I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

internetgirot.se, säkert eller osäkert?

Övrigt - Blandat

   
Skivsamlare

2008-07-04 22:56

internetgirot.se, säkert eller osäkert?

Jag tänkte sälja iväg mitt Playstation 3 till en kille som bor i Ystad. Han vägrar betala i förskott (förståeligt då det rör sig om ganska mycket pengar), så han har sagt att han vill använda internetgirot.se som lösning.

Jag har använt det en gång förut, för ganska länge sedan när jag skulle sälja en videokamera. Det fungerade bra, men jag förstod inte riktigt vad det hela handlade om då, haha. Men nu efteråt kom jag på en sak;

Om jag som säljare sätter en summa pengar som köparen ska betala, han betalar, jag får ett mail om att han betalat och att pengarna nu finns hos internetgirot, jag skickar varan till köparen och han hämtar ut den från posten. Jaha, sen då? Då måste han ju godkänna varan för att jag ska få mina pengar, men om han inte godkänner varan då? nu när han redan tagit ut den och packat upp den för att kolla på den.

Vad har jag som säljare att säga då, om han påstår att han skickat tillbaka varan och då får sina pengar tillbaka? Eller måste jag också godkänna ngt då?:P Det var ngt år sedan jag sålde min kamera där så jag kommer inte alls ihåg, men jag kommer ihåg att jag var orolig för att detta kunde ha hänt, efter jag hade sålt den.

Ngn som använt sig av tjänsten och förstår det hela bättre än mig+ Hjälp skulle vara väldigt tackasamt.

Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss