Saker att göra på jobbet när det skiter sig
Okej. Jag sitter på jobbet och absolut ingenting fungerar så .. jag kan inte göra någonting. Då mitt jobb är att uppdatera och skriva nyheter/texter/shit till en webb och webbprogrammet inte funkar är jag dömd till ingentingattgöraalls. Så. Vad ska jag göra? INGET SLÖSURFANDE. då detta inte funkade igår heller har jag hunnit kolla igenom alla whoforumen, aftonblandet, bloggar, spelsidor .. you name it. Jag behöver nått annat att göra! Sitter på ett kontor med 99% kostymnissar (jag står för den sista procenten) och de är inte sugna på att leka. Igår köpte min chef en radiostyrd helikopter till mig som jag skulle underhålla mig med tills allt börjar funka men .. nu har helikoptern pajat (ramlade ner i utskrivarn och bröt ena propellern) .. Centrum är inte öppet (sitter i Kista science tower brevid kista centrum) och här finns det: Ett sats gym (inte medlem) en kaffeshop och en reception samt en miniatyrstad i plast som ska visa det framtida Kista. VAD SKA JAG GÖRA? hjälp mig med någon lek som man kan hitta på medan jag väntar ..
jag är discoverys ansikte utåt
ladda hem icytower, skyroads, supermario osv och sitt å lira =) eller så kanske skaffa dig en putter och en såndär grön matta med ett hål i som alla koola chefer har på sina kontor, ; )
((MAAD))
davve_d jag är veerkligen trött på datorer just nu men putter och grön matta kanske vore nått. FAN KAN INTE TEKNIKMAGASINET ÖPPNA? : (
fråga om du kan gå hem.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det måste ju vara skitskönt att inte ha någonting att göra på jobbet.´ Men varför inte ta ledigt/be om ledigt om nu du inte har något att göra och din chef verkar som en trevlig person som köper en radiostyrd helikopter åt dig.
hansomknarkar jag har redan frågat om jag fått gå hem men fick som svar "eftersom webben legat nere 2 dar snart och OM den nu börjar funka har du DUBBELT så mkt att göra, vem ska göra ditt jobb då?" så .. jag kan inte gå hem.
Utforska Kymlinge, den övergivna tunnelbanestationen. Det ligger ju i närheten.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Maath Det är faktiskt oskänare än jag trodde, då jag bara blir rastlös.. Jag behöver pengarna så kan inte gå härifrån! (timanställd) Frågade nu vad jag skulle göra, han svarade: logga in på facebook eller nått då. Buhu.
kleton övergiven tunnelbanestation?! bästa tipset hittils! men är inte härifrån och hittar inte, vilket håll på linjen? så kan man väl följa den på nått sätt..
Puls F19 afan.. Men palla? hahaha vafan... Känner du ingen på kontoret du kan snacka med då? Fördriva tiden?
Du kan alltså nästintill göra vad du vill och få betalt för det? Men det måste ju finnas något annat du kan få jobba med tills er webb fungerar igen. "logga in på facebook eller nått då." Om man ändå hade en sådan chef...
hansomknarkar jag har ingen att prata med! vi håller på med en rapport nu så alla är skitupptagna och ingen har tid att prata.. Maath Jaa, så kan man också se det. Då det är ett ITföretag har jag inte utbildning/kunskap till det andra som behövs göra .. medelåldern här är 48, jag är 19 så har inte så mycket att prata om heller.
Puls F19: Du följer spåren mot stan. Sen går spåren in i en tunnel under kistalänken, sen går du bara rakt i 5-10min sen kommer den att uppenbara sig. Ganska skum stämning där. Men intressant.Tar väl totalt 20-25 att gå dit från Kista, inte ens så lång tid kanske. Du kan ju börja med att läsa om det, googla Spökstation, Kymlinge eller nåt sånt... Finns lite historier här och där. Du kanske hittar bilder och en bättre vägbeskrivning.
kleton skitbra idé, det ska jag göra. gillar tunnlar, övergivna stationer och sådant roligt. ska sätta mig och googla på det nu.
Lycka till:D
Tack :D
Kleton: men spåren används juh som vanligt dvs om hon går i tunneln så kan hon bli påkörd?
Don't be offended This is all my opinion Ain't nothing that I'm saying law
Old-Fashioned Man kan gå på sidan av spåret, man behöver alltså inte gå direkt på spåret. Det finns utrymme brevid spåren oftast.
puls: jo men det beror juh på hur stort utrymme det är. Det är farligt juh
Bara jag som tycker att din signatur är lite rolig? :) fantasi är makt
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
Old-fashioned har du någon gång vistats i en tåg/tunnelbanetunnel? Mattheew fantasi är ju makt! : )
Puls F19: Haha, kanske, jag syftade på tråden och dens syfte ;)
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
laga helekopter.,.... annars finns det flygplan att köpa också:) värkar värkligen va nya tränden att flyga helikopter i kontorslandskapen på semester tiderna... är den 3dje jag hör det ifrån.... vill fan också
goda råd är dyra, jag ger dig rätt gratis...
din chef verkar ju vara guld værd. men fan, læs en bok, porrsurfa eller lås in dig på en toalett och sov. mina tips
All makt åt Tengil, vår befriare<br>
Lär dig origami!
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.
mattheew haha du har iofs en poäng, men fantasi är inget som direkt uppskattas på det här kontoret .. de lackar för småting som är fantasifulla, som när jag jämförde brunheten på alla olika kaffesorter i automaten. (jaja de kanske stod i vägen lite men vafan)
volt a men helikopter funkar skitbra i kontorsmiljö, här är det asmycket yta och så kan man landa på grejer. får kanske kila ner till teknikmagasinet och checka in det senaste på rasten då .. yol smarta tips, jag ringde iaf hit min lillasyster och hennes snubbar på en fika .. sen ska jag testa hur många hjulningar man kan göra i korridoren när chefen och de andra går på möte, yeahja
ORIGAMI! orginell ide, gooogleee heeree i coome
Puls: Haha, tuff case, inte ditt fel att kontornissarna är tråkiga. Drar tillbaks mitt yttrande angående din fantasi.
puls: Ja det har jag faktiskt.. och jag har jobbat med att hjälpa folk bort från spåren. O jag vet att 1 person dör i veckan på grund av att folk har gått ner på spåren. Och då är det oftast olyckor och inte självmord. hehe det skadar aldrig om man är försiktig.
1 person i veckan?
"kan jag säga att jag snusar till polisen eller kommer dom blir arga då?" - jirno P18 (15)
statushysteri: jupp... folk som ska ner och kissa och tror att de hinner undan eller sånt..
Vart jobbaru? Jag kommer, tar med mig en picknickkorg och en vollyboll.
jimmy: säger jag inte :)
by the way... detta är off topic! så nu slutar vi
Det är offtopic att säga att något är offtopic.