Moderator
2008-08-31 23:12
Outbildad lärare i matteB?
Jag ska börja läsa matteB nu och så har vi fått en ny mattelärare. När han kommer in i klassrummet så börjar han presentera sig osv osv. Men sen så berättar han att han han har varit slöjdlärare i många år på en högstadieskola. Han har undervisat i matteA i 2 år, nu är det första gången han ska undervisa i matteB säger han och han vet inte ens vad det innehåller och vet inte riktigt om han kommer förstå allting som matteB innehåller men att vi får hjälpas åt. Han berättade att flera elever i klasserna som han undervisade matteA i kunde matteA bättre än han :S asså VAD FAN!?!?. Hur fan kan dom sätta in en lärare till att undervisa i matteB som helt klart verkar sakna en riktig utbildning och säger själv att han nog inte kommer förstå allt i matteB o inte ens vet vad det innehåller. helt jävla sjukt enligt mig. han är 63 år gammal, kanske börja bli senil eller nått? Han skämtade inte heller när han sa det jag skrev där uppe...Vad ska man göra? Vad tycker ni om att skolan sätter in en lärare som tillochmed själv erkänner att han knappt kan matte?
//TW
Skräm rektorn med att gå till media, de skulle lätt skriva en artikel om den storyn.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
frågan är varför erkände killen? jag skulle bara lärt ut o låtsas som att jag kunde
AIK ARSENAL "Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
Äh, det är bara att vänja sig. På min engelskakurs på Lunds Universitet var läraren finsk, pratade med tydlig finsk dialekt och kunde inte uttala några ord som började med "ch". Hon blev bara hämndlysten när man tog upp problemet...
•pave paradise•
vet inte riktigt om han kommer förstå allting som matteB innehåller ???
En lärare som inte ens kan sitt ämne är inte en lärare.
* "
Han berättade att flera elever i klasserna som han undervisade matteA i kunde matteA bättre än han "
- Fram till och med åtminstone grundkurserna på högskolan så bör den som lär ut ämnet kunna mer än eleverna. Visst att det kan förekomma tillfällen då en lärare har missat / glömt nånting av de avancerade momenten, men att inte ens klara av de grundläggande grejerna?
Gå till rektor och fråga vad han / hon pysslar med egentligen.
Säg definitivt nåt till dina föräldrar och låt din skola få en shitstorm.
Maila / SMS:a kvällstidningarna om inget annat hjälper ;)
10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Skriva gärna i denna tråd om hur det gick sedan! Samtalet med rektorn osv frid bajskorv aka vroksjab
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
Ja, det där kan nog bli en problematisk kurs. Som redan sagt, ta upp detta med rektor.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
knalla in till din rektor och säg att du håller på att dikta ihop ett fint mail till skolverket. invänta reaktion..
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
Skit gryma prov ni kommer få då. Helt cp sak från rektorns sida. hon/han har ju något ansvar över sin skola. Hoppas det går väl, har varit i liknande situation när eleverna är bättre än läraren i själva ämnet de lär ut..
Jag har ingen personlighet
...för att vi är inte färdigutbildade! men idag börjar min sista termin och inte helt omöjligt att jag söker jobb snart. vart är detta för nånstans?
what's good for the goose is still good for the gander.
jag har haft massa lärare som inte kunnat ett dyft om ämnena som de undervisat i. men jag tyckte bara det var rätt skönt.
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
Kanske inte var så skönt för de som ville lära sig nåt? 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Moderator
2008-09-01 17:14
Imorgon har vi första lektionen då vi ska börja att räkna i matteB, får se hur det går då. Morsan ó jag ahde ett samtal om det, hon tycker att det är pissigt av skolan. Om det nu visar sig att han verkligen är kass på att lära ut så ska jag fan göra som ni säger, gå till rektorn, om inte det hjälper så ska jag fan ta o försöka få det publicerat. Ska hålla er uppdaterade. Sånt här ska fan inte få förekomma i dagens gymnasie.
//TW
Moderator
2008-09-01 17:19
DrKista För mig som inte är ett jätte snille i matte så kanske det vore skönt om man iaf läraren fattade vad vi ska hålla på med? Jag vill klart ha minst ett godkänt betyg i matteB, det kan väl komma till använding i framtiden beroende på vad jag jobbar med senare.
//TW
haha, vi hade en ryss i engelska på högstadiet. vet inte varför, men hon gillade mig. utbildningen såg inte direkt ut som den borde gjort för niondeklassare. hon kastade runt en boll, sa ett ord med brytning typ "tiger" å så fick man översätta tiger till tiger å kasta tillbaka bollen. tur att man har tv-spel och filmer så man hållit engelskan uppdaterad på andra sätt. sjukt iallafall.
Not a follower, so Twitter has never been an option.
Moderator
2008-09-01 20:36
teambanan aa sjukt, skolorna får ju dra in så mycket resurser nu för tiden så att dom inte ens borde kallas för skolor längre :P
//TW
Sjukt vad dåligt gymnasieskolorna runtom i Sverige verkar fungera, det är ju helt galet. Vi har väl utbildade lärare men det är ju långt ifrån samma sak som att alla kan lära ut nånting. I högstadiet hade vi vikarier under större delen av flera terminer i vissa ämnen. Nån enstaka vikarie var lärare men i helt andra ämnen. Men media är ju ett hett tips. Förra året funkade absolut ingenting på våran skola och lokaltidningarna rapporterade flitigt och villigt.
Moderator
2008-09-02 09:21
Okej nu börjar snart första dagen då jag bl.a ska ha matteB med läraren jag beskrev, wich me luck. berättar sen hur de gick
//TW
Hur gick det? 10-4, over...
det verkar ju inte gått bra asså :0
Skivsamlare
2008-09-28 15:13
Media, skolverket & lärarförbundet/lärarnas riksförbund lär ha en del att säga till om om du snackar med dom. Obehöriga lärare är ju även en sak för lärarfacket liksom.
Min lärare var inte ens utbildad lärare utan byggingenjör. Nu har jag ig i matte b och är fucked for life.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Våran mattelärare i högstadiet sa att hundra meter var en kilometer, sen började vi säga emot att det inte var så, då sa hon "det här är min lektion, du ska lyssna på vad jag säger, nu får du gå ut härifrån." Hon var den i särklass sämsta läraren jag någonsin haft.
Anima Sola
era historier imponerar inte. åk till nån by i norraste norrland så ska ni se på fan. lärarna är oftast arbetslösa gubbar och kärringar som inte har något annat för sig. ibland är dom sköna som fan och ibland är det ett jävla helvete. t.ex så kom slöjdlärar en gång på morgonlektionen med en död räv i näven och skröt stolt att han har skjutit fanskapet på vägen till skolan. sen beordrade han en elev att gräva ner den. musiklektionerna består av att man sitter i en ring och sjunger barnsånger. detta är alltså upp till klass 9.
Vad skulle Hemliga Arne göra?
t.ex så kom slöjdlärar en gång på morgonlektionen med en död räv i näven och skröt stolt att han har skjutit fanskapet på vägen till skolan. sen beordrade han en elev att gräva ner den. HAHA
Vi är överallt!
Hangaround
2008-09-29 00:12
Låter som scenen ur ping pong kingen då busschauffören stannar bussen och skjuter en älg eller vad det är haha. Dessutom vill jag också veta hur läraren var och hur det blev.
Hemliga-Arne Haha, vars fan bor du?
Scripta P17
Bodde var ordet. Jag bodde i
Junosuando
Vad skulle Hemliga Arne göra?
t.ex så kom slöjdlärar en gång på morgonlektionen med en död räv i näven och skröt stolt att han har skjutit fanskapet på vägen till skolan haha shit va skönt ;)
vad snackar folket för språk däruppe Hemliga-Arne? klart de flesta snackar svenska men pratar många också meänkieli och/eller nordsamiska? av att dömma på namnet så är det iaf en sameby, ifall de finns några kvar där dvs....
Haters gon' hate...