I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Uppleva musik live?

Övrigt - Blandat

2008-06-21 21:42

Uppleva musik live?

Alltid när jag ska se någon artist live så lyssnar jag helst in mig på deras musik i förväg för jag kan inte riktigt ta in musik första gången jag hör den. Tycker att det är bäst när man känner igen musiken när man hör den live

Hur känner resten av whoa om den här oerhört viktiga och prioriterade frågan?

2008-06-21 21:47
Beror ju på, ibland kan man bli helt överväldigad över hur jävla bra några är och då är det så roligt när man kan skrika med genom hela texterna (Atmosphere f. Brother ali på hultsfred!)

och ibland är det bara så roligt att bli helt blown away av ett band man aldrig hört förut! (Soliders of jah army URF 2007!) ^^
Follow the dao, right about....NOW!

2008-06-21 21:54
Det är ju inte ofta man går och köper biljetter till någon enstaka artist man inte har hört tidigare då det inte är så billigt oftast. Men är det festival eller liknande, så brukar jag alltid gå och lyssna på artister jag inte har lyssnat på innan...Och då har jag många gånger blivit helt tagen av olika artister, dvs inte alls haft problem med att ta in deras musik :)
Delam tange barat

2008-06-21 22:16
Jo, Fuzz, det är ju skoj att kunna sjunga med

När jag tänker efter så har jag ju blivit blown away en gång helt oväntat. Förra sommaren på Lulekalaset så råkade vi höra ett soundcheck mitt på dan och så hörde vi oss för och fick veta att det var Movits som vi aldrig hört talas om som skulle spela på kvällen. Och dem var verkligen bra

Men jag har värsta dillet att när jag ska höra nån artist jag är intresserad av så måste jag höra så mycket som möjligt med dem, blir helt jobbigt och stressigt.
Men jag har så där överhuvudtaget med musik att jag inte tar in det på första lyssningen.

2008-06-21 22:31
Jag lyssnar bara på det som jag kan ta in på första lyssningen, vissa saker har jag iofs behövat lyssna på under en längre tid för att kunna njuta av till 100 :P.. som Beatles och Pink floyd!
Follow the dao, right about....NOW!
Konsertbesökare

2008-06-22 01:19
Det varierar. Om det till exempel är på festival och man aldrig har hört nåt förut kan det vara hur bra som helst när man väl står där i publiken sådär lagom full så att man skulle kunna lyssna på vad som helst egentligen.
Fast om det bara är en vanlig spelning vill jag ha hört artisten förut och fått en uppfattning, dels för att det är onödigt att slänga bort cash på nåt man kanske tycker är jävligt dåligt och att stämningen skulle bli tråkig.

Och ja, jag lyssnar in mig på musiken innan även fast jag har hört det förut om jag ska gå på spelning.

Såg RATM på Hultsfred nyss, hade peppat med deras låtar sen i februari, haha. Det lönade sig tycker jag.