I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad skulle ni göra om hela din familj/nära dog?

Övrigt - Blandat

2008-06-14 23:28

Vad skulle ni göra om hela din familj/nära dog?

ja rubriken säger väl allt men..
vad skulle ni göra om exempel du är ung dina föräldrar dog?
jag vet inte vad jag skulle göra.
skulle nog ta ett jävla bra tag innan jag skulle komma över, jag har 2 bröder en som är 18 en som är 5 och jag har fan tänkt att mina bröder helt plötsligt dör
shit asså...

(Inlägget flyttat av Mabande 2008-06-14 23:36:07)

www.myspace.com/friphmusic

2008-06-14 23:42
dystopetisk som jag är har jag redan plan för hur jag skulle hantera de hela- peppersarbetete skulle vara enormt iom min pappas firma. sorgen skulle ju s
jälvklart överskugga allt, men mina planer skulle take a hault pga pappas firma och deras ägendomar helt klart. min mamma tar även hand om min mormor , så de skulle behöva lösas.

mina föräldrar reser rätt mkt, o iom att jag är flygrädd o de närmar sig 60 har jag börjat funderat på de.

om jag skulle förlora min bror eller farmor skulle de vara helt sjukt svårt, men med föräldrarna är de rena pappersarbetet även svårt.

är bara realistisk
har psykiskt syndrom så skullle säkert gå under helt, men har iaf en plan
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-14 23:48
Jag har tänkt på det där flera gånger... jag tom problem med det, drömmer mardrömmar att dem ska dö i nån ruskig olycka och liknande flera ggr i veckan.... Jag e orolig varje dag för att något ska hända dem.. får sjukt otäcka bilder i huvudet när jag tänker på hur det skulle vara om dem inte fanns... usch... När min mamma försvinner, så försvinner en stor del av mig också... Kan inte leva utan mamma:(
Min pappa dog för ett par år sen... det var nog den svåraste tiden i mitt liv.

2008-06-15 01:45
En fet överdos
Meep meep

2008-06-15 01:55
Jag skulle mest troligt förtränga sorgen med droger och horor. Utfattig skulle jag senare befinna mig på gatan. Är jag rädd.

2008-06-15 02:02
jag skulle bli en lönnmördare
Panicc!

2008-06-15 03:05
jag skulle nog cashat ut
"three can keep a secret if two are dead"

2008-06-15 03:07
ta en fet överdos

2008-06-15 03:09
Hade visserligen känt obeskrivbar sorg och skulle nog deppat ett tag, men utöver det så skulle det inte förändrat så mycket för mig. Är självgående sedan ett tag tillbaka och har inte så värst mycket kontakt med övriga släkten oavsett.

2008-06-15 13:52
farsan har varit nära att kasta in handduken ett par ggr senaste året. tankarna har snurrat kring hur morsan skulle klara sig. Men om alla strök med samtidigt så skulle jag nog bryta ihop rejält ett tag. Men jag tror inte det hade gjort mig till ett kolli. Så ofta umgås jag varken med föräldrar eller syskon.
mama said knock you out

2008-06-15 15:57
ye tagit alla pengar jag ärvt och ha en karneval. Förträngning is the shit baby!
Orale!

2008-06-15 18:18
skulle gått ner mig så fort som möjligt och sen tagit livet av mig, nån gång efter jag lagt dem till ro

störd jävla frågeställning

Poet

2008-06-15 18:20
Jag skulle nog skjuta mig, mina syskon är mina bäztisar och typ dom enda jag umgås med regelbundet.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2008-06-15 19:16
Jag vet faktiskt inte hur jag skulle reagera. Skulle nog bli rätt ledsen. Men samtidigt så öppnar det upp en hel del intressanta dörrar, när man slipper tänka på att man kan göra folk besvikna.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-15 21:16
Oj! Vill inte ens tänka tanken. Man måste vara bra stakt för att klara sig vidare efter något sånt! . Skulle vilja säga att jag skulle kämpa vidare och leva för dem och gjort något meningsfullt. Kanske flyttat till ett annat land långt bort, man skulle ju ändå inte sakna någon där hemma. Fast jag tror faktiskt inte att jag skulle palla det. Jag skulle troligtvis dött av sorg.

2008-06-15 21:29
Skulle nog aldrig begå självmord. För jag vet att dem skulle vilja att jag stannade kvar och kämpade i deras namn. Så självklart skulle jag till en början sörja men med tiden skulle antagligen lära mig leva med det. Sedan skulle jag skaffa ett så bra liv som möjligt, skaffa en familj och berätta en massa bra minnen för mina barn om min bortgågna familj osv.
Moderator

2008-06-15 21:30
Som dewilicious säger finns det ju inga att göra besvikna på samma sätt längre om det skulle hända, och det skulle vara ganska skrämmande för mig. Är rädd för att jag skulle gå ned mig på många olika sätt i det läget.
Lyckligtvis bor jag nära mammas släkt nu så jag skulle nog spendera mycket tid hos mormor & morfar och gråta ut där. Skulle nog ta tjänstledigt en månad eller så också för att få tid att bearbeta det hela.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2008-06-15 22:28
Ingen aning, varför ens spekulera i det?

2008-06-15 23:10
Mår illa av den tanken. Ibland tänker jag att det istället skulle va lättare om jag skulle dö först. Då slipper jag sorgen när min familj och syskon dör. Men det funkar ju inte så...
"it's not england you fairy fart, it's the ukay!"

http://starbuck.blogg.se

2008-06-15 23:14
Undrar också varför så många här skulle begå självmord? =|

2008-06-15 23:15
kanske för att de inte känner att de har något/någon att leva för?

2008-06-15 23:20
Starbuck
Sig själv? Skaffa egen familj, dvs hitta pojke/flicka, få barn? Man har vänner? Lämna ett arv efter sig? Kan nog fan slå vad om mycket att många föräldrar hellre ser att man själv överlever, bildar familj och får småttingar än att man blyförgiftar sig..

Dessutom så är det respektlöst mot sina föräldrar och sina närmaste att avsluta sin familjeled/släktled genom begå självmord.. och vem kommer att minnas dem mer än en själv?

Gtfo..

2008-06-15 23:25
självmord är dumt, jag håller med - men jag skulle nog personligen dö av sorg om hela min familj omkom i låt säg en bilolycka imorgon.

2008-06-16 17:10
har en kompis det är så för när hon gick i början av 8an/slutet av 9an, hon bodde hos en kompis det första året sen flyttade hon in i en lägenhet
diska hårdare! kvinna!

2008-06-16 17:33
"God never gives a burden too heavy to carry or overcome."

2008-06-16 17:58
live on antar jag
Follow the dao, right about....NOW!