I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Otilåten Kreditupplysnig

Övrigt - Blandat

2008-07-18 18:18

Otilåten Kreditupplysnig

Det är så här att jag har stårr i en bostadskö sens några månader tillbaka..jag har inte fått några erbjudande än... Iallfall, idag när jag kom hem så hadde ett kredit upplysnings bolag sickat ett papper till mig i uppdrag av den här bostadsförmedligen som jag står i kö hos...Det stod allt om mig och min ekonomi om jag hadde skulder osv....Jag blav förbannad eftersom dom begär kreditupp lysning om mig utan att ens fråga mig, dom tog friheten och började snoka i mina bizz....Får dom verkligen göra så, jag känner att mitt privat liv e fett kränkt....Vad säger ni ??

Are u mad cuz u can do that ?

2008-07-18 18:21
det där är väl i princip fritt fram för vem som jelst i sverige så det är väl inte så mycket att snacka om.. det är offentliga uppgifter.. bara att beställa ut på vem som helst typ..

bara att svälja skiten.. sedan kan man ju disskutera hur ok det är egentligen, menrent juridiskt så har du inget att säga till om tror jag..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-18 18:23
precis, offentliga handlingar och du har inget att säga till om, capish ställ dig i ledet!
Japp! jag är en trollkarl!

2008-07-18 18:23
I de allra flesta bostadsköer så står det med i avtalet att man ger dem rätt att göra kreditupplysning...
Delam tange barat

2008-07-18 21:08
Inte direkt så att det kommer skada dig heller mot andra banker och liknande i framtiden, sådana kreditupplysningar som kommer från bostadsköer och liknande är inte ett dugg riskabla för dina framtida lån, osv...
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!

2008-07-18 22:21
Ömn, jag kan gå in o göra kreditupplysning på dig nu om jag har ditt namn så..
Om vi bara slutade upp med att försöka bli lyckliga, skulle vi få en väldigt massa tid över till annat!

2008-07-18 23:17
Det är ok för dem att göra så. Lite fult om de inte skrivit så i avtalet men kom igen mannen. Det är inget ovanligt att det görs idag.
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor