I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

College? Hur gör jag?

Övrigt - Blandat

   

2008-07-20 18:51

College? Hur gör jag?

I dagens läge går jag i gymnasiet men har redan tankar om college efter gymnasiet, men har en hel del frågetecken. Prioritering nummer ett är att få spela fotboll i college, kanske t.o.m få ett stipendium, som jag har förstått det så går man på try outs och på så vis blir man vald om man blir bra, ska jag kontakta det colleget jag väljer för mer information?

Vilka college "är bra på fotboll" så att säga men som fortfaranda har en bra akademisk utbildning?

Då jag inte har en aning om vad jag skall syssla med efter min utbildning, vill jag ha en "inrikting" på college som bara breddar och ger fler möjligheter.

Vilka "inriktningar" finns det ?

Som jag förstått det ska man göra SAT för att komma in, vart vänder jag mig för att göra ett sådant här i Sverige?

Då det här fortfarande är i tankestadiet har jag inte allt utklurat och tar gärna emot råd, och ni får gärna berätta hur ni gjorde och hur det är att vara svens student i USA. Hur har finansierar ni allt och är det lätt att få jobb i sateterna?

Råd tas emot med öppna famnar, Vill ni ha mer information så ställ frågor i tråden.