I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tvätta jeans...?

Övrigt - Blandat

2008-08-11 19:02

Tvätta jeans...?

Hur brukar ni göra med era jeans?
Jag brukar vara rädd att tvätta jeans och tvättar dom väldigt sällan, utan jag vädrar dom och bara gnuggar bort om jag hittar någon fläck.
Är det bättre att handtvätta än att köra dom i tvättmaskin?

Har du nå tips hur man ska tvätta utan att de förstörs?

2008-08-11 19:08
vänd in och ut, använd ej sköljmedel och tja de va tipsen jag fick från milfen inne på jc idag iallafall..
Puzzle Productions / puzzleprod.com
soundcloud.com/iloice

2008-08-11 21:52
Tvätta aldrig rådenim! Men andra ljusare jeans är inga problem alls, använd dom ett par gånger innan bara, följ tvättråden och skippa sköljmedlet! Mörkare jeans, typ svarta och gråa, skulle jag använda ännu ett par gånger till, då dessa lättare missfärgas!
 yessir!

2008-08-16 19:58
Skölj mörka jeans i kallt vatten innan du tvättar dom ut och in.
It´s all about Don W Miami!

2008-08-16 23:02
min farsa säger att man ska tvätta jeans efter varje halvår men det blir svårt att inte smuttsa ner dom på ett halv år då, så jag brukar tvätta dom ändå men dom töjjs ut en cm när man tvättar nyköpta jeans, annars så blir dom rätt utslitna vid tvätt så jag brukar tvätta min rätt sällan :P
Vad säger man? livet är för kort, nu går vi och bajsar!

2008-08-24 00:05
Jag tvättar mina jeans som alla andra kläder, jag bryr mig inte om hur man "ska" göra. Ett par jeans som man har gått i ett halvår lär ju inte lukta så gott? Det är ju inte bara för fläckarna man tvättar dem

2008-08-24 00:14
vädra? jag tvättar i princip aldrig mina jeans, luktar inte äckligt heller.
Rädda en ko, ät en vegetarian!

2008-08-24 00:58
Tvättar bara mina jeans då extrma fläckar tillkommer, typ rödvins fläckar. Vädrar dom etc, luktar inte alls illa. Rådemin ska man absolut inte tvätta, fördärvas direkt.
Keep crushin'!
Moderator

2008-08-24 01:32
Stizze

Hur menar du "fördärvas direkt"? Trillar dom isär? Fräts dom sönder i tvättmaskinen? Kommer det en liten hustomte och äter upp dom när man har tvättat färdigt?
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2008-08-24 16:40
Tappar sin orginalfärg, passformen bli sämre. Jag är medveten om att jag är kräsen när det gäller jeans överhuvudtaget, men det är verkligen en sak som enligt mig, fördärvar jeansen totalt. Finns säkerligen dom som varken bryr sig alternativt inte märker av det.
Keep crushin'!

2008-08-24 19:38
tvättade jeans = döda jeans
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-25 00:06
skit i å tvätta.köp ett par till istället.
http://www.slagskottfilm.com/

2008-09-12 18:35
För det första hoppas jag att du har mer än ett par jeans att byta med, annars rekomenderar jag att du tvättar dina jeans innan dom blir en sanitärolägenhet, du är väl ingen punkare... Men har du fler jeans så tvätta dem så sällan du kan, och när du inte anväder ett par jeans du precis använt så vädra dem. Men det är klart, rammlar du i en lerpöl, nerspilld med öl eller spytt ner dej så är det inte mycket att göra än att tvätta dom och hoppas dom blir samma sorts jeans du stoppade in ti tvättmaskinen.

My two cent's
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2008-09-13 15:13
förstörs på vilket sätt? jeans blir naturligt ljusare tvätt eller ej. jag tycker det är snyggt som fan med ett par välanvända jeans som behövt ett par tvättar. typ som mina jag länkar nedan. dem har använts i ungefär tio månader, tvättade typ tre gånger.

(Inlägget ändrat av Legoland 2008-09-13 15:14:15)
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2008-09-29 17:40
Asså jag tvättar mina jeans när det är stora fläckar. Men inte när det bara är en liten fläck. Men om du gillar välanvända jeans så kan du ju tvätta dom som vanligt. Men risken är då att dom blir välldigt mjukao känns inte som jeans. Därför ska du vända ut o in på dom. Men gör som du tycker är bäst. Men jag gav dej ett råd som jag gör iallafall. :D Lycka till :D
Jag är en tjej på 13år som älskar att skriva graffiti. Typ det ända jag gör.