I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Att arbeta som volontär

Övrigt - Blandat

2008-09-03 21:12

Att arbeta som volontär

Har tänkt ett tag på det, vilken upplevelse!

Vet inte rikigt vart jag ska börja.

Men ungefär:

*Vart vänder man sig? Rädda barnen? Arbetsförmedlingen?

*Har du eller känner du ngn som har erfarenhet? Vad säger du/dem om det?

Att stå och dela ut mat till hungriga barn behövs givetvis men känns kanske inte så himla hype. Utan vill gärna vara med och kanske bygga en skola, hus till behövande, sjukhus etc då jag här hemma jobbar som snickare. Men att jag och min flickvän vill åka tillsammans så kanske detta blir ett problem

Tja, ni med erfarnhet. ge mig alla tips ni har.

b0b0b0b0

2008-09-03 21:23
jag har inte erfarenhet men jag har läst ganska mycket om det eftersom jag själv tänkt göra nått sånt.
vill du stanna i sverige eller åka utomlands?

2008-09-03 21:33
Inte för att det inte finns folk i Sverige som skulle behöva samma hjälp, men det känns som man ger mer utomlands, det gör mer nytta där än här.

DU har inget tips på någon sida man kan vända sig till för att få veta mer?

b0b0b0b0

2008-09-03 21:36
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-03 21:42
jag hitta lite länkar.
den första länken e nog den bästa. står exakt allt man behöver veta om resan.

http://www.volontarresor.se/

http://www.volontarbyran.org/vol_abroad.php

http://www.blueberrysprak.nu/aeventyr/#volontar

2008-09-03 21:48
Okej, innan du kollar in länken jag skrev så kan jag ju säga det att: GÖRT INTE!

Humana Sv. står under Tvind-rörelsen och är ena jävlar.

För allt i världen stöd inte Humana Sverige! Humana sv. är ett resultat av att UFF fick lägga ner pga miljoner i skulder till bl.a. kronofogden. Dåligt dåligt dåligt.