I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp! Bråk hemma (utslängd)

Övrigt - Blandat

   

2008-08-11 16:51

Hjälp! Bråk hemma (utslängd)

Hejsan alla på whoa! Jag har valt att vara anonym med detta inlägg pga att jag mår väldigt dåligt..

Allt börjar med att min mamma & pappa gick ifrån varandra för ca 15 år sedan (Jag är 17 just nu) Mamma har träffat en ny kille som har behandlat mig som skit ända sedan jag var liten. Jag har tagit emot hot slag och kräkningar sen jag var liten. Vad jag än försöker göra så vill bara "min mammma" skydda honom! Allt är självklart mitt fel hela tiden! Det började med för 1 vecka sedan fick dom ("min mamma" och hennes man") en räkning för "porrsurfande" och skyller direkt på mig och visar även porrhistorik på deras dator! Jag får all skit och dom ska börja ta pengar av mig. Jag hade absolut inget med det att göra, och jag äger en egen dator där jag kan porrsurfa på gratissiter ifall jag hade velat! Nu till saken jag kände sån ilska så jag tog "min mammas" pojkvänn och tröck upp han mot väggen å sa att jag skulle slå ihjäl han ifall han inte slutade att behandla mig som han gjort i 14 års tid. (Självklart fel av mig att hota han till livet) Men jag var så förbannad all ilska värkade komma ut på en gång. Men nu till problemet jag fyller 18 2 september och just nu är jag utslängd "hemmifrån" Jag bor hos en släkting och undrar ifall jag ska gå till socialen redan nu eller vänta tills jag blir 18? Ända gången min moder ringer är när hon ringer och skriker att jag ska till en psykolog. Hon försöker skicka iväg mig till umeå och jag går sista året skola i stockholmsområdet för vi har släktingar i umeå hon försöker även skicka mig till finland, till en annan släkting! Så det jag undrar:

Kan socialen hjälpa mig med ett boende trots jag inte är 18? Jag vill bo kvar i samma kommun/stad och inte på något hemm/foster familj?

Får dom skicka mig till släktingar hur som hälst?

Kan dom tvinga mig att gå till psykologer osv?

Jag undrar även en sak med underhållsbedraget vad skas det gå till och min mamma har tagit det i 15 års tid är det rätt? Ska inte det gå till min "underhållning"?

Jag hoppas att få tips och hjälp och ursäktar alla stavfel men jag mår väldigt dåligt just nu!
Tack på förhand whoa!

(Inlägget ändrat av JP 2008-08-28 22:08:52)