I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Löneförhandling!

Övrigt - Blandat

2008-08-28 03:06

Löneförhandling!

Hej, jag är i behov av att löneförhandla med min chef på min arbetsplats(inom resturangbranshen) Jag undrar om någon har någor bra tips eller strategi inom detta då jag är ganska nervös inför morgondagen då detta helst skulle ske. Allt är välkommet! Tack på för hand! // Koopa

yessir!

2008-08-28 15:49
Du måste lyfta fram vad du betyder för företaget, vad du tillför med andra ord.
Keep crushin'!

2008-08-28 19:29
Har du missat någon tid?. Alltså, försovit dig mycket osv.
Om inte så ta upp det, lovar dig att det är ett bra ämne att ta upp.

Typ;

Jag har under hela tiden jag har jobbat här aldrig missat inskrivningen i personalliggaren på klockslaget, utan jag har varit inskriven i god tid för att kunna arbeta. Jag har, som de flesta här märker, ett brinnande intresse för detta yrket, och för detta jobbet!.

blablabla
*snaark*

2008-08-28 20:06
Fråga folk som redan jobbar där, fråga facket och bilda dig en uppfattning om vad andra i din position tjänar. Där har du väl ett riktmärke på vad du borde kunna få.

Förklara vad du gör på jobbet, framhäv det du har presterat hur länge än du har jobbat där och sälj in iden att du har mer plats för utveckling och för fram din ambition.

Om du inte får pengar för att det kanske går dåligt på nåt såt ekonomiskt för företaget, försök få nåt annat, extra lediga dagar eller utbildning och skit.

2008-08-29 14:50
Stärk dina argument med bevis!

Det är grunden i all förhandling.