I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Styrketräning fyfan!

Övrigt - Blandat

2008-07-05 01:12

Styrketräning fyfan!

Jag är en soffpotatis i guess men alltså jag fattar inte hur så många kan styrketräna..
dels är det sjukt jävla dyrt och sen är det jävligt jobbigt!
Jag tycker det ska bli gratis helt ärligt!!
Jag menar, varför är det gratis att tex låna böcker på bibloteket, det måste väl författarna förlora som fan på även om bibloteken köper in böckerna för en viss summa!
Istället för att en del av skattepengarna ska gå till biblotikariena kan det gå till de som jobbar på gym tycker jag..
då skulle fler börja träna o alla skulle få en bättre hälsa!
Jag vägrar betala runt 2000 om året för något som är riktigt jobbigt och tar massa tid av min fritid!
Nu kommer alla säga jag är drygast på whoa känns det som

Jag ligger i soffan och dricker min vodka //
Tills den är borta och spliffen har slocknat //

2008-07-05 01:13
eller så går man ut och springer i naturen, det är gratis. staten kan spara sina pengar.. till bibliotek
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffare

2008-07-05 01:15
Trixer P18

Haha, ut och spring med dig :)
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Skivsamlare

2008-07-05 01:17
saxat från tråden "vilka är dina hobbys?"

Trixer:

hiphop - skriva och lyssna
droger - =)
poker - cash cash cash :D
whoa.nu - =)

Du menar att du kan lägga ut pengar på att sabba kroppen, men inte på att göra den gott? :)
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

Skivsamlare

2008-07-05 01:18
f.ö. håller jag med om att det är dyrt, men jag jobbar i receptionen på ett gym, så jag tränar for free >:E inte för att jag tränar så mkt men :P
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2008-07-05 01:22
Är det här någon sorts fyllosofi?

Biblioteken har gratis utlåning av främst en anledning; bildning av folket. Det är viktigt att böcker ska finnas tillgängliga för ALLA. Bildning är även viktigt för demokratin osv osv.

Att gymma är en lyx. Det finns många andra sätt som är gratis för att komma i form. Den simplaste formen är nog att promenera.

Jag tycker det här är löjligt.

Delam tange barat

2008-07-05 03:05
Word rachel.

2008-07-05 03:34
Gör lite pushups och skit. Ta en telefonkatalog och bär .. promenera, spring :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-05 03:54
Jag ser det såhär.

I och med att jag är rätt snål av mig (inte mot vänner, men mer att jag vill ha ut pengarna ur saker och ting)
Pengarna jag lägger ner i ett gymkort skulle ge mig motivation som fan att använda det.

"jag är för snål för att inte använda det"

2008-07-05 04:15
Din grinpelle! klart du får betala om du vill träna!

2008-07-05 04:52
jo de e dyrt:/ men ja hade ett tag en personlig tränare, då vare hård träning! oxå gratis för mig^^ men sen efter en flyttning kunde ja inte ha kvar honom, mkt pgr av soc som gav mig honom för att ja skulle göra annat om dagarna än dumheter,men ja vart en bättre människa,

men gör som mig lägg ut ett par tusen på multigym o hantlar, stång, osv halva mitt rum e ett gym! o jo de e segt att bygga, men mest hänger det på syket! gäller att orka, fasnade ett par månder för wow!!!!! shiiet säger ja bah O.o men har slutat!! men man fick slöhet,trötthet,seghet,tjurighet, totalt dålig hälsa av det^^ så har börjat gyma igen o plus käkar gainer=)

aja hade great(Y)

ska man börja spela lite wow nu då?
vart jävla sugen, hah joking^^¨

2008-07-05 09:15
Min träning är att rulla och försöka få min höger arm att komma till munnen sen håller jag andan i 5 sekunder
2GC - 2 Gram Cannabis
2MA - 2 Much Alcohol

2008-07-05 11:56
d kostar ju en del men de e värt de.. jobbigt för mig nu när terminen startar 1600 för thaiboxning o lika mkt för gym.. sponsra mig me stålars nu
www.myspace.com/spydaprod
largemoney ent.

2008-07-05 11:57
Jag har sagt det as länge, ska börja träna snart, kronisk lathet..
fullfjädrad när jag kickat en gås..

Lyricist

2008-07-05 12:25
Styrketräning är nice ju! Visst är 2k en del pengar, men det är värt det. Gratisgym skulle säkert bara blivit överbefolkat och oseriöst.

2008-07-05 12:32
ska börja Styrketräning kostar 1600 kr ett år men det ligger på ett badhus så man kan simma också det va länge sedan ja tränade har blivit klenare och fetare hahahhahah

2008-07-05 13:58
jag köpte ett gymkort medans jag e i sverige över sommarn, känns bara så hemskt at vara oaktiv. när man betalar för det känns det ju också som om man verkligen måste gå. det är en värd investering tycker jag. visst det kosta ca 800 kr men då tänkte jag på hur mycke jag vanligtvis skulle lägga på fest och sprit under en sommar, o de skulle nog vara mer än så. så jag valde helt enkelt bort sprit (umm.... för det mesta då alltså...) eftersom d kostar som fan o e bara jobbigt att vakna o känna sej piss
www.myspace.com/youngivy<br>
tro mej, jag är skitduktig på att rappa

2008-07-05 13:59
På vilket sätt är det dyrt att TRÄNA???..

Att skaffa ett gymkort behöver inte betyda att du ska köpa de på friskis och svettis eller sat(t)s .

Det finns massa ställen som är dubbelt så billiga och lika bra om inte bättre, då jag anser att vikterna är otroligt olika på ett "populärt gym" med ett "mindre populärt gym" ..

Sen om du pratar KOST så är det dyrt det kan ja hålla med om.. Speciellt för dom personerna som vill GÅ UPP I VIKT, eller bygga på sig MUSKELMASSA. ..

Men annars är det inte speciellt dyrt. Det handlar om ORK, du kommer inte ångra dig att du började träna den dagen du börjar se resultat tro mig .. det e skit roigt att se att man byggt på sig något eller tappat i vikt, vad man än är ute efter..
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.

2008-07-05 14:35
2000 :- Om året e väl fan inte dyrt!

166 :- i månaden och du får använda allt du vill när du vill!

Slut klaga!
www.samyprod.com

2008-07-05 14:47
Rachel
jag förstår inte din tankegång riktigt. så eftersom att gymmande i nuläget är en "lyx" (vilket i sin tur rimligtvis innebär att många väljer bort det även om det inte är så fasligt dyrt på många håll) så ska det förbli så?

jag tycker att statligt finansierade gym där man kan träna gratis låter som en alldeles utmärkt idé...naturligtvis kan man träna på andra sätt men det är inte poängen, man kan också läsa annat än låneböcker från biblioteket. det handlar ju om vad folk faktiskt gör/skulle göra, inte vad dom KAN göra.

i istanbul hade dom offentliga gym lite här och där längs olika promenadstråk där det fanns diverse robust byggda grejer att träna på. lite som en lekpark för vuxna. förutsatt att svenska folket kan sluta bete sig som as på fyllan (och ge sig fan på att slå sönder utrustningen) så skulle det vara en bra idé att införa även i sverige...

2008-07-05 16:34
Idén med gratisgym är väl inte helt fel... Men det är inte helt fel med gratiskläder som ser likadanna ut heller som staten kan subventionera till hela folket... Kanske nån grå-blå rock av nått slag vore cool...

2008-07-05 16:44
Demento P22

förutsatt att svenska folket kan sluta bete sig som as på fyllan (och ge sig fan på att slå sönder utrustningen)

thats the hard part right there... hahha. tror fan att 80% av dom jag ser på gym e där för att kunna spänna sej extra på fyllan. hahaha.

2008-07-05 16:54
Väldigt många arbeten erbjuder friskvårdsbidrag på ca 2000 per år.. på vårat kneg behöver man bara knalla in med ett kvitto så står firman för gymkortet upp till denna summa.. Så jävla dyrt e det inte. Men visst, jag är en lat jävel med.. och gillar inte kukmätartävlingarna som pågår på de flesta gymmen. Jag håller mig till terrängspåret i skogen runt knuten.
mama said knock you out

2008-07-05 17:16
Styrketräning är underbart. Det gäller bara att hitta ett seriöst gym där inte inte är så mycket snoppmätartävling och jakt på prestige. Där jag tränar brukar vi hjälpa varann i stället för att tävla i vem som bänkar mest. Det blir ju bättre resultat då också. Ger man sig på att köra lika tungt som nån biff som hållit på i tre år är man dum i huvudet, det kommer inte ge nånting. Samma sak om en sån beter sig överlägset mot nån nybörjare.
Vatten är ett farligt gift, vilket omger Visby stift

2008-07-05 17:21
Allt gott i livet kostar :)

2008-07-05 18:36
Trixer P18: Här är något för dig, se och lär.

2008-07-05 18:37
http://youtube.com/v/kDCxH88-9X8

Ville inte funka, kolla länken.

2008-07-05 19:18
äh gym är jobbigt, därdör jag har köpt en bänkpress att ha hemma.
Även om jag är tanig av mig, så är jag nog den killen som absolut inte drar av nå vikter från stången efter leffes pass med 200kg. Man kan ju inte banga liksom
work some magic

2008-07-05 20:46
Det är ju det urskönt att komma hem en fredag efter ett stenhårt pass på gymmet!
 DIF!

2008-07-05 23:16
hiccory P23
och vad skulle likheten mellan dessa saker vara förutom att dom båda är statligt subventionerade? hade du någon som helst poäng?

2008-07-06 00:21
Samy05:
Man betalar ju inte 166 kr i månaden utan man betalar 2000 direkt, och det är ganska dyrt när man går i skolan och får 1050 kr i månaden och inte ett öre på sommarn.

qualibri:
kan inte kopiera, då kopieras hela sidan, så du får fixa länken:P
Jag ligger i soffan och dricker min vodka //
Tills den är borta och spliffen har slocknat //

2008-07-06 00:35

2008-07-06 10:32
fråga mamma ifall hon kan betala yo
 Haters gon' hate...

2008-07-06 12:38
Demento...

Hehe, poängen är väl just när man börjar tycka att allt saker o ting ska va gratis o jämför gym med biblotek så kan vi väl lika gärna dra in kläder i ressonemanget också...

2008-07-06 13:04
bob P20 så sant

2008-07-06 15:48
Styrketräning är sjukt kul.

Btw lixom..
your bitches ain't nothing compare to meeeee

2008-07-06 17:54
Köp ett par hantlar och kolla upp övningar på nätet du kan göra hemma. Sen om du vill träna kondition också så kan man ju alltid springa eller cykla var som helst! Behöver inte kosta mer än typ 200 spänn och lite av din tid.
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2008-07-06 20:28
2000 per år? närmare 5000.....
eruduuuja

2008-07-06 22:49
det här va typ det lamaste jag hört på 1 tag.
RATED R!

2008-07-07 04:24
hiccory P23
ja...tycker man att tandvården ska vara gratis så kan man lika gärna tycka att staten ska ge varje medborgare en gratis ponny. give me a break...

2008-07-07 07:04
Hejsan alla vill nån spela MONOPOL med mig?....
2GC - 2 Gram Cannabis
2MA - 2 Much Alcohol

2008-07-07 16:42
Ju mer min pojkvän tränar, desto mer anti blir jag och håller allt hårdare om min chipspåse. Svettas är så sjukt jobbigt, och att bli trött är ju rena helvetet. Sedan om jag, till följd av min lathet, får en vacker putmage så kan jag stå ut med det.

Och förresten, det är ju därför gud uppfann fettsugningen.
(det där var itne vidare värst seriöst)
My heart lives in my vagina.

2008-07-07 17:56
De finns ju en massa smågym som inte kostar lika mycket, kolla runt så hittar du säkert något billigt, träna ute i naturen först.

2008-07-07 18:28
asså man behöver ju faktiskt inte gå på gym för att kunna träna, det räcker med en hantel och lite kreativitet så kan man träna hemma liksom.
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2008-07-07 19:14
tur att gud uppfann fettsugningen (det där va inte vidare värst seriöst).
RATED R!

2008-07-07 19:29

Jag finner det väldigt stimulerande att träna, ger mig en endorfin-kick och får mig alltid att känna mig väldigt harmonisk efteråt. Sedan skadar det ju inte att man får starkare kropp av det!

2008-07-07 20:05
Choklad påverkar också utsöndringen av endorfiner i kroppen, så därför är det ju väldigt praktiskt att jag ersatte min minimala träning med maximal mängd choklad.
My heart lives in my vagina.

2008-07-07 20:19
författaren/förlaget får pengar per uthyrningstillfälle enligt en tjejkompis till mig som skrivit en bok ...

OBS jag uppmanar ej till brott !! OBS

2008-07-10 03:03
Det är riktigt skönt att träna men dyrt, ja. där jag tränar varje dag kostar det 450:- i månaden,..

2008-07-10 07:53
Ryss 5or någon?
2GC - 2 Gram Cannabis
2MA - 2 Much Alcohol

2008-07-10 10:47
Th1ef X18: Hehe bra där, allt för att få kickarna! Själv är jag less på choklad. :/