I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Databeroende

Övrigt - Blandat

2008-06-22 23:45

Databeroende

Vad jag än gör så längtar jag hem till mitt stökiga rum och min sega jävla dator, skitjobbigt!
Jag gör heller inget speciellt vid den te.x sitter på msn, lyssnar på skräpmusik och glider runt på diverse internetforum å tankar film. Vad ger det lixom?

Film är ju kul å se, men prioritera att sitta vid MSN hemma en kväll när ens alla polare gör annat är ju bara sjukt.. det är en slags tvångstanke som jag inte kan bli av med!

Hjäääälp?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-22 23:47
koppla ur datorn, nått sånt drastiskt!
jag råkade hälla vatten över min laptop, så jag va utan egen dator i 3 månader, de va sjukt skönt, använde msn ibland och internet var mest för att göra bankärenden.

2008-06-22 23:52
Var datorberoende ett långt tag, främst pga Counter-Strike. Hade dock ett för starkt begär till datorn för att kunna dra ur sladden själv, men som en skänk från ovan så pajade datorn (av en ännu okän anledning), och det vart min "räddning".

En del vet jag har gått hos psykologer för att bli av med datorberoenden, men den vägen är mer utdragen och är dessutom inte säker till 100% att det faktiskt fungerar. Men mer drastiska lösningar, som att bara dra ur kabeln och be någon familjemedlem gömma den under vissa tider på dygnet hjälper snabbare, och ger oftast snabba och positiva resultat.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-23 00:57
min dator är trasig så därför sitter jag på min mor & fars fin fina 800mhz som inte är kapabel till någonting.
ska väl inte kalla mig beroende men visst har man sug efter att sitta och tomsurfa samt spela.
hade det inte varit så att jag skulle flytta till spanien om två veckor så skulle en ny en redan vara på väg hem med posten, men behöver dom pengarna till något viktigare.
och någon ny lär jag inte ha råd och investera i dom första månaderna.

hursomhelst kommer jag jobba vid en dator i 6timmar 5dagar i veckan så kommer inte känna något större sug antar jag.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2008-06-23 05:25
Var i indonesien i 5 månader, och då kan jag säga att jag var internet sugen.(dvs en snabbt internet)
Men har kommit hem och gör inte ett skit på internet än att tomsurfa.
Men det är väl så att man vill ha det man inte har, antagligen.

2008-06-23 15:58
handlar nog mest om att själv ta sig i kragen och inte förlita sig på att datorn ska paja eller nåt dylikt
sen är det inte så hälsosamt att ha datorn som huvudsysselsättning på dagen
allt fler kommer få problem med ryggen/nacken i framtiden p.g.a detta, så börja motionera och träna innan det är försent!

2008-06-23 18:17
skaffa dig ett jobb & klipp dig

2008-06-23 19:24
begge: ta det stegvis. jag är precis likadan men förr eller senare får man myror i brallan av att sitta inne. sommartid brukar jag låta bli att slå på datorn innan sex på kvällen bara för att inte riskera att fastna framför den. alltså inte öht slå på den morgonen utan försöka få mig ut så snart som möjligt. och vill jag vara riktigt hård mot sig själv, tvn också. det behöver inte handla om att du måste umgås med någon nonstop varje dag hela veckan, men gå på bibblan, sätt dig på ett fik, vad som helst.

2008-06-23 20:01
Min dator gick sönder förut pga nätagget.. men det var ju iofs jag som tog sönder det så gör som mig, sätt in en pinne i nätagget i datorn så fläkten stannar.. Sen är den som en tickande bomb, min klarade sig i ca 3 veckor med pinnen. Låt oss se hur långt din klarar sig! Dock köpte jag ett nytt nätagg och satte in efter 4-6 veckor utan dator. Så nu är den som "ny" igen..
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...

2008-06-23 20:05

2008-06-23 20:47
Jag var inte utan dator men utan internet i någon månad. Det var pest och pina, men samtidigt ganska skönt. Det som var mest svårt var att inte kunna göra sina bankärenden, eller kolla upp info om allt möjligt som är bra att veta när man behöver. Som öppettider, adresser, läkemedelsinfo, sjukdomsinfo, osv.

2008-06-23 20:58
"Jag var inte utan dator men utan internet i någon månad. Det var pest och pina, men samtidigt ganska skönt. Det som var mest svårt var att inte kunna göra sina bankärenden, eller kolla upp info om allt möjligt som är bra att veta när man behöver. Som öppettider, adresser, läkemedelsinfo, sjukdomsinfo, osv."

Vafan, blir ni helt handikappade utan internet eller? Hur gjorde ni innan internet?
njut

2008-06-23 20:59
Explicit: ingen aning. Då fanns väl mamma och pappa där som kunde svara på allt?

2008-06-23 20:59
Slog dina föräldrar alltid i telefonkatalogen åt dig?
njut

2008-06-23 21:28
Vem fan har kataloger idag?

2008-06-23 22:12
jag är på en liten utflykt med familjen nu, första jag gör e att koppla upp datorn, illa