Att dra både jetski och båt.
hejsan alla glada whoageeks, för er som inte noterat detta så är det sommar - igen. Detta tillför för mig en hel del tid på sjön, vilket har funkat hitills. Min familj äger en båt, den är fem meter lång, och vi har en trailer till denna. Men tidigt i våras började jag fundera på att köpa mig en jetski, jag åker både vattenskidor och wakeboard och älskar att vara ute på sommarn, och suget har bara blivit större och större. nu har jag hittat en jättefin Jetski till ett hyggligt pris, jag får jättegärna köpa en jetski för min far, dock finns ett problem.Hur ska vi få jetskin till sjön på samma gång som båten? Våran båt står här hemma och vi drar den med bil varje gång vi åker ut, vi har alltså ingen båtplats. Enligt mig är detta en j*vligt knivigt problem, jag har funnit lösningar, men som vanligt går dom käpprätt åt grannen.Båtplats - stölder på båtplatser, kostar mycket pengar, finns inga att få tag påLasta in i backluckan - Knappast, eller!?Bygga ut gamla treilern - detta kan dock funka, MEN HUR!?Detta är ingen ghettofråga, jag vet, men vart kan jag vända mig annars? tipsa! Jag är desperat, snälla hjälp mig!tio fyra, över!
typ, eller?
Lite mer info såsom sträcka den ska fraktas, typ av bil ni använder etc skulle nog inte skada.
Vi åker ungefär 6 km, vi åker en Audi A4 AWD kombi med 276hk :D
typ, eller?
6km? Jag skulle åka 2 vändor då eftersom det antagligen går fortare än att surra fast jet-ski:n på något smart sätt. Det blir 12km extra, dvs ca 20min inklusive att spänna fast den.
che_ wordie word.
RATED R!
dock är inte min far så sugen på detta, dessutom är det över ett berg vilket innebär ganska jobbiga vägar, dessa 6 km tar cirkus 30-40 min.
typ, eller?
skaffa körkort och egen trailer då. Du råkar inte känna någon som bor närmare vattnet och som kanske kan låta dig ha skiten stående där mot att han/hon/den/det får låna den ibland eller nått ?
Niceness!
jävla bratfråga
Nominee best rolled L`s
quter Du är bara avundsjuk för att du inte har råd med en jetski....
Niceness!
ja verkligen....fuck också.....
Nominee best rolled L`s
quter: ingen tvingade dig till att ens kolla på tråden, väx upp för fan. asexuell_hundvalp: Jag känner ingen som bor nära där vi lägger i båten, jag är 17 år så jag kan inte ta körkort än på ett år.
typ, eller?
får man inte dra släp efter en epatraktor ? eller så får du investera i en fyrhjuling också, det kan du ju garanterat dra en jetski efter.
Niceness!
Köp en röten gammal pickup och bygg jetskiställning på flaket?
Göteborg på låtsas.
asexuell_hundvalp: GENIALISKT, not. hobbs: helt okej om jag hafe haft en, men ganska onödig utgift ändå va?
typ, eller?
mrn. Jo, det är väl det, men jag har svårt att se någon annan lösning som inte är skitjobbig/skitolaglig. Ett alternativ kan ju vara att hänga på ytterligare en kärra bakom båttrailern. Säkert inga problem med vikten, men däremot stabilitet på hela ekipaget, rätt meckigt att manövrera och sen blir nog inte polisen sådär väldans nöjd heller. Ring annars och kolla med första bästa trailerfirma och hör om det finns någon kombo för båt/jetski eller andra färdigutvecklade lösningar?
Göteborg på låtsas.
hobbs: jag har tänkt i dom banorna förut, men vore det inte bättre att bygga ut kärran isåfall? Jag menar en ny treiler kostar ju lika mycket som jetskin och det är ingen valmöjlighet, men borde man inte kunna sätta på två stycken däck bakom de befinsliga och svetsa fästen? är det nån som har lust att hjälpa med med ritningar så är jag väldigt tacksam...
typ, eller?
eller kanske om man bygger en kort kärra som man lägger jetskin på bredden på som man drar efter båtkärran, som man sedan tar bort när man ska ha ner den i sjön? hmm...
typ, eller?
Antingen får herrn köpa en ny trailer,eller så får ni åka två vändor om du nu vill ha den ståendes hemma. Att sätta en trailer efter en trailer kommer inte funka. Jag lovar dig att du inte kommer komma upp med nån smidig lösning.Sorry!
Reputation is the cornerstone of power.
dizza skotern, rolig i 5 min... så har du löst dina problem.
jag ska lösa detta, tro mig, du gör mig bara mer motiverad när du säger så. no way att jag skippar detta grabben.
typ, eller?
Men hur svårt kan det vara ens?! Antingen så stoppar du in jetskin i båten och burnar till vattnet eller så fäller du ner baksätena i bilen och har jetskin i kofferten förutsatt att du har kombi........................................................................
Om jetskin får plats i bilen vet jag inte, däermot i båten får den inte plats och där skulle den vara alldeles för svår att få i och ur.
typ, eller?
Kommer ihåg förut för några år sen när min polare ägde en jetski men hade inte fyllt 18, då hade han den på en liten vagn eller treiler bak på moppen. Det funkade.
"Vill man träffa folk, då ska man gå med i en skytteklubb"
vet att det funkar, har dock ingen moped ;D
typ, eller?
Detta är ingen ghettofråga, jag vet, men vart kan jag vända mig annars? tipsa! Dagens fetaste
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
öh, varför inte följa hobbs råd med ny kärra? finns garanterat kombo-kärra. Sälj eran gammla och sen kommer antagligen du få lägga mellanskillnaden på den nya. Dyra saker leder oftast till dyra lösningar, men, att bygga nått eget amatörmässig skit funkar nog inte, det ända jag tänker då är hur allt kommer gå åt helvete på berget. haha bättre att köra på en ny som är anpassad för båda än något eget hopkok.
Fucks your life up crew Tjabo!
Visst, men hjälp mig att hitta en, och tro mig, min far kan det där med svets.
typ, eller?
Men be din far bygga en vagn eller snör in skiten i kofferen! Varför ens skapa tråden när du ger dig själv svaren?
Gräv en kanal
amen synthare då, fyra bögar och en dator est. 1986
mrn nörd
Nominee best rolled L`s
aggravation: det är ju antagligen dessa valmöjligheter jag har, nu återstår bara hur jag ska bygga kärran, och om det går att få in en jetski i våran bil. Värt att fråga något som redan står i tråden? quter: som jag sa...
typ, eller?
vad? vad sa du? du sa nåt om din 5 meter långa båt eller att du skulle få en jetski eller nåt va? svenne
Nominee best rolled L`s
quter: seriöst, hur gammal är du egentligen? sluta spamma tråden.
typ, eller?
seriöst hur gammal är du?
Nominee best rolled L`s
Men gå till den där marin firman och kolla, nu var det längesen jag hade koll på båtar och sånt men det finns en grym marin firma som kan allt verkligen och hjälper dig garanterat på med allt du behöver veta plus att dom säkerligen byter in din gammla.
Fucks your life up crew Tjabo!
quter: fortfarande, om du läser så står det att jag är 17.
typ, eller?
virtual_sexuality: var finns denna?
typ, eller?
takräcken då? eller skotern kanske är för stor
http://www.kommandot.se/wp/
fiffigt elin, värt att tänka på..
typ, eller?
kor 2 vandor de blir bast sa
Meeen åååh stackars liten, köper man en dyr leksak får man fan lösa problemet själv. Svårt att köpa en flakmoppe max 2000 kr sätt leksaken fram på flaket sen är det bara att brumma iväg. Eller är du för fin för det?
-- Mellanslagsanvändare --
En jetski på en flakmoppe? Inte en sportslig...
om nu båten är fem meter varför inte ha jetskin iiiiiiiiiiiii båten? :(
b0b0b0b0
eller det e ingen sån här fet båt?
b0b0b0b0
äh fuck en jetski. få saker är ju störigare än att ligga på stranden o lyssna på moppepojkarna som bränner runt på sånna, som om du skaffar en får du vara beredd på en jävla massa irritation, på sin höjd kommer dina polare tycka det är lite coolt. dessutom kan dem orsaka massa skada i naturen, skrämmer livet ur sälar bland annat. klart som fan att dem verkar skitroliga att köra men det tyckte man ju om moppar när man var fjorton också eller hur? om du gillar sjön, spara ihop mer pengar o köp en liten motorbåt (eller segelbåt) som du faktiskt kan ha nytta av, dra ut med polare etc. jetskin är ju 100% en leksak som du garanterat kommer tröttna på ganska snabbt. skaffa dig en vindsurfingbräda eller en kajak eller något liknande i sånna fall.
varför i helvete skulle man tröttna på en jetski? har du ens åkt jetski? tänk dig själv va tungt å glida runt i sthlms kanaler ett gäng å raca ^^
Nominee best rolled L`s
Jag åker inte vid badstränder, haha.
typ, eller?
sick boy: Nej, så är inte fallet, och en jetski är inte speciellt dyrt för den delen heller. Var du ghetto nu när du frågade mig och jag var för fin? get outta here...
typ, eller?
Skit i det? Det enda som händer när man köper jetski är att ens kuk krymper. Om du nu prångt ska ha en finns det väl speciella kärror som man kan haka på släpkärror och trailers, en sådan lär ju fungera.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!