I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fixa lägenhet i Göteborg!

Övrigt - Blandat

2008-08-05 13:07

Fixa lägenhet i Göteborg!

Hej! Jag är i akut behov utav supersmart-whoa-hjälp!

Jag kom in på Göteborgs Universitet igår och behöver få tag i en lägenhet nu i augusti/början av september. Så, snälla Whoa, hjälp mig. Känner du någon som vill hyra ut sin lägenhet till mig? Vill du hyra ut din egen? Känner du till någon sjukt bra söka-lägenhet-snabbt-hemsida? Vill du ta hand om mig i tre år? Bla bla bla? Vad som helst.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare

2008-08-05 13:28
Du kan få köpa min lägenhet för 800.000 kr, prutat och klart.

Ring familjebostäder och poseidon. Sen privata hyresvärdar.

Du är student, sök studentlya.
Jag skyller allt på Emma!

2008-08-05 13:29
Blocket är faktiskt väldigt bra, så lägg ut en annons, det gjorde jag förra året när jag nästan flyttade till Halmstad och fick flera svar snabbt.
 DIF!

2008-08-05 13:32
BountyBoo: Var ligger din lägenhet?
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic
Toastare

2008-08-05 13:49
Askin, Bellevue..
Toastare

2008-08-05 13:50
du får inte köpa den om du bara vill ha den för att jag bott där och du tänder sexuellt på det...eller du får, men då höjs priset!

2008-08-05 13:56
Bax på och betala BountyBoos lägenhet i natura!

2008-08-05 14:09
BountyBoo: Snackar du med mig nu? Fan vad taskig du är:/
Toastare

2008-08-05 14:22
Askin, bara skojade! Förlåt.

2008-08-05 14:50
Lugna puckar!:)

2008-08-05 15:54
Sätt in annonser i tidningar om att du söker bostad. Jag fick lägenhet nästan direkt på det viset. Sök studentbostad.

Fastna för allt i världen inte i fällan att du bara ringer på existerande annonser. De får massor av samtal redan. Bättre att bli uppsökt än att söka upp.

Och välkommen till göteborg, vad ska du läsa om man får fråga?
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.

2008-08-05 15:55
aniii: finns en annan tråd med lite tips, bland annat att sätta in en annons i GP, men skynda och registrera dig på sgsstudentbostader.se om du inte redan gjort det.. de kan ha vissa rum till terminsstarten som ger förtur till nyantagna som aldrig pluggat eller bott i gbg innan..

www.boplats.se/ har också vissa studentbostäder man kan söka

2008-08-05 16:29
UncleSam: Okej tack! :) Jag ska plugga på socionomprgrammet.

Noya: jag har reggat mig på sgs och ringt på lite annonser. Men det är svårt när man inte vet vart saker och ting ligger. Vart ligger Askim lixom?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-05 16:48
gbg is the shizzzzzz!

kom ut till hooden billigt och bra och fin pizza
Fucks your life up crew
Tjabo!

2008-08-05 16:52
Virtual_Sexuality P21, ja, jo, pizza är ju gott. Tyvärr kan jag inte bo i en pizzakartong :(

2008-08-05 17:23
e du snygg kan du bo hos mig

2008-08-05 19:36
stor städerna och studentstäderna är nästintill omöjliga att få in en blocket annons med nu, om ens under juli då man fick svar om man kom in i skolar.

Just eftersom det kommer minst 20+ annonser om samma sak "hej jag ska börja skolan och söker lägenhet.........."

jag prövade med blocket förra året, fy fan min annons försvann efter 2dar på första sidan (inom lägenheter).

Men men finns ju olika studentlägenheter förmodligen som e lättare än blocket?
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.

2008-08-05 19:52
icesoul...?

la ut en annons på studentlya.nu och fick svar sjukt snabbt. Vi kan ju alltid hoppas

2008-08-05 19:52
Men kan nån förklara vart Askim längre för där har jag typ en.. men är det lååångt bort från centrum?

2008-08-05 20:17
Du kan inte kolla på karta eller? Beror på din definition av långt, men det brukar anses som rätt långt ja..
This is not a celebration of slipping through some crack.
This is sloth and devastation and we're the resulting trash.
Toastare

2008-08-05 20:33
som jag skrev till dig aniii så beror det på var i askim...men det är långt för det är buss-spårvagn in till stan. Ca 30 minuter..

2008-08-05 20:34
Det är långt.
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2008-08-05 21:10
Askim räknas vll till de yttre delarna av gbg. Ca 1,5 mil från centrum skulle jag gissa på med dåliga förbindelser.

Områden man kan tänka sig bo i endligt mig, rankade från topp till botten;

Vasa
Nordstan
Lorensberg
Heden
Innom vallgraven (kungshöjd)
Haga
Linné
Johanneberg
Stampen
Olskroken
Majorna
Masthugget

För den mer sparsmakade men ändå inte helt förtappade människorna;

Högsbo
Flatås
Frölunda
Askim (lkobbegården)
Gamlestan

Toastare

2008-08-05 21:29
Mr_Whatever, nu räknade du ju upp områden där det är svårast att få lägenhet.

2008-08-05 21:33
skulle de skita sig kan du bli inneboende hos mig, ja e bara hemma varannan vecka o då sitter jag i ett hörn o spelar tvspel o lyssnar på country. så de får du leva med..

sen borde mr whatever skriva med örgryte på sin första lista
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2008-08-05 21:50
Åkersberga, haha, tack! Vilket missledande nick du har

2008-08-05 22:48
Åkersberga X1

Vem vill bo som ung i ett villaområde för torra Merceders ägare? Lägenheterna som ändock finns där är fula och ligger fel. Jag rada inte upp områden per pris utan bara ställerna jag själv kan tänka mig i ordning.

2008-08-05 23:39
det beror väl på hur ghetto du vill vara. askim är det definitivt inte. norrort är lagom allt, svensson om du så vill
http://www.kommandot.se/wp/

2008-08-06 02:08
min polare hyr ut i sitt kollektiv, du kan pma så ja kan jag berätta mer

2008-08-06 02:32
Hur bär sig utländska studenter åt för att skaffa lägenhet om dem inte får någon via SGS? Undrar för jag vet en som kommer studera i Göreborg nu till hösten men inte hittat något än.

2008-08-06 13:06
Folk som flyttar hit till göteborg får ju förtur till lägenheter på boplats, sgs osv...

När jag ska söka lägenhet (gör lumpen för tillfället) i gbg ska jag lugnt söka Kviberg, Bellevue, Kortedala, Björkekärr, Och kanske kålltorp. Har bra erfarenheter därifrån. Bellevue är sjukt bra, typ 9 minuter till stan med spårvagn och 10 minuter till korsvägen. Om man ska plugga så har ju en del högskolor ganska schyssta studentboenden typ ChaBo. Men man får väl se vad man får tag i. Med lite kontakter kan man hamna varsomhelst. Men man ska ju ha råd också ;)
"Wannabe? Toughguy? Want a piece of me? Here, take both of my legs and walk home peacefully"

2008-08-06 13:40
Om du ska lyssna på Mr Whatever tror jag det kan bli rätt tight att få tag i lgh med så kort varsel. Sök i hela GBG och gilla läget, götet är faktiskt nice från norr till söder, öst till det vackra väst.
Askim ligger inte nära spårvagnsnätet, men annars är det ett skönt hood.. Med hav o allt!
There's three things that keep me from being a Nazi/
I'm black, a fag, and my dad's Liberace!

2008-08-06 14:33
behöver också en sovplats i gbg, jag vet inte hur det hände men tydligen så skall jag studera juridik nu.

2008-08-06 17:19
KORTEDALA !!!!!
Fucks your life up crew
Tjabo!

2008-08-06 18:45
har fått en lägenhet på lindholmen. allt jag vet är att hyreshuset är nybyggt och att det ligger nära älven. kan nån göteborgare berätta nått mer om området?

2008-08-06 19:07
Pojo P20

Jo jag vet men tydligen hade hon inte fått någon lägenhet där endå, blev sent ute i.o.m uppehålls visum o sånt som var tvunget att fixas först.

2008-08-06 20:17
CameraObscura P21: Grattis, jag kommer förmodligen att vara fadder åt dig om du går på nollningen... Bered dig isf. på 3 veckors högtravande fylla...
En rotnonchalant kannibalistisk kulturkameleont med omättlig hunger för allt från tahitisk högerprogg till ethiopisk slapstick.

2008-08-07 13:30
NOLLNING?!

2008-08-07 15:23
Det heter inte nollning på Göteborgs Universitet (you want nollning, go to fucking chalmers!), det heter recentiorsperiod. Skillnaden mot nollning är att på nollningen ska nya studenter förnedras, på recentiorperioden får ni förnedra er själva om ni känner för det, det är ingen tjänst vi erbjuder. Den består i övrigt utav 2-4 veckor (beroende på sektion) introduktion till studentlivet. På dagarna är det information om hur studier på universitetet funkar, på eftermiddagarna är det diverse mer eller mindre konstiga lekar eller utflykter och på kvällarna är det fester.

Jag är med och ordnar naturvetarnas RePe, och där ingår bland annat utflykt med privat spårvagn, nattvandring i slottskogen (med diverse skumma studenter utkädda till spöken för att skrämma nybörjarna) och X antal fester.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
Toastare

2008-08-08 18:35
JKH, det måste vara det nybyggda huset mittemot chalmers siencepark/KY-akademien etc. Det som är för studenter. Är ju bra om man pluggar där ute.. annars är det ju rätt öde.

Eller har du haft turen och få en lägenhet vid vattnet i (relativt)nybyggda eriksberg (göteborgs motsvarighet till Malmös Bo01, sthlms hammarby sjöstad etc.) med en hyra uppåt 10.000kr?

2008-08-11 18:27
En rotnonchalant kannibalistisk kulturkameleont med omättlig hunger för allt från tahitisk högerprogg till ethiopisk slapstick.