I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Avundsjuka

Övrigt - Blandat

   

2008-08-21 23:31

Avundsjuka

Ja, jag vet vad ni tänker, "Inte en till jävla tråd om någons problematiska förhållande" eller "Vad fan är felet på whoaiter, kan de inte använda sökfunktionen?".

Men icke, vad jag tänkte ta upp är inte vanlig avundsjuka. Inte den som baseras i osäkerhet över att ens flickvän ska kela bli påsatt av nån lismande stockholmsbrat som bjudit på champagne på Kos eller Mallorca.

Idag satt jag som vanligt vid matbordet och matade min 7 månader gamla son med banangröt, det är en ny gröt som vi inte provat innan och han är helt enormt förtjust i den. Han blir förbannad så fort han ser den för att den inte är i hans mun. Eftersom att den ofta är för varm blir det ju lätt att han sitter ett par minuter och gnäller över att han inte får äta. Mellan varje sked gröt utlåter han smaskande grymtningar av belåtenhet.

Nu är det här inte den första "maträtten" som han reagerar så här över, det finns nämligen en annan, bröstmjölk. När jag således påpekade att Emil (han heter nämligen så) är mycket mer angelägen att äta sin banangröt än bröstmjölk märkte jag att min flickvän blev lite sur, och avundsjuk.

Vad kan detta bero på? Är det hon har förlorat monopolet på att nära honom? Jag vet ju inte riktigt hur detta känns eftersom att jag inte ännu lyckats producera någon mjölk. Finns det någon här som har upplevt det här? Eller någon liknande situation där en individ slutat vara helt beroende av er?

"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.