Inlåst utan anledning?
Inatt så vart jag inslängd i en fyllecell och LOB rapport skrevs, hade druckit 4 öl satt på en bänk och kollade på en konsert när 4st väktare och en hund glider fram och lägger ned mig på marken och hotar att hunden skall bita av min arm, sedan så kör dom iväg mig till snuten som skickar in mig i nått jävla häkte jag aldrig hört talas om utanför stan där jag fick sitta hela natten bland massa psykfall som skrek och slog sina skallar mot betongväggarna hela jävla natten osv... Fick inte veta ett piss förrän polisen hade åkt, då berättade nattvakterna att det i rapporten stod att jag ingick i nån gruppering, fattade inte ett piss och frågade gång på gång hur allt gått till och så men icke nått svar att hänga i granen, vart utsläppt klockan 06 imorse och fick ta mig därifrån själv. Har fått veta att det inte går att överklaga en LOB, så verkar altså som att dom skrev en LOB rapport bara för att kunna skicka in mig i någon cell utan att jag skulle ha möjlighet att överklaga eller något, någon anmälan gjorde dom inte heller, dom kom bara massa konstiga teorier om att jag ingick i något gäng och grejer.. Har nu tre frågor, 1. Finns det något jag kan göra, kan jag anmäla detta, kan ju som sagt inte överklaga det men något måste jag kunna göra... 2. Hur länge sparas LOB rapporter hos länsstyrelsen?, hörde två år någonstans, stämmer detta? 3. Jag bad att få göra ett evidencertest, för att jag var i princip helt nykter och ville ha promillehalten på papper, det gick dom inte med på, borde man inte ha rätt till det när det är LOB det handlar om? Detta är iaf det absolut sjukaste jävla skiten jag vart med om, jävla komplott förfan, dom behandlade mig som en terrorist, kunde lika gärna skicka mig till guantanamo.
Ta det JÄVLIGT lugnt nu.
Producent
2008-08-09 16:54
Man lär sig något nytt varje dag, i detta fall: Drick aldrig alkohol på offentliga platser :(
Det roliga är att jag drack inte när dom kom.. det jag drack drack jag på vägen dit...,, hann sedan sitta där i en kvart o glo... Men men i fortsättningen så blir det inge krök ute, även om det verkar vart något annat dom var ute efter, dom verkade inte bry sig om att jag druckit, det var något annat dom hade på hjärtat dom jävlarna, jag skulle bli inlåst så var det bara.
Ta det JÄVLIGT lugnt nu.
Moderator
2008-08-09 17:06
Vi lever i ett mycket märkligt samhälle.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Producent
2008-08-09 17:09
Jaha, om du inte druckit på platsen så var det ju så att dom hade det nerskrivet att du skulle in. Verkar rätt stört :/
det ær nog svårt att få rætt i sånna situationer.. har varit i en liknande situation och idioterna ignorerade mig helt och hållet.. har inte hænt något i efterhand men æckligt att bli så ignorerad ..
Käft då.
Ingick du i någon gruppering då?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Haha nä, ingår inte i någon gruppering, satt själv helt fridfullt och kollade på konserten.
Ta det JÄVLIGT lugnt nu.
Ok, i närheten dig då? Som du kunde ha misstagits tillhöra? Fanns det någonting i ditt uppförande som kunde betraktas som grund för att polisen skulle vilja prata särskilt med dig?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
De tog in dig för din åsikter om Illuminati.
•pave paradise•
vet du vad det var för gruppering de trodde du var med i?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
nilsL P21 Nej där jag satt var det bara två andra som satt,, var helt lugnt där jag var alltså, mitt uppförande var som så att jag satt och sa eller gjorde ingenting mer än att kolla på en konsert, kollade inte ens åt väktarnas håll när dom kom utan helt plötsligt utan att säga något så la dom ner mig på marken. lhabia X1 Skulle inte förvåna mig :), jävla FRA och skit, har säkert blivit avlyssnad och sagt något dom reagerat på...
Ta det JÄVLIGT lugnt nu.
Glöm aldrig det!
•pave paradise•
Misery_chick Nej det stod att jag ingick i en gruppering på rapporten, mer fick jag inte veta eftersom dom enda som berättade något var nattvakterna och det enda dom visste var vad som stod på rapporten, det är sjukt luddigt allting nattvakterna verkade också tycka det var konstigt men dom vågade inte säga något då dom var typ praktikanter eller något, dom grep mig nog bara för att dom hade tråkigt.
Ta det JÄVLIGT lugnt nu.
har du ett utseende som kan misstas för något? ser du lite skinhead ut eller nåt?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
haha nej jag ser helt "vanlig" ut, fast igår tog jag keps, kanske såg för gangster ut eller nåt...
Ta det JÄVLIGT lugnt nu.
Nu förutsätter jag att det du säger är 100% sant. Det verkar ju helt stört. Hotar med att bussa hunden på dig och grejer. Jag har tyvärr inga svar på dina frågor men man kan alltid maila policia och ställa dem där. Bara för att se vad du får för svar liksom. Du får gärna posta svaret här sen också ;D http://www.polisen.se/inter/nodeid=5601&pageversion=1.jsp
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
1. Tjadu.. JO anmäla är väl det närmsta du kommer.. 2. Ingen aning. 3. Du har inte rätt till det i dagsläget.
cry me a river! --> thcrew
sverige är ett sjukt land med helt jävla sjuka människor. säger bara lycka till med att anmäla väktare eller poliser farsan blev inlåst och nedslagen med batong av nån jävla polis aspirant för en massa år sen, när han försökte anmäla så var ju så klart dom enda vittnena Poliser och dom "hade inte sett nått"... så lycka till med ditt fall..
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
ta reda på vilka de var som haffade dig.. samla ett possy (lär inte bli svårt i detta fall) sök upp dem i sina hem o slå skiten ur dem. seriöst. jag är antivåld som FAN egentligen men sånthär får mig att koka sönder inuti... får mord i blicken... dem utnyttjar sin makt nåt så enormt och dem förtjÄNAR verkligen att få fysiska skador.
no_one, då måste jag säga att det låter väldigt märkligt... Kan gissa på att de misstagit dig för någon annan, och därefter rättfärdigade de gripandet genom en LOB. Förkastligt om så är fallet. Bestrid ärendet, ta kontakt med professionell legal rådgivning för hur du ska gå vidare.
väktare? inte ordningsvakter? gör det enda rätta. vänta ett år. ta reda på vilka de är. släng upp några a4 kring deras barns dagis med bilder på dem och skriv att de är pedofiler och alla vet det. skit i rättsväsendet och ta ditt.
www.discotheque.se
Ojj ja de e ej ok! jag tycker att LOB e ganska bra iof efter som att de finns endel personer där ute som skulle kunna skada både sig själv och andra efter ett par järn förmycket. Dock så borde inte väktare/ordningsvakter få ta in dig för det utan polisens med värkan. Vad som dock e annu läskigare är att dom motiverar det med pga grupperig (!?) Är de bara jag som får grymma Fascist/Nasist vibbar av detta typ alla nazityskland, Även om du e helsvensk menar jag?
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "
Pusherman X11: fan ta o tagga ner lite....visst fan äre jävligt men jag ha hört värre!
BAHA!
Ta kontakt med lite olika journalister, och se om någon vill ta upp det? Det hade nog jag gjort.
AEAP, tror det är rätt hårda straff på sådan vedergällning... Nog för att man blir förbannad men jag tror inte det är värt det när allt kommer omkring.
Shit va alla försökte lägga det på honom, för säger man att väktare och poliser är dumma i huvudet är man bara en random whoa snorunge.. Tyvär är det fallet!
fullfjädrad när jag kickat en gås..
Ta kontakt med lite olika journalister, och se om någon vill ta upp det? Det hade nog jag gjort. Ah, just det ja. Så man kan göras till åtlöje inför hela landet istället för inför några vakter ifall man nu inte visas ha rätt! Briljant!
•pave paradise•
lhabia X1: Varför skulle man göras till åtlöje? Ser du ned på människor som no_one P20 eller?
ifall man nu inte visas ha rätt Reading is good for you.
•pave paradise•
lhabia X1: woops, my bad. Aja, hade jag ansett mig ha rätt hade jag exponerat problemet iaf. Alltid värt ett försök, även om det förmodligen inte leder till något...
ah samma skit har hänt mig! gick ute och piketen körde förbi, de stannar och tar med mig får sitta i cell och LOB rapport skrivs haha var helt nykter och blev ändån "dömd" senare till att gå till en alc.mottagning! haha skruvad värld :)
ALLCAPS Var det första gången du hade blivit LOBad och hur gammal var du?, var det ett möte eller vad hände? Är galet orolig nu då jag har halkbana inbokad, har precis gjort teoriprovet och tänkte göra uppkörningen i september, och då jag kommer behöva körkort i mitt yrke så är det här riktigt jobbigt faktiskt. Håller på att skriva på en JO anmälan nu vilket jag vet inte leder till mer än att polismyndigheten får emotta kritik, men det samlas ju på hög och används till framtida lagändringar, enda som behövs är rättigheten till evidencerprov vid lob, för att det här inte ska kunna hända fler. Om man gör en sökning på JO´s hemsida så hittar man ett flertal liknande fall, folk som har blivit lobade när det i själva verket är ett brott det handlar om eller en §13 (att man bli avhyst från platsen), även händelser då folk blivit LOB-rapporterade i sitt eget hem, LOB får endast tillämpas när man är såpass berusad på allmän plats att man utgör en fara för sig själv eller för andra, inte när man något berusad vistas på allmän plats. Funderar på att leta upp någon journalist som är villig att skriva om det här, är absolut inte rädd att vara med i media om det här, det är en skitviktig sak då detta ställer till stora svårigheter i samband med körkort och liknande och det behövs absolut en ändring.
Ta det JÄVLIGT lugnt nu.
no_one de e cool de får inte inträffa 2 ggr på en 4 års period sa dem till mig iafl
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "
har hänt mig 2 gånger att grisarna har slängt in mig i fyllecell när jag varit nykter. anmält fanskapen men det lades ju ner fort som fan. mitt tips är att samla ihop en massa vänner "som var på plats". vittnen är viktiga.
skvätt skvätt
no_one borde inte finnas något hinder för att dra en LOB oavsett vart du befinner dig med tanke på syftet med lagen.
joda I lagtexten står 1 § Den som anträffas så berusad av alkoholdrycker eller annat berusningsmedel att han inte kan ta hand om sig själv eller annars utgör en fara för sig själv eller för någon annan får omhändertas av en polisman.Anträffas någon där han eller någon annan har sin bostad, får han inte omhändertas enligt första stycket . Lag (1984:391). Nu befann ju jag mig på allmän plats men var som sagt såpass nykter att jag hade kunnat cykla enhjuling. :)
Ta det JÄVLIGT lugnt nu.
ok där ser man.. skulle dom verkligen vilja ta in dig finns det väl säkert nån annan lagtext att ta till om inte annat.. i värsta fall ringer dom väl in en läkare som skriver in dig på sjukan =)
vad är LOB för något? sorry, jag är inte tillräckligt G och kan inte alla juridiska brotts-termer/förkortningar :( (förlorade massa hiphop-poäng nu känner jag)
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Stäm polisen för brott mot europeiska konventionen angående skydd för de mänskliga rättigheterna och de grundläggande friheterna (EKMR). I artikel 5 räknas de omständigheter upp som lagligen kan motivera ett frihetsberövande. Dessa är uttömmande, dvs ett frihetsberövande som inte kan placeras inom något av följande områden är att anse som brott mot konventionen."1. Var och en har rätt till frihet och personlig säkerhet. Ingen får berövas friheten utom i följande fall och i den ordning som lagen föreskriver a) när någon är lagligen berövad friheten efter fällande dom av behörig domstol, b) när någon är lagligen arresterad eller på annat sätt berövad friheten, antingen därför att han underlåtit att uppfylla en domstols lagligen meddelade föreläggande eller i syfte att säkerställa ett fullgörande av någon i lag föreskriven skyldighet, c) när någon är lagligen arresterad eller på annat sätt berövad friheten för att ställas inför behörig rättslig myndighet såsom skäligen misstänkt för att ha begått ett brott, eller när det skäligen anses növändigt att hindra honom från att begå ett brott eller att undkomma efter att ha gjort detta, d) när en underårig genom ett lagligen meddelat beslut är berövad friheten för att undergå skyddsuppfostran eller för att inställas inför behörig rättslig myndighet, e) när någon är lagligen berövad friheten för att förhindra spridning av smittosam sjukdom eller därför att han är psykiskt sjuk, alkoholmissbrukare, missbrukare av droger eller lösdrivare, f) när någon är lagligen arresterad eller på annat sätt berövad friheten för att förhindra att han obehörigen reser in i landet eller som ett led i ett förfarande som rör hans utvisning eller utlämning." Vidare i punkt 2 kan utläsas:"Var och en som arresteras skall utan dröjsmål och på ett språk som han förstår underrättas om skälen för åtgärden och om varje anklagelse mot honom." Skyldigheten att utan dröjsmål underrätta en frihetsberövad om grunden för frihetsberövandet gäller, trots ordalydelsen, inte endast den som gripits på grund av brott utan även när det finns andra skäl för frihetsberövandet. Slutligen i punkt 5:"Var och en som arresterats eller på annat vis berövats friheten i strid med bestämmelserna i denna artikel skall ha rätt till skadestånd."
"Göteborg - Ett gruppboende för efterblivna fiskare" - Magnus Betnér
Känns lite overdrive på något vis, eller iaf jävligt mycket arbete, men skulle ändå vara skönt att göra världens anmälan mot dom, ännu skönare när/om man får upprättelse, något tips på vart jag skall börja?, vart jag skall vända mig och så? Och skulle du kunna länka till någon sida där den delen av EU konventionens lagtext finns så skulle det vara toppen :)
Ta det JÄVLIGT lugnt nu.
Du fick inte blåsa eller nåt då ? Isf har ju inte dom några riktiga bevis på att du va påverkad. Och om du nu va så pass nykter att du skulle kunna cykla enhjuling, så borde det ha framgått i testet. Annars blir det nog svårt att gå emot dom.
hazn man blåser "aldrig" på en LOB, det finns lagförslag som vill göra det till en rättighet i fortsättningen men i dagsläget räcker det med polisens/vaktens högst subjektiva bedömning.
hur folk kan med att tillåta sånt här? jag hade inte gått in i fyllecellen nykter utan en kamp. OCH JA!! hundjäveln hade fått bita av mig armen.
hypernervikotsiska diafragmakontravibrationer !