I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ny mobil - Vad händer med SMS och nummer?

Övrigt - Blandat

2008-06-08 21:21

Ny mobil - Vad händer med SMS och nummer?

Jag fick en ny mobil till studenten. Vad händer när jag tar ut simkortet ur den gamla och sätter in det i den nya? Jag har sms och nummer sparade på simkortet, men inte alla, eftersom det har blivit fullt. Kommer det som inte är sparat på SIM att försvinna, eller finns de kvar i mobilminnet?

Känner mig som en gammal oteknisk gubbe.. För övrigt är min gamla mobil typ en 5 år gammal SonyEricsson.

"I think the mainstream sucks"
- John Frusciante

2008-06-08 21:30
det som inte är sparat på sim försvinner, sätt in kortet i din gamla mobil & spara allt på sim sen sätt i kortet i din nya mobil så finns allt där
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-08 21:31
Men jag har fyllt 96 % av SIM-kortet. Alltså kommer allt jag vill ha kvar som inte får plats försvinna när jag tar ut kortet?
- John Frusciante

2008-06-08 21:34
du har ju 4 % kvar att fylla. Ta bort annars det du inte vill ha. Fast det vet jag inte hur man gör
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-08 21:41
olympic P18

Vad är det som kommer försvinna?
Du verkar ha fått allt om bakfoten.
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2008-06-08 21:43
inget försvinner i luften.vissa saker följer inte med kortet. men finns på mobilen.
så spar din gammla mobil är väll ett hett tips.

2008-06-08 22:16
Anledningen till att jag tror att det ska försvinna är att det hände min flickvän när hon bytte mobil, och jag har för mig att nåt försvann en gång när jag lånade ut min mobil till nån som satte in sitt SIMkort. Men jag kan ha fått allt om bakfoten.

För att vara på den säkra sidan tänkte jag "Varför inte fråga på whoa?"
- John Frusciante

2008-06-08 22:48
men sätt in simkortet i din nya mobil, lägg över allt från sim till telefonen, sätt sen in simkortet i gamla mobilen och spara det sista du vill ha kvar på det, och sätt sen över det också till nya?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2008-06-08 22:55
precis! Eller så skriver du ner det du vill ha kvar som inte går att spara :P
kikk ass

2008-06-08 23:13
Ja jag tror jag ska göra det imorrn.. Inte lika kul med ett worddokument som små sms i mobilen dock.
- John Frusciante

2008-06-08 23:17
Släng alla små skitsms? För att få plats menar jag. Är väl ingen mening med att spara ett sms som man redan läst och svarat på?