Problemet med Stockholm, eller snarare stockholmare, är att hysterin över att egentligen inte vara en storstad gör att folk blir vansinniga. Som att istället för att ge en korrekt siffra på antalet invånare i stan uppger man siffror för hela länet. Detta gör ju att även Bonde-Söker-fru material från norrtälje är stockholmare per definition. "Stockholmare" är alltså i stor utsträckning även de bönder.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
hahaa. ord!
work some magic
candide sa det.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
det bor ju för fan bara norrlänningar i stockholm ändå :)
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
bob P20 Haha jag är inte fördomsfri, ingen är fördomsfri. Men eftersom jag är ifrån stockholm och sedan flyttat ut på 6 mil därifrån märker man på släkten när man träffar dom & även andra att man är "lantis" nu och har "kossor" hemma.. Men men, min släkt är nog inte mycket bättre än mig. Fördomsfri som du sa eller (?)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
candide: Det bor 795,163 människor i Stockholm. Alltså mer än dubbelt så många som det bor på hela Island. Med din logik kan jag hävda att Island ska sluta kalla sig för land pga låg population. Folkmängd är bara en av många saker som gör en stad till en storstad.
•pave paradise•
Jag kommer verkligen inte gå.
New job. New Life. Good life
Folkmängd har ju dock absolut inget att göra med nationella gränser så att sluta kalla Island för ett land på grund av att folket saknas funkar inte. Däremot kan man inte kalla Reykjavik för en stad, snarare by, eller håla.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Jag använde mig bara av samma logik som du gjorde just för att påpeka hur absurt det hela är. :) Alla kallar mig alltid "jävla 08" bara för att jag kommer härifrån. Så, Stockholm "hämnas" genom att fira som fan den dag då datumet blir 080808, alltså imorgon. Egentligen är det ett perfekt "fuck you" till alla som jämt och ständigt ska anta att alla som bor i Stockholm är as per automatik pga att man bor inom länets gränser.
•pave paradise•
Utöver det kan jag också säga att om jag nu ändå ska kallas för as för att jag är Stockholmare, så är jag jävligt stolt.
•pave paradise•
Alla kallar mig alltid "jävla 08" bara för att jag kommer härifrån. Så, Stockholm "hämnas" genom att fira som fan den dag då datumet blir 080808, alltså imorgon. awh. stackars stockholmare. ni är så förtryckta :( starkt av er att stå upp för er själva! you go girl :D
lhabia är stockholms malcolm x
Handlar inte om att någon är förtryckt direkt. Skulle aldrig varit ett sånt stort spektakel om bara Stockholmare snackade om att man var 08 i positiv benämning istället för den negativa undertonen som genomsyrar det hela i dagsläget.
•pave paradise•
jajaja försöker bara retas lite:)
Haha, jo jag förstod det ;) ville bara förklara hur jag ser på det hela.
•pave paradise•
Ni är så söta ihop, Gift er ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Finns det verkligen någon som på riktigt tar illa vid att bli kallad för t.ex. bonde av en Stockholmare? Hursomhelst, tydligen ska alla som föds imorgon få gå på Gröna Lund gratis i resten av sina liv.
Redline!
Hursomhelst, tydligen ska alla som föds imorgon få gå på Gröna Lund gratis i resten av sina liv. Japp, fint initiativ av Grönan. Man önskar nästan att man hade en unge på g. Men bara nästan.
•pave paradise•
gröna lund? . Jag hörde att en hel familj skulle få gratis inträde resten av livet på skansen om deras barn föddes imorn .
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.
Fast Skansen hade jag inte ens besökt om jag fick betalt...
•pave paradise•
WAY OUT MUTHAFUCKING WEST!!!!
413
Alla de här "dryga stockholmarna" är ju nästan enbart inflyttade utbölingar som inte kan tänka sig att "bo utanför tullarna."
It's sucking my will to live
http://culkin.blogspot.com
Får man vara med fast man är från dalarna?
Stockholms Stad & Stockholms Län Enas till en enda stor fest:D ... Stockholm i mitt hjärta... Undra hur skåningarna känner sig just nu? , Speciellt SKÅNINGARNA:D....
Är ni verkligen seriösa med att det är så coolt? fan säger jag bara FAN! jävla "08 stockholms år" vad är det för snack
Stureplansfesten bryr jag mig inte om. men nord mot syd, det stora vattenkriget är givet. den blåa innerstades trupper ska få spö av södra stockholms armé
Sofia är en ärkeaktivist å i hjärtat en sann anarkist www.fittforcefive.wordpress.com
Systemet F24 Jag hörde också det precis nyss .. Men va fan mer info tack?
Tycker att det evrkar lite tråkigt att det mesta händer runt stureplan. Skulle föredragit något på söder. Men jag ska nog åka in och kolla på spektaklet efter min tvättid, om det inte regnar förstås..
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
JohanJohansson det bästa är om du har facebook, där finns dels sida om själva eventet (Nord mot syd) och grupper för de olika arméerna, Röda armén (armé syd) och Armé Nord, plus diverse subgrupper, tex botkyrka-salem, södermalm, värmdö osv.
Sofia är en ärkeaktivist å i hjärtat en sann anarkist www.fittforcefive.wordpress.com
Eftersom det kommer regna löjligt mycket imorgon (har jag hört iaf) så är jag härmed åskådare istället för soldat under slaget.
•pave paradise•
Jag ska lätt vara soldat! om det ändå regnar gör det ju inget om man är med och krigar i vattenkriget liksom, alla kommer ju vara lika blöta.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
om det regnar spelar väl ingen roll? blöt blir man ju ändå? eller så kan man ta på sig spanar-uppgifter eller så, beror kanske på vilken armé man hör till, vet inte hur nordsidan funkar
Det spelar stor roll då taktiken mitt kompani lagt upp skulle garantera att ingen av oss skulle bli det minsta blöta överhuvudtaget vid soligt väder ;) men ingen större skada skedd egentligen, jag lägger bara över taktiken till några andra.
•pave paradise•
vet inte om ngn redan skrivit detta men ajja.. asså den enda anledningen till att de är fest i stureplan den 080808 är ju av denna anledning: Sthlm = 08 aka. deras riktnummer så det har inget med att det är just unikt med lika siffor, tror knappast de hade vart fest om de vart 090909!
Producent
2008-08-07 17:10
men åh "feta djs" personer som antagligen kommer att spela thomas ledin och dr alban är inte värda att kallas DJ.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
DJs: - Sturegallerian: La Fleur, Lång-Kalle, Mikey Mic och Alex Moreno. - Klubb på Stureplan: The Bloody Beatroots, Busy P, Sebastian Ingrosso och Steve Angello
•pave paradise•
klart dom är värd att kalals dj's men inte feta dj's
work some magic
jag hann inte se sitt inlägg ilhabiba, så det ser lite fel ut, jag känner itne till någon av dem du nämnde, så jag kan itne uttala mig om saken.
work some magic
Är det bara jag som bryr mej om frukosten i Globen? Gratis frukost mellan 08:08-10:00! =D
Graffare
2008-08-07 18:16
min lillebror fyller 10. det är hans födelsedagsfest på stureplan!
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
yazer, kostar den inte 8kr? Horde att massa saker skulle bara kosta 8kr imorgon...Hehe undrar om olen har det priset och om man far 8or i drinkarna:P Hela sthlm kommer sta still pa lordag:D Senaste info om vattenkriget. For alla som bor pa ratt sida av sthlm;) Legionärer! Om två dagar går äntligen kriget av stapeln och Gamla Stan kommer att förvandlas till en krigsskådesplats. Det är hög tid att införskaffa vapen om ni inte redan gjort det. Tillåtna vapen är vatten, skumgummi, kuddar och annat mjukt och ofarligt som inte skräpar ner för mycket. Vi samlas kl. 15.00 på Södermalms Torg och avmarschen mot Gamla Stan är kl. 15.40. Det kommer att finnas tre brigader i slaget: Första, Andra och Tredje. Brigaderna kommer att markeras med en röd flaga med siffrorna 1, 2 resp. 3. Första Brigaden utgörs av det område som täcks av Linje 13 och 14 söderut, d.v.s. tunnelbanan mot Norsborg och Fruängen, samt pendeltågslinjen mot Södertälje (Huddinge, Tumba etc). http://www.facebook.com/group.php?gid=10180239662 Jag ansvarar för Första Brigaden. Andra Brigaden utgörs av området söder om söder d.v.s områdena runt pendeltågslinjen mot Västerhaninge och grönalinjen söderut, Haninge, Farsta, Skarpnäck, Vantör o.s.v. http://www.facebook.com/group.php?gid=16382106629 Jakob Tibäck ansvarar för Andra Brigaden. Trejde Brigaden utgörs av Södermalm samt områdena sydöst om Södermalm, t.ex. Nacka, Värmdö och Tyresö. Fältmarskalk Daniel Wiklund ansvarar för Tredje Brigaden. Varje brigad ansvarar för en specifik anfallsrutt i kriget, information om detta kommer på plats. Vi befarar lättare regn under fredagen, synd kan tyckas men å andra sidan hjälper det till att undanröja området från turister och därmed ges större utrymme för oss att kriga. Vi skall förstås undvika att civila "skadas" (blir blöta) i så stor utsträckning som möjligt. På kvällen så är det efterfest på Fellows för de som är intresserade: http://www.facebook.com/event.php?eid=32506170512 Ha det så roligt under dagen! Nu kör vi över dem.
-=Lek med livet så leker livet=-
- Klubb på Stureplan: The Bloody Beatroots, Busy P, Sebastian Ingrosso och Steve Angello ok nu vill jag vara i stockholm. slutskämtat :(
Användaren är inloggad marvingaye X23 Det borjar inte foren imorgon, bara att packa vaskan och aka
-=Lek med livet så leker livet=-
080808 fan va grymt, varför ser jag massa haters i tråden jag förstår inte. det är ju en sjukt rolig idee det här. Ärligt talat så fattar jag inte varför alla snackar om att 08 är jävla as och fjollor när över hälften av sveriges ungdomar egentligen vill bo här! Sluta klaga och kom uppp till sthlm och festa med oss istället! fira sthlm för den underbara plats den är. Alla är välkomna!
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
hah. har redan kollat med några polare. fick höra osmickrande ord om hur man ens kan tänka tanken att åka dit som göteborgare :D så ja. de flesta som jag trodde skulle kunnat vara på vill inte åka dit pga lokalpatriotiska skäl resten jobbar eller är på semester :( så ja. ha så kul era as :)
Bakelse1 P20 du kanske inte bara menar mig men ta allt jag skriver med en nypa salt. jag är så icke lokalpatriotisk som man kan bli. det är bara kul att retas med typ lhabia :D
Du retar mig inte särskilt mycket. Här verkar jag vara ruggigt lokalpatriotisk men IRL så är jag rätt ödmjuk när det kommer till detta ämne. Jag snackar sällan om att Stockholm ska vara bättre än det och det eller si och så, men får ändå väldigt mycket skit för att jag är Stockholmare.
•pave paradise•
haha meh. vad tråkigt då :( men jag antar att du inte bor i stockholm? eller får stockholmare skit för att vara stockholmare i stockholm med. lite roligt isf hah
Jag bor i Stockholm. Har bott i Malmö en kortare period, fick mycket skit då. Reser runt en del också, så då får man massa skit också. Här är det mest invandrade Stockholmare som säger "jävla 08" vilket jag skrattar åt då jag ändå är född här till skillnad från dem.
•pave paradise•