I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Buhu jag har haft inbrott

Övrigt - Blandat

   

2008-07-20 14:57

Buhu jag har haft inbrott

Här är min snyfthistoria.
I måndags jobbade jag som vanligt och när jag kommer hem ser jag brytmärken på dörren, inga stora så jag tänker "chill" men innanför dörren väntar en lapp från polisen, "du har haft inbrott ring 11414", jaha, går vidare in i lägenheten och där är fönstret pajjat, balkongdörren i två delar och min laptop är borta. Jag bor på bottenvåning. Jag får tag i polisen som är en nonchalant jävel. Han förklarar att dom vet precis vilka som gjort det men kan inte göra något förrän de fått husransakan osv. Vilket givetvis betyder att datorn är borta i kina vid den tiden.
På min dator har jag massa privata bilder, massa saker angående mitt företag osv. Riktigt obehagligt med andra ord. Polisen har inte hört av sig sen jag ringde dom, ingen uppdatering ingenting.
Dom har precis tvättat husfasaderna och det är snubben som tvättade som är inblandad. Han har varit inne och kikat in i alla lägenheter. Han har fått sparken men mer än så har inte hänt. Jag ska vänta till vecka 33 innnan jag får fönstret utbytt, nu är det bara nån securitasskit som sitter över hålet. Samma med balkongdörren.

Jag fick erbjudande om brottsofferjouren(eller vad fan han kallade det) av polisen men jag var i läget inte så brydd av det hela. Vilket jag antar var lite chock eller något. (jag har inte fett med cash och det här är tragedi för plånboken). Men sen har jag inte kunnat sova, jag vaknar stup i kvarten och tittar ut genom fönstret för att kolla om det är någon där. Min granne kommer över minst en gång varje kväll för att kika till mig och varje gång jag ser någon utanför så skriker jag. Nu har jag varit hos min pappa i tre dagar och lyckats sova två nätter, men i natt så drömde jag massa skit om inbrott osv så har inte lyckats sova i natt, (jag ska hem idag).

Vad gör brottsofferjouren? jag menar, vad kan det hjälpa egentligen att prata med dom? det tar ju inte direkt bort chansen att dom kan komma tillbaka? och varför skulle dom komma tillbaka, JO mitt x har haft inbrott två gånger i rad av samma folk. När dom köpt nya saker så kom dom tillbaka. och eftersom grisfittorna är så jävla sega med att agera så kan ju det hända.

Jaja, nuff said om det, vad har ni för erfarenheter? tips osv är väldigt välkommet.