I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

körtelfeber :(

Övrigt - Blandat

2008-08-24 13:18

körtelfeber :(

mjo, har fått skiten och jag har obeskrivligt ont i halsen. jag måste verkligen förbereda mig psykiskt och fysiskt innan jag ska svälja saliv för det gör så jävla ont. är det NÅGON därute som vet någon slags huskur eller nått som fungerar mot halsont? har googlat runt en hel del men hittar ingenting. brukade köra på té förut men enligt min läkare så torkar det ut halsen? så, någon som vet? ;/

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-24 13:23
Aj stackarn, inget kul det där, då det inte finns något behandling av själva viruset som orsakar körtelfebern så är det enda du kan göra att lindra det körtelfebern orsakar, smärtstillande mot ont och det brukar rekommenderas att använda febernedsättande mot febern. Själv brukar jag dock bita ihop angående febernedsättande för kroppen dödar baciluskerna genom att höjja kroppstemperaturen. Tyvärr har inget mirakelkur, men önskar dig ett snabbt tillfrisknande.

2008-08-24 13:24
Körtelfeber orsakas av ett virus och är därför inte möjlig att behandla med antibiotika. Istället brukar symptomen behandlas, t ex med hjälp av febernedsättande medel, för att underlätta sjukdomstiden. Receptfria läkemedel mot många obehag finns att tillgå och det rekommenderas att dricka mer än vanligt när man har feber.

Underlätta i detta fall är inte och förkorta sjukdomsperioden, behagligare för dig bara.

2008-08-24 13:41
nobligan is the shit
Groupie

2008-08-24 14:32
Det finns (receptbelagt tror jag) gurgelvatten som bedövar halsen.
Inte speciellt skönt och det känns riktigt skumt men man kan iaf äta någorlunda bättre.
-Vakna Johnny, vakna!
Du glömde ta dina sömnpiller.

2008-08-24 14:45
Jag kör Mucoangin som finns receptfritt på apoteket när jag har ont i halsen, det bedövar och lindrar rätt bra.
"en riktig vän slår en inte rakt i ögat"

2008-08-24 15:05
gå till läkarn och få pencillin det är det bästa :)
Rädda en ko, ät en vegetarian!

2008-08-24 15:30
babyliss F16

jag hade körtelfeber för några månader sedan, jag vet hur ont du har.. det finns en flytande bedövningsgrej som läkaren skrev ut till mig, funkar väldigt bra man gurglar det och sväljer, är fruktansvärt äckligt men hela munnen och halsen blir bedövad och du kan äta och dricka ett tag. Läkaren måste skriva ut den till dig Xylocain heter den. lycka till!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-24 15:36
Har en kompis som fick körtelfeber, nu har han ingen hals kvar.

2008-08-24 18:53
Fyfan sjukt jobbigt är det... tog 3 veckor o bli frisk för mig:(
^^

2008-08-24 20:13
p0ntyone - men penicillin biter väl inte på körtelfeber? enligt kaneida :O

2008-08-24 20:42
körtelfeber är ett helvete. bara att stå ut. drick iskallt om du kan, bedövar ju lite :(

mina käkar fastnade när jag hade det för halsen svullnade upp så.. blä..

2008-08-24 21:05
köp dem starkaste ficherman friend, ta 4 st o sug ut allt tills halsen dör, sen taru speciella halstabletter (receptfritt på apoteket) o suger i ditg 2 sånna varannan timma (tror jag de va) sen dricker du iskallt vatten o tar listerine i 2 omgå¨nger sen e halsen körd, då kan du svälja och äta ordentligt (Y)
o just de.. du är jävligt äcklig också.

2008-08-24 21:57
Det verkar vara många som får det nu. Jag har precis fått det. Min tjej har det, sen typ 3 andra i min kompis krets..
que sera sera.. vi håller på AIK!

2008-08-24 22:21
ephedra X6

har man tjej byter man ofta saliv, på så sett kan man få de.
dina polare kanske fått de för om du nyser o dem andas in de är de 97% chans att bli smittad :)
o just de.. du är jävligt äcklig också.

2008-08-25 14:37
Bland det värsta man kan ha, lider med dig. Håll ut!
.

2008-08-25 14:47
Ahh fick en flashback från när jag hade det för några år sen... Ett rent helvete med körtelfeber!

Jag åkte till akuten och fick kortison. Dagen efter började svullnaden gå ner i halsen och man kunde börja få i sig näring...

Håll ut!
Hihi

2008-08-25 15:52
testa kollidial silver

2008-08-25 17:40
Låter som det jag har nu. Aldrig haft lika ont i halsen, kan inte svälja, har inte ätit på hela dagen, enda jag tvingat i mig är såndär varm dryck från apoteket som ska hjälpa. Jävligt svårt att få i sig smärtstillande också då halsen är helt svullen. Har ingen röst kvar heller..
"..No more speed I'm almost there! "<br>

2008-08-26 10:53

2008-08-26 12:51
Hampaah: Shit, hur gick det för dig då? Jag förstår inte när folk skriver att dricka kallt skulle hjälpa.. Vaknade kl 6 i morse hade så jävla ont. Tog 30min att få ner vattnet (1,5dl)med brustabletter. Jag kan inte föreställa mig att jag skulle äta nåt annat än flytande varm soppa, knappt det.
"..No more speed I'm almost there! "<br>

2008-08-26 19:26
det är otroligt jobbigt verkligen.. jag hamnade på sjukan, fick ligga med dropp för jag kunde varken äta eller dricka.. de enda jag fick ner var citodon och lövtunna skivor av vattenmelon som jag la i frysen innan.

sen va jag konstant trött i typ 2-3 månader efter.. fyfan!

å andra sidan är det en ypperlig bantningskur haha
R.I.P sixten.. <br> #"¤%"%#¤&/&%&(&/()(/(/%¤/¤¤&%#%"¤# " ¤%%<br>

2008-08-26 19:39
se till att få smärtstillande utskrivet. stolpiller är nasty men effektivt som fan.

jag låg med dropp en vecka, spydde blod och gick ner sju kilo. superfun!
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2008-08-26 23:55
mkt sömn...
vi är överallt!

2008-08-27 14:07
hur gör man om man röker då ? lär inte de också gö ont i halsen när man tar sig ett bloss?

2008-08-27 15:00
misstipu F20

Det är lättare att dricka varmt!! Varm saft/honungs vatten som det säkert stod i andra tråden är skitbra.. sen går piggelin ner också;)
Jag slapp sjukan iaf=)

2008-08-27 16:14
gick ner typ 10 kilo :/ när jag hade skiten..
^^