I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Socialen.

Övrigt - Blandat

2008-07-25 15:41

Socialen.

Tjena,
Har mycke problem hemma, typ hatar att vara hemma, älskar att vara ut me vännerna för då mår jag bra, famlijen hatar mig o bla bla bla, vill inte ge mer info sorry.
Men jag undra va skulle hända om jag vända mig till socialen? jag e 15 år, om jag vände mig till socialen va skulle dem göra? skulle jag kunna va me min vänner varje dag fortf? Skulle jag kunna plugga i samma skola fortf?

Tack för svar ;)

2008-07-25 15:50
nu är det här varken ngn tröst eller lösning på ditt problem. men om det skulle gå så långt så att du inte längre får/kan bo kvar hos dina föräldrar kan du hamna hos en fosterfamilj. fosterfamiljer är såna som får pröjs för att ta hand som "soc-barn". har haft vänner som bott hos fosterfamiljer, och tro mig. det är ingen dans på rosor.

finns heller inga garantier för att du får bo kvar i samma område. ens i samma stad (min vän var tvungen att flytta).

nu är det här med fosterfamilj absolut sista utvägen, men ändå. är det något du skulle kunna tänka dig? för det kan bli konsekvensen av att dra in soc
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2008-07-25 15:56
Du kan ju även få en stödfamilj, kanske nån av dina vänners föräldrar vill ställa upp?
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2008-07-25 16:00
istället för att försöka göra nåt drastiskt och försöka lämna hemmet o rymma från dina problem kanske det är bättre att du försöker lösa situationen som du hamnat i? nu känner jag varken dig eller dina föräldrar men har väldigt svårt att tro att dom "hatar" dig, och isf vad har du gjort för att dom ska hata dig?
är det för att du kanske hoppat av skolan vägrar göra dina sysslor som du upplever att situationen hemma är väldigt jobbig?
aja rannsaka dig själv lite, att dra in soc är verkligen det sista du bör tänka på.
- Your Personal Designer -
Contact me For Designs

2008-07-25 16:01
Som Chico säger, det känns lite som om du borde skita i soc eftersom du har krav. Jag har fått för mig att de i princip har makten över en om man söker sig dit, och i din situation är det nog inte så bra eftersom du vill gå kvar i samma skola osv.

Har du ingen vuxen i din närhet som du litar på? Alltid lättare att fråga vuxna, de vet mycket merän vi på whoa.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-25 16:02
Stödfamilj verkar vara ett bra koncept, i alla fall för de polare jag har som haft det. Ena (som bodde i Stockholm) hade en stödfamilj i Uppsala och var över och besökte dem då och då (beroende av hur det var hemma).

Om det bara är familjeituationen som är problemet så borde du kunna vara kvar i närområdet (d.v.s. få en kontaktfamilj), men om en del av problemet är att du begår brott med polarna du hänger med så kan du nog skeppas iväg til len fosterfamilj nån helt annan stans om det skulle vara "enda lösningen".

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda