Konstiga föremål i maten!
Jag skulle precis sätta mig ned och äta Felix's chili con carne då jag hittar ett cylinderformat föremål i maten. Jag plockar upp den och går till köket där jag sköljer av den för att lättare kunna undersöka och fastslå vad det är för något. Efter en liten stund har jag fått delen "ren" och fri från all sås och annat kött och upptäcker att den liknar en liten ådra av något slag. Den är ihålig, cirka 1 centimeter lång och en halv centimeter i diameter med ganska tjocka "väggar". Det sticker ut en mindre "gren" ur mitten av föremålet, vilket ytterligare förstärker mina misstankar om en blodådra av något slag. Även denna är ihålig. Visst är jag medveten om att jag äter ett dött djur, men det känns lite läskigt att en så pass stor del av något annat än kött kommer med i maten. Är det någon ide att ens klaga över detta eller får man acceptera att delar likt dessa kommer med? Det är ju inte direkt ett människoöra eller något sådant. Har ni varit med om något liknande?
when Im first you dont go next myspace.com/askinovic
Maskinen grindade väl inte upp den ordentligt, resten har du redan ätit upp, är min gissning. :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det låter ju lugnande:) Nu har jag iaf lagt undan "ådran" i säkert förvar och ska avnjuta min mat... hoppas jag hittar någon annan rolig del på vägen..
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic
skickar du in biten till felix och förklarar vad som har hänt så är de nog snälla och ger dig något :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
kan du äta vidare ur samma portion när du hittat något sånt i maten?;S
((MAAD))
davve_d: Självklart. Som sagt, det är ju inte direkt ett människoöra.. dessutom lär jag inte avlida:)
jag klarar inte av att äta vidare maten om jag hittar nå, ett ben i en kykklingsallad och jag ger upp, ett hårstrå i maten och jag kan inte äta mer, kanske fjantigt... men om dom bommar sånna saker så finns det ju inga garantier vad som kommer i nästa tugga =)
((MAAD))
davve_d: men OKEJ DÅ!! JAG VAR HUNGRIG!!!.. kunde inte hejda mig.. :/ haha, nejdå.. men det är ju knappast farligt:)
Ring Aftonbladet direkt!
jagvillocksåhaenblog.com
på löpsedeln imorn; "FELIX TVINGADE DANIEL ÄTA INÄLVOR"
Har fått en nagel på en pizza en gång.. det var rätt vidrigt!
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
å fy fan så nasty ;S
((MAAD))
sånt är ju mer eller mindre det vidrigaste man kan få i maten. segt som fan är det om man biter i det och ser förjävligt ut. brosk är förjävligt också... urk. har aldrig fått något speciellt i maten, äckligaste jag kan komma på är skolans kalops, fullt med fett och ådror i det köttet, slutade med att man bara åt ris med sås. fyfan.
Opinions are like rap careers, everybody's got one.
Fått en tand i pizzan,
För var dag blir det bättre, men bra lär det aldrig bli
Producent
2008-07-13 16:22
jag fick en pirog med en massa hårstrån i, jag skrev in till dom och fick 75kr att handla Dafgårdsvaror för :)
Skönt att det finns de som råkat ut för värre saker än mig. Jag fick ju iaf en inälva... :)
jag hade en tandpetare i min findus matlåda :(
Rädda en ko, ät en vegetarian!
Jag har fått en ca 1cm bred plastbit i ett fullkorns bröd... Skrev till företaget men fick inget svar...
2GC - 2 Gram Cannabis 2MA - 2 Much Alcohol
klaga kan du alltid göra men tror inte du får nåt eftersom det inte var sån jättegrej men klaga och försöka går ju ;P
www.samyprod.com
Jag skrev till Felix och berättade vad som hänt. Får väl se vad som händer. Förhoppningsvis är de villiga att sponsra mig med mat ett tag... :)
Producent
2008-07-13 23:21
tror du kommer få någon/några checkar att köpa varor från felix för.
Det där är så äckligt att jag känner mig spyfärdig. Sluta äta kött för fan!!!!
Toastare
2008-07-14 00:55
Kött är gott, så länge de maler ner det ordentligt om de ska ha med massa skröffs. En gång när jag köpt leverpastej var den full med svinborst. Stora svarta stela, svinäckligt (höhö) Skickade mail till scan och fick värdecheckar.
Jag skyller allt på Emma!
Gott? Ja, okej. Men kom igen. Ådror och svinborst?!
Toastare
2008-07-14 01:02
aniii, det hör ju inte till vanligheterna. Inte svinborstet. Man vet ju att korv, chickenbits etc. innehåller massa härliga delar. Men det är ju bra att man använder så mycket man kan av djuret. Det smakar fortfarande gott. men det är en annan diskussion, alla tycker vi olika.
Jag skyller allt på Emma!
jag har hittat ett tuggummi i min öl en gång :(
Jag fick en träbit i maten på en restaurang en gång, den var sjukt god att suga på. Massa olika smaker. Åt upp hälften av maten, visade den utsugna träbiten och fick ny mat.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare. Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
jag fick en levande lite larv i en burk med euroshopper majs. det var grymt äckligt + att jag upptäckte det när jag redan hällt majsen över min tacotallrik, så det blev till att slänga. fick 125 kr i checkar på ica som plåster på såren.
Sofia är en ärkeaktivist å i hjärtat en sann anarkist www.fittforcefive.wordpress.com
aniii: Det är äckligt att äta djurceller, men växtceller går bättre? Varför? Vilken är den stora skillnaden?
askin, är du seriös eller? ingen skillnad på djur och växter? blod, ben, en hjärna så dom uppfattar olika saker som smärta stress och glädje?
((MAAD))
davve_d: Och hur vet du att växter inte har känslor? Allt består i grunden av samma saker, så jag förstår inte riktigt hysterin kring att inte äta kött...
fick ett plåster i min Grandiosapizza en gång.. som tur var tog min lillasyster sista biten där den låg :)
Nu när jag tänker efter var det inte särskilt längesen jag råkade ut för en liknande sak. Jag och ett par vänner var på en pizzeria för en månad sedan och skulle käka då min kompis flickvän hittade en skruv i maten. Hon gick genast och klagade och fick cirka dubbla pengar tillbaka samt en kycklingsallad med SKRUVmakaroner, haha...
Kanske inte helt on topic men jag köpte rödspätta en gång på hemköp, all fisk i påsen var möglig fast det var frysvara, antagligen hade nån leverans fått problem med kylningen och risken är ju stor att alla påsar var förstörda, dvs tinat, möglat och sen fryst. De var sjukt tacksamma för att jag sagt till om det. Fick en semla.
askin, orkar inte förklara biologi för dig, men om inte du fattar skillnaden mellan att äta en frukt eller en ko så är du ju fan bara trög, trögare, trögast.
((MAAD))
davve_d: Du behöver inte förklara för mig, har pluggat en hel del biologi i mina dagar.. :) Jag förstår många tankar bakom att välja bort kött.. men att det skulle vara "äckligare" än något annat tycker jag är lite... korkat...
Man får räkna med att få skit i sin mat. Äter man färdigmat så har ju allt färdats omkring på olika rullband och då är det inte konstigt att det hamnar diverse plastbitar och skruvar i maten. Sen får man inte glömma den mänskliga aspekten i ekvationen och det faktum att många tycker att det är skoj att krydda maten med kroppsvätskor eller annat skräp. Även om just den maträtt du äter inte har stött på en sån människa kan fortfarande hår, saliv, naglar, mjäll och jag vet inte vad hamna i maten av misstag. Och såklart kommer larver, maskar och småkryp hänga med grönsaker i tid och otid. Men vafan, allt blir ändå brunt när det kommer ut.
Redline!
Jag fick också sett en blodådra i en köttbit nyligen! jag blev sjukt äcklad och kunde inte äta mer. :(
Nu har jag fått svar. De skulle skicka mig ett frankerat kuvert att skicka ådran i, samt bäst före-datum på burken. Jag skulle senare få en utredning om det inträffade skickad till mig. Något snack om ersättning fanns dock inte med i mailet.. .. men hoppet lever kvar! :)
Hehe fifan assa.. har jobbat pa ett stalle som gor pastasallader panpizzor och smorgas tartor osv.. fifan det ar skabbigt som fan assa.. min arbetskompis som kokade pastan markte efter att han hade kokat ett kok (ca 800kg) att det va en kokad ratta dar i, det va bara att slanga rattan o packa pastan=) om jag bodde i Norrkoping eller Stockholm skulle jag undvika san mat=) iofs lar det va samma skit pa alla liknande stallen
Dina onödiga handlingar gjorde mina handlingar onödiga. Det jag gjorde blev onödigt i onödan och det är inte mitt fel att det blev mitt fel till slut!
pastan lär ju inte ha smakar särskilt bra? Dessutom finns det väl risk för sjukdomar osv? Hur kunde han packa pastan efter en sådan händelse? Vad sa chefen?
Käkade majskolv en gång, när jag vände på den så va de en larv i den, sen dess så sitter ja alltid och kollar igenom majskolven flera gånger innan jag äter.
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
Askin P21 Jag vet inte han smaka nog inte pa den. hade inte jag gjort iaf=) Det ar nog nemas problemas nar det galler sjukdommar. dom flesta bakterier dor vall vid 100 grader? Hehe javligt sjukt jag vet, men jag hade fan gjort samma sak, det ar riktigt omstandigt om man ska slanga all pasta och koka nytt istallet. Chefen sa ingenting han sag det inte, men om han hade sett det sa tror jag han hade sagt at han att packa den, dom gjorde ratt mycket sant.
Dina onödiga handlingar gjorde mina handlingar onödiga. Det jag gjorde blev onödigt i onödan och det är inte mitt fel att det blev mitt fel till slut!
OlleBalle: Vad var det för företag du jobbade för?
Askin: De flesta företag gör så. Restauranger också. Har du hört om 10 sekunders regeln t.ex.?
Redline!
HAHAHA TVINGADE HAHAHH! bra ;:D
En bekant till mig hittade ett rakblad i sin pizza när han käkade på en ganska så känd pizzeria i V-ås för ett halv år sen typ, blev ganska stor uppståndelse över det hela. Och för några år sedan var det väl någon som hade hittat en skorpion i Felix snabbmakaroner kartong har jag för mig... juuummyyyy :)
Suck on my chocolate salty balls
Dr.Octagon: Nej, jag har inte hört talas om någon tio sekundersregel. Förklara gärna!:)
Askin: Jag tror det är 10, men inte säker. Hursomhelst, om någon tappar nåt på golvet så kan man fortfarande servera det om det inte legat längre än tio sekunder.
Redline!
Dr.Octagon: Jag tror den heter 3 sekundersregeln och de har testat den på mythbusters.. har för mig att det var sant