nån som kan översätta detta kines tecken
http://s4.tinypic.com/2rxfbsk.jpg va betyder det ?
Survival of the fitest only the strong survive.
ahahahah det här ska bli så jävla kul :D
AIK ARSENAL "Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
jag hoppas på fiskmat, eller något liknande :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha inte min , en polare som gjorde den i polen och han vägrar säga va där står .. jag gissar på nått toffligt till hans flickvän.
fyra små rätter
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
los locos
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag är kines så jag vet.. tre friterade katter
Sleep is the cousin of death
nån seriöst please -.-
haha , tror inte du kommer få så seriösa här på whoa. kanske om du har tur dock! lycka till.
Sleep is the cousin of death
Måste va frustrerande å inte veta ifall nån faktiskt råkar tala sanning:D
!! :)
du skulle gjort en tråd och frågat efter någon som kunde kinesiska istället utan att visa bilden eller nämna något, nu kommer bara maassor av oseriösa svaara.
Det betyder "Jag har skabbigt underliv".
Anenkefali Originellt skämt, verkligen! GO YOU!
hejhej
tycker inte att det ser ut som nåt kinestecken alls.
Kan man inte länka förtjänar man heller ingen hjälp, och hör sen!
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Hyvni Jag hänger inte i tatueringstrådar, hur ska jag veta?
kom igen .. nån måste veta ju
Varför inte slå upp det i en ordbok för...kanji?
Länk till http://kanji.sljfaq.org/draw.html Här har du, hoppas är duktig på att rita med musen. Jag lyckades inte få fram något som ens liknade det där iaf.
Iofs ser det ju ganska "konstnärligt" ut så man kan ju anta det kanske är lite extra utsmyckat vilket gör det ännu mer oläsligt för dem som inte kan tecknen.
LYCKA TILL!
Graffare
2008-08-08 12:37
om man läser det vågrätt ser det ut som en jävligt fet tag! ohoa!
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
PuGe P19 Sant men det är inte så den ska läsas;P Men om den nu gjorde det, vad tycker du dig se? Jag tycker det kan stå; "Whet - An - *utsmyckande krumilur*UY". Den första är givetvis tagen och dem andra två är hans crews. Given observation.
Jag kan lite kinesiska, dock kan jag inte tyda de här två tecknena, dom e skrivna med en kraftig handstil sen bilden jävligt ofokuserad. vågar dock sätt min ena pungkula på att fdet är japanska för en japan är det nog enkelt att se vad det står
Mabuhay!
Fortunate Spring
cry me a river! --> thcrew
joda BU-BUUUUU! wrong my son! but you did good my apprentice! Fukuju - Long Life and Happiness Jag är så bra att det nästan gör ont! DAMN!
There's nothing more powerful than to arrive at your womens house all ready on nut #2! you wont be bullshittin on nut #2! -Katt Williams
greencap bokstavligt betyder det Fortunate Spring enligt alla jag frågat..
Nej för det är inte "Haru" kanjit, det är "kotobuki" kanjit som betyder "long life"
There's nothing more powerful than to arrive at your womens house all ready on nut #2! you wont be bullshittin on nut #2! -Katt Williams
Daddy-dan P25 Rätta mig om jag har fel, men kanji (som tillsammans med kana utgör japanernas skriftspråk ) har dem väll ändå snott ifrån kineserna. Och eftersom dem där teckning är för komplicerade för att vara kana är det alltså kanji, vilket både kineserna och japanerna använder. Alltså är det lite missledande att kalla det japanska..
Illsnidig sant att japanerna har snott kanjis'arna från kinesiskan fast Katakanan och Hiraganan är det japanerna som har styrt upp själv. fast det är många kanjis som japanerna har gjort om så dom skiljer sig lite från dom ursprungliga kinesiska. Fast just det där är japanska.
GreenCap P23 Mjo, jag vet att kanan är som jappsarnas ljudalfabete och används för att mixa med kanjin. Antar även att små skillnader finns i kanjin beroende på om det är mandarin eller japanska på samma sätt som det skiljer sig emellan gammla och nya tecken. Om du nu säger att du är 100 på att det där är japanska tecken så tror jag dig men jag undrar hur du ser det? Det ser även ut att vara en liten konstnärlig/kalegrafisk touch på det där, vilket gör att jag inte tror han kommer få några riktigt trovärdiga svar här på whoa.. och om nån som kan läsa det säger nått som stämmer så kommer det nog försvinna bland alla ironiska inlägg.
well , jag slog sanningen ur honom enligt han står där "långt och rikefullt liv" .
får gnälla på mina sopiga asiatvänner som inte kan skilja äpplen från päron tydligen..
det där ser inte ut som (är inte?) ett kinesiskt tecken.. gammalt kanske, dom använder det inte nu iallaf...
Anenkefali P0 Syftade på att det använts typ 10 gånger i den här tråden innan du skrev.
hejhej
Illsnidig slog fört upp dom på japanska och då fanns det en översättning, sen på kinesiska och då fanns det ingen översätting för dom två tillsammans.
GreenCap vad var översättningen för dom enskilt på kinesiska? =)
Och GreenCap har (som väntat, och om jag inte blivit blind) helt rätt :) Jävla jobbig handstil för övrigt.
Antar även att små skillnader finns i kanjin beroende på om det är mandarin eller japanska på samma sätt som det skiljer sig emellan gammla och nya tecken. Stämmer utmärkt, finns diverse små skillnader mellan kinesiskan och japanskan, gällande kanji. Den sortens kinesiska som är mest lik japanskan (kanjimässigt) är för övrigt den som används i Taiwan, då den är näst intill identisk med hur kinesiskan såg ut när japanerna antog den som sitt eget skriftspråk.
Look with your own eyes - See with your own mind
Den där ser galet mycke ut som ett eget påhittat tecken , ja skulle säga att den betyder typ jlgkugjk
Mysteriet har redan lösts, det är inte påhittade tecken, dock väldigt jobbig skrivstil.
Look with your own eyes - See with your own mind
Ser ju mer ut som en plottrig tag av nån p12 än något annat.. skumt språk..
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Stroke order is teh key!
ang kanji och kinesiska tecken så är kanji taget från de äldre teckenversionerna och nu förtiden använder man sig av förenklade tecken i kina (maos påhitt för att outbildade bönder mfl lättarew skulle lära sig skriva å läsa). Att jag tyckte det såg ut som japanska berodde på att den nedre delen av det andra tecknet såg helt främmande ut för mig, men det kan ju ha berott på handstilen
Mabuhay!
joda gnäll gnäll, var vänlig skicka vidare.. Afropolack Där ser man, hade förväntat mig nått häftigare.. ______ Innan tråden dör så kan jag hinna med och fråga, hur slår man upp ett kanji? Hur är en sån ordbok organiserad osv? Är för mig helt obegripligt hur det skulle gå till att slå upp ett vilt främmande tecken om man inte kunde t.ex skriva det på datorn och att den automatiskt känner igen det.
Illsnidig man slår på en sk "radikal-lista" radikaler är ett slags hänvisningstecken, ofta mycket gamla och fundamentala som utgör en del av tecknet oftast till vänster eller högst upp i teckensammansättningen exempelvis ord som "han" "hon" "du" och liknande använder sig av radikal tecknet för människa. när du lokaliserat "människo-radikalen" iradikal listan som finns i början av kinesiska lexikon så räknar du antalet streck som återstår i tecknet, de hjälper dig att hitta en ny lista med x antal förslag på det tecken du söker följt av ett sidonummer där du kan hitta defenitionen och (oftast) uutalet skrivet med vårt alfabet med den fonetiska skriften "pinyin". är inte så sjukt komplicerat som min dåliga förklaring fick det till att verka. efter ett tag går nästan lika snabbt att slå upp som i en västerländsk ordbok ska också säga att det finns andra varianter men den här sortens lexikon är vanligast
Mabuhay!
Finns ett bra program att använda till kanjis och som ordbok för både Japanska och Kinesiska, programmet heter Wakan och är att freeware som kan hittas
här
Har inte orkat läsa allas posts, men jag har läst asienkunskap på linköpings universitet och det där är inte kinesiska.
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."