Grannens grill?
Jag står inför ett litet moraliskt ilandsdilemma. Bor i hyreshus med innegård. På innegården står ett antal grillar som jag antar ägs av privatpersoner i husen. Är det då fritt fram för mig att nytja dessa grillar eftersom de är lämnade på gården, eller måste jag köpa en egen grill och ställa den blande de andra 14?
När man ser ljuset i tunneln är det oftast tåget som kommer
antingen. 1. du spanar in vems som är vems och går ut å frågar om det går bra att låna. el. 2. du lånar en grill, och städar efter dig, diskar galler etc. och hoppas på det bästa.
Only in Sweden
One chapter a day
Zoned, ja, jag vet. Så Svenskt!
Oj, nu ser jag att någon har lämnat en cykel utanför mig på gräsmattan. Kommer snart, ska bara gå ut och låna den ! Så funkar det väl inte ? Det blir ju inte allmänrätt på saker för att dom är "lämnade på gården".
Vila i frid Daniel ! 091030
jag hade satt upp en lapp på ytterdörren "hej, jag undrar om jag skuulle kunna få låna ngns grill som står på innergården, självklart rengör jag den, ring på om ngn av de som står på gården är eran o de är ok"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag ser inte vad som är så svenskt med frågan. eller ja just det ja, ingen på whoa har åkt på en svensk buss där folk pratat med varandra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
......... frågan är väl mer "måste man starta en tråd angående en sån bagatellfråga?" ;S gå ut grilla, säger någon åt dig så ber du artigt om ursäkt och använder en av dom andra grillarna nästa gång...
((MAAD))
davve_d Nä, det måste man verkligen inte, men jag är så sjukt uttråkad, jobbar i en telefonväxel där ingen ringer, så jag gör allt för att få tiden att gå...
okej, ja det är ju lite rättfärdigat då, =)
((MAAD))
Ja, jag tycker faktiskt det. Är ju inte så mycket mening med en tråd om tex vad man har på pannkakor heller.
Äh, ta en grill bara. Har svårt att tro att någon kommer att polisanmäla det.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Lägg en korv på varje grill
^ Smart sagt.
säger någon åt dig så ber du artigt om ursäkt och använder en av dom andra grillarna nästa gång... hahaha!
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta
ut o grilla bara!! kommer dom ut så bjuder du bara på mat. vad ska dom säga? bah, varför e sverige så uptight. klart man ska dela med sig!! bohemian society ftw
eller hur, heil solidaritet
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta
Du ska naturligtvis fråga om lov innan. Det stärker banden mellan dig och dina grannar och om du gör riktigt rent och snyggt efter dig sen kommer dom uppskatta det väldigt mycket och antagligen låta dig låna den ett par gånger till. Erbjud dom att komma ut och ta en korv tillsammans med er.
Alltså, klart du ska fråga innan. Jag hade inte velat att någon randomidiot hade stått och lagat mat på min grill utan att jag visste om det.. Hade personen däremot frågat innan skulle det inte vara några problem. Sen måste jag fråga, ärligt talat, hur mycket kostar en egen grill? Känns ganska så mkt fräschare + att man kommer ju ha användning för den i framtiden.
Alltså, klart du ska fråga innan. Jag hade inte velat att någon randomidiot hade stått och lagat mat på min grill utan att jag visste om det.. Hade personen däremot frågat innan skulle det inte vara några problem. Varför?
Hade jag sett nån stå o grilla med min grill hade jag blivit glad att någon använt den.
sluta va så uptight.
Jag skulle bli lite små förbannad om någon jävel snodde min grill. Känns lite som att ta grannens cykel och åka och handla på ICA. Mitt och ditt, det lär man sig ganska tidigt.. om jag inte vill dela med mig av min grill behöver jag inte göra det. Skulle väl inte säga nej om någon frågade dock..
haha låna en grill,sen om dom säger nåt,fråga rakt av "är du BRÄND?" hahahahahahha haschat va hehe
ny text i lyricism - Tjalle - En alkoholist's bekännelser (del 1 av 3) /Tjalle -08
Producent
2008-07-26 08:34
Det enda som äcklar mig här är att du som är en flicka på 22 år, inte vet själv vad som bör göras/inte göras här.. +o(
Stressin' how hardcore & real she is, but she was really the realest before she got into showbiz