I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Körtelfeber och Borelia samtidigt, är åt helvete!

Övrigt - Blandat

   

2008-06-13 20:20

Körtelfeber och Borelia samtidigt, är åt helvete!

Japp, jag fick iförrgår veta att jag har borelia. Vilket har gjort mig väldigt sjuk och har fått penicilin så denna sjukdom lär gå bort. Har läskiga grejer tex så kan högerhanden förlamas under någon timma och sen komma tillbaka.

Som om borelians alla biverkningar inte var nog har jag nu fått veta att jag samtidigt har körtelfeber och min hals är det värsta jag kännt, klarar inte ens dricka vatten för det gör så ont. Läkaren sa att han ville ta in mig på sjukhus direkt när han såg halsen, för det var tydligen det värsta han sett.

Febern har pendlat mellan 38 och 40 grader i 1 vecka nu ungefär, och nätterna är sjukt jobbiga men genomsvettiga sängkläder och mardrömmar, sover högst 2 timmar per natt..

Iallafall, nu vet ni lite av min nuvarande vardag..

Nu till själva saken..

Idag var jag på vårdcentralen och läkaren sa att om jag inte får i mig vatten måste jag läggas in på sjukhus i borås(!).
Rent idiotiskt enligt mig eftersom det finns ett sjukhus i Alingsås där jag bor. Jag finner också sjukhus väldigt obehagliga så jag har verkligen ingen lust att läggas in.

Men det jag undrar är alltså om ni har något bra sätt så jag kan få i mig vatten så jag slipper läggas in för dropp.. Hur botar ni eran hals när ni har dödsont?

Jag tror inte jag kommer få någon bra hjälp.. Detta är inte för folk ska tycka synd om mig hehe..

men jag vill inte prata med läkarna om hur illa det är för då lär jag nästan bli tvångsinlagd..

hejhej..

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.