I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kryddblandning till nudlar?

Övrigt - Blandat

2008-08-27 16:35

Kryddblandning till nudlar?

I dem små paketen med snabbnudlar så följer det ju med en liten påse med kryddor som jag tycker smakar utmärkt, men jag har ingen aning om vad det brukar vara för kryddor och det är ju både billigare och nyttigare (?) att köpa storpack äggnudlar och krydda dem själv.
Så har någon nån aning om vad kryddblandningarna innehåller eller har ni bra egna tips på kryddor till nudlar?

2008-08-27 16:36
grillkrydda, sambal, lökpulver, peppar och sedan valfri ört = briljant! ;D
((MAAD))

2008-08-27 16:52
haha...billigare än billigt
I don't want to cause no fuss, But can I buy your magic bus? I don't care how much I pay, I'm gonna drive that bus to my bay-by. iwant it...I want it...I want it...(You can't have it)

2008-08-27 18:55
Är det inte dyrt me kryddor då?

2008-08-27 19:00
Oxbuljong!!!! d e alltid nice till..

2008-08-27 19:16
En liten skvätt soja är alltid gott till risnudlar. Vill du göra något som ser seriöst ut men är skitlätt så köp en burk grön currypasta och en burk kokosmjölk, stek lite kyckling, blanda ihop, och rör ner nudlarna.
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."

2008-08-27 19:24
Kryddor kan vara dyrt, men det blir ju ändå billigare i längden! : )
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2008-08-27 19:47
hur fan kan det va billigare i längden? ett nudelpaket med en kryddpåse för 1.50kr.. jag trodde jag var pank :)
www.myspace.com/dressyourself
www.myspace.com/chessurect

2008-08-27 19:54
1,50:-? Vart handlar du?
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2008-08-27 19:57
1,50 är fett bra kurs på nudlar :) jag brukar köpa mina 10 för 30.
fast hur som helst är ju inte kryddorna som medföljer dom hetaste i hyllan... måste ju alltid tweaka det för att det ska bli brill=)
((MAAD))

2008-08-27 20:04
ica maxi, nudlar 1,50:-
www.myspace.com/dressyourself
www.myspace.com/chessurect

2008-08-27 20:11
sesamolja är riktigt nice att ha i lite grann av

2008-08-27 20:20
brukar alltid spetsa till det lite när jag äter nudlar, lite färsk chili, purjolök, fisksås, någon annan krydda eller grönsak...annars är ju standard kryddan som följer med snarlik aromat vill jag påstå.

2008-08-28 04:56
fredrik

haha lik aromat? Det beror la på vilken smak du köper på nudlar^^ Lät på dig som det bara fanns en sorts nudlar =) finns det en "standard" krydda?
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....

2008-08-28 08:46
Någon som vet var Samyang Ramen Spicy Flavour säljs? Gärna kring västerort.
Godaste nudlarna alla kategorier.

Holla at me
spliff macht frei

2008-08-28 08:50
Negative: Jag o tjejen brukar göra kyckling med cocosmjölk, nudlar o kryddor. Rekommenderas, då det är billigt och mättande.

2008-08-28 09:24
Jag brukar ha i en liten bit köttbuljong i dem här dåliga little cook-nudlarna utöver den äckliga kryddpåsen. Brukar bli helt OK.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-28 12:47
En massa bra tips, vad bra.

Det är väl inte det att nudlar är så jävla dyrt men man betalar ju knappast mer pengar för en produkt som är nära nog likvärdig men som är mindre nyttig :P
Rappare

2008-08-28 13:40
De där små nudelpaketen av olika märken för 3 - 10kr
innehåller natriumglutamat (E 621).

Det är en syntetisk smakförstärkare som man inte ska stoppa i sig allt för mycket av.
Det kan leda till att man drabbas av migrän, illamående, svettningar, tryck över bröstet och annat otrevligt.

Jag tar inte så allvarligt på det där med glutamat men en nära vän har helt slutat att konsumera varor med ämnet i sig och han säger att en påtaglig känsla av friskhet och "avgiftning" har infunnit sig...

STHLM GROOVE COLLECTIVE

2008-08-28 14:12
edison
Där ser man. Det är ju säkert inte omedelbar död med lite natriumglutamat, men man blandar ju hellre ihop sina egna kryddor än det där

2008-08-28 19:25
edison,
Livsmedelsverkets kommentarer om glutamat/natriumglutamat. Som du säger: ...som man inte ska stoppa i sig allt för mycket av. och ...Jag tar inte så allvarligt på det där med glutamat. -- vilket det inte tycks finnas någon anledning till.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.