I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"sommarkväll" i Gävle

Övrigt - Blandat

   

2008-07-28 22:08

"sommarkväll" i Gävle

Förra onsdagen var jag och min flickvän ner på stortorget i Gävle för att kolla på vad "sommarkväll" hade att erbjuda. Man kan undra vart alla gävlebor håller hus i vanliga fall, gud så mycket folk som hade lockats ut! Men just det leder till ett problem, ett problem som fick min mage att vrida sig i tusen varv!

Vi står mitt i smeten och kollar på Caracolas färglada klänningar och lyssnar till sväninga pop-låtar. Brevid mig kommer en familj med en rullstolsbunden flicka i åtta till tioårsåldern. Hon har inte en chans att se vilka som står och sjunger på scen. Hon har ingen möjlighet att få se vad det är alla jublar så mycket åt, eller se den avslutande regnade konfettin.

Det spelar ingen roll att mamma håller i henne medans hon försöker stå på rullstolen, hon ser likväl inget än då. -"Mamma mamma, jag ser inget!"

Vad tänker arrangörerna på? Varför kan det inte finnas en liten inringad yta för rullstolsbundna eller pensionärer som måste sitta ner? Varför utnyttjar inte brändabocken sin övervåning till något som kan hjälpa handikappade att också få vara med på "sommarkväll" på onsdagar? Jag fick iaf riktigt ont i magen, varför reagerar ingen? Varför engagerar ingen sig? Skärpning, det är 2008!



(info för er som inte bor i gävle)


*Sommarkväll - ett jippo på torget i stan med en stor scen där det kommer
svenska artister varje onsdag.

*Brändabocken - en resturang/bar som ligger på torget med en stor uteservering samt
en stor ute balkong med bra utsikt.


Skickade in till gefledagblad nyss, vet att jag kanske både stavar och formulerar mig som en kråka, men jag tycker det är förjävligt!

work some magic