I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Flytt till Oslo!

Övrigt - Blandat

2008-08-26 12:41

Flytt till Oslo!

Hej allihopa.

Nu är det så att jag flyttar till Oslo nästa vecka och skulle vilja ha lite tips på billig mat, billig öl mm. (Norges mått mätta)..

Så ni som bor, har bott eller bara vet vad som är bäst får gärna komma med tips.

Tack på förhand

2008-08-26 14:57
Något som är godt är deras kebab i pitabröd,förutsatt att kebaben är skivad i små tärningar.
Så det bör du käka.
Öl köper du på ica,hvetefand om det var carlsberg glasflaskor.Men ska vara ett av dom billigaste alternativen..
Annars finns säkert lidl och sådant..
Reputation is the cornerstone of power.

2008-08-27 00:53
Jaga vilt i frognerparken och brygg eget vin så kommer du billigt undan.

Allt är dyrare i Norge, deal with it. Jag reflekterar inte ens øver att ett packe cigg kostar mig 80 nkr. Ett sexpack kostar runt 80 kr också. Billigast är rignes, Tuborg kostar ett par kronor mer.

Billig Mat? allt som inte innehåller køtt. Ris, pasta och...ris och pasta. Kiwi säljer 2kg kycklingfilé før runt 150 kr och den funkar iaf bra att gøra curry på. Man får dock se till att vara där på releasedagen (jag är helt seriøs) eftersom den tar slut snabbt, iaf på min lokala butik. Du kan få ganska ok fryspizza før runt 16 kr också.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2008-08-27 02:42
Coke

haha.. releasedagen fan vilket skönt ordval!
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....

2008-08-27 12:47
jag flyttade till oslom igår, impulsgrej.. bestämde mig kvällen innan och åkte halv 7 igårmorse.. får vi se hur det här går, men har inte lärt mig något om vad som är billigt och så
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-27 15:14
Ja den jävla kiwi kyllingen tar ju slut direkt.
God och billig.
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2008-08-27 18:07
Jag vet. Får dela ut det onda kvoten till hundratals dumma norskar varje dag.

Alt. 1
1 l sprit
1.5 l vin
2l öl

Alt. 2
3l vin
2l öl

Alt. 3
1l vin
5l öl

Alt. 4
0.5l sprit
2l vin
2l öl

2008-08-27 23:14
jaquil; om man bara vill ta med sig öl då, hur mycket får man ta med då? 5 liter?

ska på jobbintervju imorgon här, nervöst!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-28 00:18
ett billigt alternativ till kött är ju bönor annars. var i norge i 2 månader och hade med mig en västa fylld med ris bönor och krossade tomater.. hade med mig lite av varje hem.

All makt åt Tengil, vår befriare<br>

2008-08-28 00:22
Sedan när blev bønor ett alternativ till køtt?

Det är som o påstå att hb är ett alternativ till whisky :)
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2008-08-28 00:34
chana_masala P20

Jupp. 5l.
Du kan ju ta med en pava vin också om du vill det.

2008-08-28 00:49
Coke. Bönor innehåller protein. bönor är billigt. bönor är en torrvara och kan därmed packas ner i väskan en längre tid.
jag förstår inte riktigt varför det inte skulle vara ett bra alternativ till kött?
All makt åt Tengil, vår befriare<br>

2008-08-28 01:19
I mitt huvud så betyder alternativ att produkterna ska ha några gemensamma attribut (och där tänkte jag främst på saker såsom smak, konstistens och liknande).

Bønor är fina grejer och visst kan man äta det istället før køtt men jag vill fortsatt inte kalla det før alternativ.

2008-08-28 07:09
Bønor är fina grejer och visst kan man äta det istället før køtt men jag vill fortsatt inte kalla det før alternativ.

Lite motsægelsefullt dær nu va.

2008-08-28 11:08
Bara lite :)

Jag tycker att min något luddiga poäng framgick i vilket fall. Det finns x antal saker som kan ätas istället før køtt men om man har ett behov av køtt så är det inte saker som man kan kalla før alternativ.

2008-08-28 17:54
Vælkommen!
Wordlife no doubt baby

2008-08-28 18:54
Det är sjukt att exakt hela Sverige, mellan 19 och 26, befinner sig i den här stan. Det går verkligen inte en dag utan att man känner igen någon hemmifrån som man inte visste var här. Och då är jag ändå från glesbygdn runt Ume.
Sist var väl flickvännen som pinpointade GAIA på trikken.
mera msz!

2008-08-31 13:19
^^^ så jävla upp! ALLA är fan i den här staden!

Hatar såna här saker egentligen, men nu när det e så jävla nice väder...varför inte styra upp en dag i en park med fotboll, bandare och berusningsmedel o sen krypa bort till Grönlands bästa krog ala 29/ölen...NU med endast 1/3 vatten!

Gällande mat o var man får billig sådan, så är dom mindre utländska butikerna ett mkt bra val! Sen har man ju Gule, rema 1000 och Kiwi...Men föredrar turkaffärerna!

Det finns en del guldställen, men dom mest gyllene får man hitta själv på bakgatorna;)

2008-08-31 13:34
Mohahaha, det finns inte ett skit här som är direkt "billigt". Men typiska lågpriskedjor som rema 1000 osv kan ha ett hyfsat slutpris när man fyllt kassen.

2008-08-31 15:16
göteborgsderbyt imorgon på harrys sport vid karl johann, jag vet inte adressen men ni hittar!

2008-08-31 15:52
mindcolecter P21

kom till harrys imorgon så får du bollar och bärs (NO HOMO)

2008-08-31 18:42
chana_masala

göteborgsderbyt i Oslo? Berätta mera!

Mindcolector
Jag har en boll, behöver bara en boll till och lite norsk Bärs (Homo)
Och mer harry kan jag inte bli, så jag är nog automatiskt där...

Men vad och VAR är Harrys?

2008-08-31 19:46
Rolfi X23

blåvitt - gais imorgon, 20.00.. på harrys (sportbar) vid karl johann - Rosenkrantzgate 13 (sväng av från Karl Johann ovanför Grand Hotel)

var inne och kollade i veckan och dem sände matchen

2008-09-02 13:53
självklart s skulle man glömma av det!

nån som va där?

2008-09-02 16:53
haha jag

2008-09-02 23:06
Billigaste ölen är Borg, en riktig skitöl. Näst billigast är Tuborg grön, tredje billigast är Ringnes. Lax kostar ca 75-85kr kilot, frysta pizzor går på ca 30-35 svenska. Om man vill spara in pengar på bröd ska man köpa kneipp, ett av staten suventionerat bröd som kostar ca 4-5 svenska kronor, väger 750g, helt ok bröd. Ett tips är att dra till den Kiwi som ligger i källaren i köpcentret mellan Grönland och Brugate, kommer inte ihåg vad det stället heter. Dom har iaf en chark där utanför där du får tag i riktigt bra färs (nöt, lamm, fläsk, blandat) för ca 50 nok/kg.

Det blev satans luddig, men jag ska försöka hitta en karta och visa var du får tag i färsen.

2008-09-02 23:06
jaquil P20

Förresten, du råkar inte jobba ute på Gardermoen?