I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Göra i Prag? (INTE familjeresa)

Övrigt - Blandat

2008-07-06 21:06

Göra i Prag? (INTE familjeresa)

Såå... jag + lägenhetskompis impulsåker till Prag i slutet av månaden. Vi ska vara där en vecka och har rätt så begränsad budget. Min reskamrat var i stan för ett par-tre år sedan och har en hyfsad uppfattning av vad som måste ses och sådär, men jag är fortfarande på jakt efter schyssta tips.

Vad (förutom det uppenbara) måste ses, vilka barer måste besökas, hur kul kan man ha utan att komma hem tvärpank?
Och en liten fråga förmedlad från lägenhetskompisen: var hittar man bra vegetariskt käk?

(Mods etc.: jag är medveten om att det finns en sökfunktion och att den säkert kan ge svar, men jag försökte och tro mig, jag hittade inte ett skvatt.)

This is how we do in the XR2

myspace.com/birchstreetproject

2008-07-07 15:20
En bra vegetarisk restaurang som mot småtimmarna blir en ännu bättre klubb är http://Radost FX.

2008-07-08 11:49
EN VIKTIG SAK DU MÅSTE VETA!!!!

TA INTE, TA INTE TAXI BILARNA som står på Vaslavplatsen!

De använder ingen mätare och de kan ta hur mycket som helst, klantiga jag tog en sådan en dag o blev av med större delen av den dagens pengar ^^/

Du måste definitivt kolla in Gammla slottet, extremt vackert och stort.
Finns en gigantisk kyrka där, men de är svårt o komma in eftersom hundratals personer försöker komma in sammtidigt (extremt trångt), Svenska ambassaden ligger i slottet där :D

De finns en trevlig restaurang, man kan äta både ute och inne, rekomenderar ute om de är varmt.
De ligger bredvid kyrkans vänstra sida (om man står mot dess ingång).

På vägen mot slottet finns en känd bro (kanye west spelade in sin musikvideo där för diamons of sierra leone, finns en massa målare där.
Internet kafèt är billigt, ölen är billigt och maten är billigt.

Kanske så träffar du på en hollywood skådis där, de stora filmbolagen älskar att spela in filmer i Prag.

De finns "kinestaxi" vanliga tjecker som cyklar snabbt fram (de taxina är värdast att transportera sig fram genom innerstaden jämfört med vanliga taxisar!

B.t.w. kolla in tortyrmuseet, värt o kolla in prags medeltids historia.

En av världens vackraste städer som jag varit i.

Hoppas detta hjälpte :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-09 22:03
Glöm inte bort sexleksaksmuseet. Bästa skiten.
Can't break necks in boxes

2008-07-11 10:11

Det finns gott om vegetariska restauranger i Prag. Vi åt jättegott och jättebilligt när vi var där. Kolla in happycows lista. Google.

2008-07-12 13:59
Ni måste besöka strippklubben "Paradise". Haha sinnessjukt snygga brudar som klänger på dig. Jag o min dude dödade några kalla där inne. Riktigt nice.

Håller med ovanstående skribent. Prag är fan den bästa staden i Europa. Ruskigt fint, billigt o vackra kvinnor.

ENJOYERS.
RATED R!

2008-07-14 18:11
Gå till en strippklubb som heter Nancy, när jag var där för några år sen kostade det 50 spänn i inträde och då ingick två stora starköl också :)

Och sen måste du gå till Ufleku och dricka ölen som serveras där, godaste ölen jag någonsin har druckit
http://duckdown82.tumblr.com/

2008-07-16 08:23
ska du inte spendera pengar på överpriser ska du skita ett stort stycke i strippklubbar. du missar kanske lite brudar men du missar också tokdryga engelsmän. finns ett ok kommunistmuseum med studentrabbat och några trevliga parker. förutom pubbesök är det värt att åka ut en bit utanför stadskärnan och käka samt att kolla på hur det funkar på riktigt i prag och inte bara turistcrap. finns en del schyssta svartklubbar lite längre ut som serverar riktigt billig öl, 3-5 sek (för 2 år sen).

favoritpuben i stan är Chili som ligger på en bakgata från stora torget. grymt trevlig personal på en lite mindre pub med lite alternativ musik och cool inredning.

sen finns det en hel del andra uteställen som är bra. vill du köpa röka eller sånt så gör det inte av afrikanerna på torget som bara luras hela tiden. sncka med bartendrar och sånt folk istället!

2008-07-18 13:30
går man fram till brudarna där borta och frågar om de vill följa med hem på kaffe, så följder de gärna med för att de betyder nåt helt annat.
Brudar där borta har en anna syn på sex än vad feminiskvinnor o tjejer här i sverige har.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-18 15:27
Glöm inte att se upp för ficktjuvar och bakgator...
A historian is a prophet in reverse

2008-07-23 10:16
Ska finnas en nattclub utanför prag (kommer inte ihåg vad staden/byn hette, men kan kolla upp det om du är intresserad) där inredningen, instalationer och konstverk är gjorda av skrot. Jag har inte varit där, men har sett häftiga bilder =)
När man ser ljuset i tunneln är det oftast tåget som kommer

2008-07-23 20:42
Later som ett schysst ställe, ska nog dit i helgen.

2008-07-30 10:20
Några andra tips än strippklubbar? Ska också till Prag nu... har en fet guidebok med mig men det är alltid kul med lite personliga tips.
"Not fuck myself in the head with stupid men"

2008-07-30 10:44
Hehe ska själv till Prag i slutet av aug och försöker hitta på lite shizznit att göra.

Funderar på att ta en runda i Staropramens bryggeri, det måste dock förbokas och kostar en okänd summa.

Finns också en del butiker att checka ut, bara googla lite. Om du åker innan 22a så kan du ju ta tåget till Hradec Kralove och gå på Hip Hop Kemp för 300 spänn.
Why the fuck can't emcees emcee no more?

2008-07-30 12:09
Det är hur grymt som helst att bara vandra runt i nan av dom helt stört fina parkerna och och titta pa slottet/staden. Om man vill utforska gamla delen av stan sa behöver man ett bra tag pa sig.

2008-07-30 12:22
Jag ska försöka se allt sevärt i Prag... tror ni man klarar det på 9 dagar? Slottet är numero uno.

Missar tyvärr Hiphop Kemp men vafan, finns säkert nått ballt när jag är där.
"Not fuck myself in the head with stupid men"

2008-08-05 01:13
Dra upp till Kafkas hus och titta, oerhørt fin vy ut øver staden dær uppe vid slottet!
Käft då.

2008-08-11 11:03
På Queens Hiphop Shop (stenkast från Hlavní nádraží metron) kan man köpa shyssta sneakers och även plocka upp flyers för bra klubbar, konserter osv.