I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Minns drömmar bra? Tyder på vad?

Övrigt - Blandat

2008-08-04 14:16

Minns drömmar bra? Tyder på vad?

Vanligtvis minns jag aldrig vad jag drömmer, men de senaste två nätterna har jag kommit ihåg drömmarna hur väl som helst. Jag minns detaljer, twistar, allt. Tyder det på något? Att man minns drömmar? Kan ens livssituation för tillfället påverka eller något? Hit me up with some dream facts! :)

(Ja, jag har googlat det här men blir bara förvirrad överallt. Om någon stör sig ändå så kan vi ha tråden till att diskutera egna erfarenheter.)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-04 15:18
det betyder att du inte sover särskilt djupt
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor

2008-08-04 15:25
pointdexter P8: Det tror jag inte på för fem öre.

Till TS: Det tyder på en förändring i ditt liv. Drömmar blir mer intensiva än vanligt då.

I drömmar bearbetar vi vad som har hänt under de senaste dagarna, tankar, händelser m.m.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-04 15:31
blastra

nej? man kommer ihåg alla drömmar om man somnar på ett visst sätt, finns guider ang detta på internet, man kan t.om göra sina egna drömmar när man lär sig (dock e det jävligt svårt å krävs övning i kanske ett år) sök på lucid dreaming

Länk till http://en.wikipedia.org/wiki/Lucid_dream

2008-08-04 15:33
Cocaine: Läs vad jag skrev. De blir MER intensiva än vanligt, det blir en förändring i ens drömmar. Detta reflekterar en förändring i det medvetna tillståndet.

2008-08-04 15:34
Blastra> Kontra med något motargument då
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor

2008-08-04 15:36
makes sense för min del, jag har kommit ihåg några drömmar de senaste dagarna, och jag har precis flyttat till ene ny stad och ska börja en ny skola som är big deal för mig som fan.
och jag minns 2 senaste drömmarna glasklart, som om det hänt på riktigt.
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"

2008-08-04 15:43
Där ser ni, en till som säger det. Har hört om samma case väldigt många gånger, och det har de flesta gångerna visat sig vara anledningen.

Jag har inget direkt bevis mer än mina personliga upplevelser och info om andras.

2008-08-04 15:52
Förändring i livet säger ni? Hmm, okej. Har precis blivit seriöst intresserad av en tös men det anser jag inte som en sån stor grej. Eller..

2008-08-04 16:00
Maximum_Taste: Det handlar inte om en stor grej i det hela, utan att det är annorlunda än vad du brukar vara med om, och att denna tös får dig att tänka lite extra.

Detta är inget problem, alla upplever detta.

2008-08-04 19:35
Cocaine Cowboys P22 tack för länken! det va typ det intresantaste på länge.. vill lätt prova Lucid dreaming
There's nothing more powerful than to arrive at your womens house all ready on nut #2! you wont be bullshittin on nut #2!

-Katt Williams

2008-08-05 09:36
Ingen som varit med om lucida drömmar eller är detta nytt för folk?:S
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2008-08-05 09:55
Har inte alla i viss mån drömmar där man kan styra handlingen själv. Minns inte senaste gången jag hade det men det händer lite då och då. Suger ofta att vakna vid dessa tillfällen.

Att du minns dina drömmar väl tyder för övrigt på en sned sexuell läggning, det är åtminstone min tolkning byggd på ingen fakta alls.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-08-05 10:02
Jag hade en obehaglig lucid dröm i förrigår, problemet var att jag fick panik och inte kunde vakna. Jag kämpade som fan.... jag skrek och höll på. Blev helt utmattad och kunde höra mina egna tankar i drömmen. Jag kunde aldrig vakna från den, vet inte hur länge jag var kvar på det där "stället", saker gick i slow motion ibland... Hade glömt bort det när jag väl vaknade på morgonen, och så fick jag en flashback på bussen några timmar senare. Usch

2008-08-05 12:44
Jag har också sådana drömmar ibland. Fast jag har ofta känslan kvar, t. ex. rädsla vilket gör att jag ändå kan vara t. ex. rädd i drömmen

Drömmde en sådan dröm senast inatt, jag passade på att ta på så många tjejer som möjligt då jag var i en dusch med både killar och tjejer. Sedan fick jag panik för jag inte visste om jag verkligen drömde eller inte, och sprang till mina kompisar som bekräftade att jag var vaken, sedan höll jag på att få stryk, sedan vaknade jag.

Kan kännas sjukt verkligt ibland, gäller bara att jämföra sina tankar med verkligheten, men svårt att fortfarande sova när man gör det. Annars är det fett att kunna göra i princip vad som helst.

Hangaround

2008-08-05 13:22
hade tre konstiga drömmar i natt, kommer ihåg den sista bäst.

stod utanför en videobutik, och så helt plötsligt fick jag ett knivhugg i halsen.
polaren säger att han ska hämta hjälp och hoppar in i sin bil och drar iväg.
då börjar jag gå i en uppförsbacke, med ena handen på såret och blodet flödar..sen kommer en ute servering och jag springer över borden där fullt med folk sitter..blod överallt.

hela tiden så ropar jag på min kompis, när jag kommer upp för backen så kommer det fram två personer och undrar hur jag mår, har då skrikit mig hes och torr så det tar ett tag innan jag får fram att jag försöker hitta min polare.
dom försöker bära iväg mig och samtidigt börjar dom ropa på polaren, som då dyker upp..så lägger dom tre in mig i en ambulans och sen vaknade jag.

måste säga att jag var lagom förvirrad när jag vaknade.
Toastare

2008-08-05 13:27
Jag minns alltid mina drömmar, även när jag dricker. I detalj. Det är inte kul, bara jobbigt då jag ofta är sjukt trött när jag vaknar och håller säkert låda i sömnen.
Jag skyller allt på Emma!

2008-08-05 22:38
Producent

2008-08-06 01:57
åh jag kan inte säga något annat efter 7-timmars heroesrace: du har fått superkrafter
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2008-08-07 15:12
va betyder de om man drömmer om att någon från ens förfölutan kommer tillbaks in i ens liv och förösker förklara sig?
ja drömde att en mördare kom tillbaks å först anföll han mej, men sen förklarade han sig å ångrade sig typ
One good thing about music
it's when it hits you you feel no pain.

2008-08-07 15:26
Det kan väl ha något samband med det som skrev i första och andra inlägget, om ens liv plötsligt förändras drastigt så sover man kanske lite oroligare och därför vaknar lite lättare. För jag har hört att man bara kommer ihåg drömmar som man vaknar mitt i. Att man inte går in i nån riktig djupsömn.

2008-08-07 20:21
Pointdexter o Blastra

För att drömma måste man befinna sig i R.E.M-stadiet (Rapid Eye Movement), så ja han sov väl inte tillräckligt djupt, för det är efter R.E.M sömnen man går vidare in i djupsovande-stadiet.
--- "If you shoot me in a dream, you better wake up and apologize" --- -----------------------------... JeeVee'ouS ...-------------------------------------------------http://www.myspace.com/gatomalo84----------------------

2008-08-07 20:22
..men oxå kan man hamna i R.E.M stadie även efter man varit i djupstadiet så det kan vara därför han kommer ihåg allt
--- "If you shoot me in a dream, you better wake up and apologize" --- -----------------------------... JeeVee'ouS ...-------------------------------------------------http://www.myspace.com/gatomalo84----------------------
Toastare

2008-08-08 04:45
Jum_Jum, en natt sömn består ju av drömcykler.. ca 4 st per natt tror jag att det är. Då man grår från REM sömn ner i djupsömn och sen upp igen.. om man vaknar under REM sömnen känner man sig mer utvilad än om klockan ringer under djupsömnen. Därför den där klockan finns som man har på armen och ställer på typ 06 och så väcker den en när man inte är i djupsömn närmast den tiden man ställt.
Jag skyller allt på Emma!

2008-08-10 20:45
Bounty

Ja, men cyklerna kan variera.
Säg vart man kan hooka en sån klocka, låter som en lifesaver :P