ser man nu fick du ett bra tips ifrån mig :D
Man kan bara göra am90 currents om man bor i USA och lägger dom upp dom så vi kan göra dom åxå kommer dom garanterat inte kosta 150 USD :(
Jasså det var segt :(
Forumssignatur...<br>
candide: repro grapes kostar ju inte mer än 2-250$ tops, unkle's kan du räkna med 4-500$ beroende på skotstorlek.